A-vitamiinivoide, käyttääkö kukaan? Entä voiko sitä tehdä itse ravintolisistä?
Olisin kiinnostunut itse näin miehenä sitä kokeilemaan, mutta vaikuttavat vähän hintavilta ne voiteet. Retinoliasetaattia ostin myös purkissa, 1 mg vahvuudeltaan. Ehkä tästä saisi jotain väsättyä? Mitä kannattaa käyttää voiteen raaka-aineena, löytyy vain oliiviöljyä, mutta sepäs ei imeydy ihoon niin hyvin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa myytävät Bellavita sisältää retinolia eli A-vitamiinia maksaa noin kympin.
Itsetehdyissä voiteissa käytetään usein kookosöljyä.
Bellavita ja Bella sisältävät*
Netistä tilaamalla saa retinolivoiteen halvimmillaan 3,90 €.
Ok, haluan kuitenkin vahvan voiteen, käsittääkseni se alkaa 0,3%:sta ja ylöspäin, ja 1% on suurin sallittu vahvuus?
En suosittele ravintolisäksi tehtyä retinolia iholle käytettynä. Retinoli ärsyttää muutenkin ihoa ja sen käyttö aloitetaan asteittain. Bella ja Bellavita aiheuttavat monilla enemmän ärsytystä kuin muut retinolijohdannaisia sisältävät tuotteet. Itse käytin joskus The Ordinaryn Granactive emulsion 2% -tuotetta eikä siitä tullut ärsytystä. Harmi ettei ihoni kestä Bellaa ja Bellavitaa, ne ovat tosi edullisia ja tykkäsin Bellavitan rakenteesta. Tuntuu, että halvimmat retinoidit ärsyttävät eniten ja kalliimpia iho sietää paremmin.
Sekin pitää muistaa kun aloittaa retinoidin, että iho herkistyy auringolle ja vaatii isomman suojakertoimen. Minä tosiaan lopetin retinoidit kun tuntui että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Bellavita tuntui aluksi hyvältä, mutta kun sitä oli käyttänyt joitakin viikkoja, kaikki iholle laitettava alkoi kirvellä.
Älä ainakaan ahnehdi isoa pitoisuutta heti alkuun, aloita pienemmällä tai vähintääkin laimenna isoa pitoisuutta tavallisella kasvovoiteella. Jotkut ohjeet sanovat myös, että a) aluksi pienempi pitoisuus _JA_ b) alkuun retinolituotetta harvemmin kuin joka päivä. Ravintolisäretinolin länttääminen iholle kuulostaa varmalta tavalta saada ikäviä oireita kuten hilseilyä, punoitusta ja kirvelyä.
Haittavaikutukset eivät minua haittaa, nyt on olemassa myös retinaldehydi, joka on jokin 10-kertaisesti voimakkaampi versio tavallisesta retinolista, voimakkuus mitataan yksiköissä 0.01% 0.1%:n sijaan.
Hintaa on "jonkin" verran, maksaa noin 60-90€ yksi tuubi.
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/5395a34b-5139-4709-9429-a2b3dafa37b8
ap
Jos haluat halvan ja toimivan voiteen, varaa yksityiselle ihotautilääkärille aika ja pyydä Avitcid voidetta. Tretinoiini on paljon vahvempi kuin yksikään reseptivapaavoide. Herneenpään kokoinen nokare riittää 1-2krt/viikossa. Ei kannata käyttää useammin tai iho ärtyy liikaa. Tarvitset lisäksi todella hyvän kosteusvoiteen/ihonhoitoöljyn.
Ahaa, hyviä vinkkejä on tullut nyt. Olen myös käyttänyt 12%:n vetyperoksidia ihonhoitoon, joten tiedän mitä kirvely tarkoittaa. Erityisesti se vie käsien huonoa ihoa pois, joskus sitä saa raapia kerroksen pois kämmenistä, eli hyvin toimii, mutta se kipu on kyllä vähän kauhea. Haluaako kukaan nähdä kuvan kämmenestä, kun iho kuoriutuu?
ap
A vitamiinia voiteena?
A vitamiini tarvitsee ruoansulatus järjestelmän toimiakseen.
Itellä Avitcidiä. Sukupuoli mies. Tuotteen saa reseptillä (yleislääkäri määräsi kun selitin anti-aging käyttötarpeen). Käytän joka päivä yön yli. Ainoa A-vitamiinivoide joka tutkitusti toimii. Päivisin on käytettävä voimakkaita aurinkosuojavoiteita.
Apteekissa myytävät Bellavita sisältää retinolia eli A-vitamiinia maksaa noin kympin.
Itsetehdyissä voiteissa käytetään usein kookosöljyä.