Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keraaminen liesitaso vai induktio?

Vierailija
27.11.2008 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen, nopea ja nätti!

Vierailija
2/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa on vain niin perk...eesti ja kattilat ja pannutkin pitäisi vissiin kaikki uusia ja nekin maksaa pi..usti.

Tohon ei kai ruoka pala kiinni, pyyhkäsy vaan ja avot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii hyvin ei maksa maltaita ja voi käyttää samoja pannuja kuin ennenkin....kiertoilmauunia yritä välttää ei niin hyviä kuin sanotaan

Vierailija
4/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätsä mm. siksi että "liekki" ei voi jäädä vahingossa päälle (ellei siinä sitten ole tyhjää kattilaa päällä) kun se menee pois päältä automaattisesti.

Vierailija
5/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin ja todellakin hintansa arvoinen. Joo, kattiloihin joutuu satsaamaan, mutta tuli hankittua kerralla kunnolliset eikä nyt tarvi jännittää, että mikään palais pohjaan.

Aamuista on tullut huomattavasti helpompia, kun ei tarvi kyttää jatkuvasti puurokattilaa!

Vierailija
6/20 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei sori jos mä oon tyhmä, mutta onko keraaminen se normaali? siis se, mitä kaikki vanhat on?

Vierailija
7/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään induktiosta valtavasti, pois en antaisi. Vielä kun siihen saisi perinteiset kiertokytkimet :)

Vierailija
8/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei sori jos mä oon tyhmä, mutta onko keraaminen se normaali? siis se, mitä kaikki vanhat on?

Vierailija
9/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen kuumenee joten roiskunut ruoka palaa nopeasti kiinni ja vaikea saada irti. Induktio myös turvallisempi kun ei kuumene.

Vierailija
10/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktio on todella nopea, eikä keitä yli. Haittapuolena on, että kuumimmalla teholla käräyttää paistinpannun teflonin. Sitä kannattaa varoa.

Vierailija
11/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että tason puhdistaminen on helpompaa :)

Meillä on ollut kaikki mahdolliset. Valurautaista en enää haluaisi ollenkaan. Keraaminen oli kiva, mutta induktio on superihana. On ihan uskomatonta, kuinka nopeasti esim. kattilallinen vettä kiehuu induktiolla :o

Puhdistaminen on minusta keraamisessa ja induktiossa aika lähellä toisiaan. Induktioon ei tosin pala kiinni mikään, mutta keraaminenkin oli ihan helppo pitää puhtaana.

Vierailija
12/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valurautaisenkin kuin keraamisen...... Mitään niin huonoa ei ole keittiöön keksittykään aikoihin kuin keraaminen......

Vierailija
13/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja tosi helppohoitoinen. Pyyhkäisy riittää.

Ei pala muovikipot tai muutkaan.

Vaikka muutamat kattilat ja pannut joutuisit uusimaan, säästät jo sähkölaskussakin kun saat vedenkin kiehumaan tosi nopeasti. Ja tuokin menee plussien listalle kun säästää ruuanteossa aikaa.

Vierailija
14/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää keraamisista

Vierailija
15/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen on vissiin aika sama, kuin ostaisit tavallisen valurautasen.

Vierailija
16/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valurautaisenkin kuin keraamisen...... Mitään niin huonoa ei ole keittiöön keksittykään aikoihin kuin keraaminen......

Vierailija
17/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palaako vai eikö pala se ruoka sitten kiinni siihen keraamiseen vai ei?

Tuttavan induktioon ei ainakaan pala vaikka kattilasta jotain yli tulee. Tosin kiehuvan ruuan pinta laskee kyllä heti kun tehoa alentaa eli yleensä noin ei edes pääse käymään...

Tahtoo induktion!

Vierailija
18/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen on vissiin aika sama, kuin ostaisit tavallisen valurautasen.

eihän se nyt ole puhdistamisen kannalta ollenkaan sama.

Vierailija
19/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAin kaasu elpaisi mulle.....

.

Vierailija
20/20 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse asiaa pähkäilin myös kovasti, ehdin jo tilata kaikki kodinkoneet ja tavallienn ekraaminen liesitaso tuli. Soitin kuitenkin uudelleen liikkeeseen ja kysyin, voisinko vaihtaa vielä lieden induktioon maksamalla välkirahan, ja sehän onnistui.

Se on oikeasti TOSI nopea. Ja erittäin helppo puhdistaa, kun siihen ei pala mikään kiinni. Ja lapsiturvallinen: ei tosiaan kuumene, jos ei ole oikeanlaista kattilaa päällä. Eikä kattiloiden hintoja tartte pelätä; lähes kaikissa uudehkoissa kattiloissa on jo induktio-ominaisuus. Voit tarkistaa omien kattiloidesi sopivuuden ihan magneetilla.

Itse ostin esim. 4 litran kattilan Cittarista 13 eurolla: ei minusta paha hinta :)

Ja sille, joka ei halunnut kiertoilmauunia:

ostamalla kunnon merkkisen saat huipun. Nämä ns. perusmerkit (AEG; Siemens, Whirpool) tosiaan ovat olleet monelle pettymyksia epätasaisen paiston vuoksi, siis enemmän leipoville. Tosin yllättävän moni kiertoilmauunin käyttäjä ei edes opettele käyttämään sitä kunnolla ja turhaa puhuu ja moittii sitä huonoksi.

Tein oikeasti aika laajaa gallupia kiertoilmauuneista tätä taloa rakennettaessa, sillä halusin oikeasti hyvän uuni. Tiesin, että moni kiertoilmauunin omistaja joutuu mm, vaihtelemaan peltien paikaa saadakseen tasaisen lopputuloksen, ja sitä itse en halunnut.

Tulos oli selvä: vain ja ainoastaan Miele paistaa tasaisesti. Se meille ostettiin ja on HUIPPU. Kertaakaan ei ole tarvinnut vaihtaa peltejä, tosi trasaisesti paistuu niin piirakat, pikkuleivät kuin pullatkin. Ja minä muuten leivon _paljon_. Siksipä tämä uuni asia oli minulle todella tärkeä :) Onneksi tuttavapiirissäni on keittiöalan ammattilaisia, jotka saivat minut vakuuttumaan nimenomaan Mielestä.

Siksi vain paras kelpaa. (äläkä pidä leuhkana, minusta tämä on sama asia kuin vaikkapa miehen työkalut: kun haluaa tehdä hyvä jälkeä, kannattaa satsata laatuun. Ajan myötä se tulee edulisemmaksi ja tekemisen mielekkyys säilyy, kun tulos onnistuu aina).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi