Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tehdä ekaluokkalaiselle tytölle, joka näpistelee?

Vierailija
27.11.2008 |

Kaikenlaista pientä jää käteen koko ajan, kumeja, pikkueläimiä sun muuta. Ollaan puhuttu asiasta monta kertaa, mutta ei vain mene kaaliin. Nyt peruttiin karkkipäivä. Selittää vain, että tekee mieli niitä tavaroita, kun itsellä ei juuri sellaisia ole. Itsellä on kyllä kasapäin samanlaista sälää, ettei siitä ole kyse. Ja sanoo myös, että ei voi olla ottamatta, kun jonkun kivan pikkutavaran näkee. Kaupasta ei ole mitään ottanut, mutta kavereilta, koulusta ja iltiksestä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rikosvastuussa lapsestasi kunnes se on 15- vuotias.

Sano että soitat poliisit juttelemaan jos homma ei lopu.

Vierailija
2/9 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistaakseni siitä jo puhunut, kun ekan kerran tarhasta jotain otti. Silloin joutui viemään takaisin ja pyytämään anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako huomiota? Joku muu ongelma? Vai onko auttamattomasti vain kleptomaani ja tie vie tästä eteenpäin vankilakierteeseen?

Ap, joka oli myös nro 3

Vierailija
4/9 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä pahempi, jos vie kavereilta kuin että veis kaupasta. :( Vie tyttö poliisin puhutteluun. Siskonpoika joutui, kun jäi kaupassa näpistyksestä kiinni ja siihen lopetti.

Vierailija
5/9 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta viemisessä on se "hyvä" puoli, että siitä jää aika helposti kiinni ja oikeasti voi joutuakin poliisin juttusille. Mutta kavereiden kesken ei edes välttämättä huomaa, että toinen pistää jonkun pikkutavaran taskuunsa. Meidän tyttö ainakin hukkaa ihan itse kasapäin tavaraa viikottain, penaalikin on melkein tyhjä. Tai sitten kaikki vie toistensa tavaroita...

Pelkään vain, että kun kaverit huomaa, että tavarat häviää tyttöni taskuun, hänelle ei kohta ole niitä kavereita.

Ap

Vierailija
6/9 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teidän asenteita! Molemmat on varastamista ja molemmat on yhtä pahaa.

Vierailija
7/9 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan aika yleinen. Meiltäkin on muutama lasten kaveri näpistänyt pientä rojua. Olen siis yllättänyt itse teosta. Kyseessä sekä tyttöjä ja poikia. Taskuun sujahtaa pokemon kortteja, kumeja, kolikoita ym tuosta noin vaan. Kun on jäänyt kiinni, olen pitänyt puhuttelun ja yleensä lasta ei ole vähään aikaan jos lainkaan meillä näkynyt. Osa vanhemmista on ollut aivan kauhuissaan, eikä ikinä olisi uskonut täallaista omista lapsistaan.

Vierailija
8/9 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastasi vastuuseen teoistaan. Tietenkin hänen täytyy käydä pyytämässä anteeksi ja palauttamassa tavarat. Tämä on melkeinpä ainoa TEHOKAS tapa saada näpistely loppumaan. Olet kyllä itse rikostoveri, jos lapsesi ei joudu tunnustamaan tekojaan ettekä palauta tavaroita.

Vierailija
9/9 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä kai kukaan ole sanonut, ettei kaupasta varastaminen ole paha asia. Vaan ettei se kaverilta varastaminen ole pikkujuttu siksi, että kyse on kaverista.

Höllää pipoasi, nainen!

Voi teidän asenteita! Molemmat on varastamista ja molemmat on yhtä pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme