Ei meillä vaan syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä!
Taitaa lapsipolot nyt olla huonolla hoidolla. Aamulla syödään puuro ja maito. Eskarilainen syö lämpimän aterian eskarissa, me muut täällä kotona puolen päivän aikaan. Kahden aikaan syödään välipala, jugurttia ja hedelmää. Viiden kieppeillä syödään vähän mitä sattuu olemaan kaapissa. Iltapalaksi syödään leipää, hedelmää, muroja tms.
Onko tämä nyt ihan retuperällä tämä meidän systeemi?
Kommentit (49)
Säälikää nyt meidän lapsia kun ne poloiset joutuu karjalanpiirakoitakin syömään. Ja mäkkärissäkin käydään joskus. Voin vannoa, etteivät koskaan ole joutuneet nälkää näkemään, kuten niin monet lapset tässäkin maassa. Ne mammat vaan ei kirjoittele täällä palstalla, jotka ryyppää rahansa sen sijaan, että ostaisivat lapsille ruokaa.
Työskentelen minäkin terveydenhuoltoalalla, joten luulisin kuitenkin omaavani jotain tietoa kovista rasvoista ym. muista ruokaympyräjutuista=)
Syödäänhän kohtuudella me kaikki ja annetaan muidenkin syödä?
Ap
Eli lapsi voi kärsiä vakavistakin puutostiloista, etenkin, jos ruokavalio on suppea. Kasvikset on hyvä juttu, mutta kasvava lapsi tarvitsee muutakin.
Syön yleensä töissä klo 11.30 lämpimän ruuan. Iltapäiväkahvin kanssa saatan ottaa jotain pientä. Ja kyllä minulla on kunnon nälkä jo klo 17.00, jolloin syömme koko perhe lämpimän ruuan kotona. Jos söisin silloin vain jotain pientä, laukkaisin koko illan kaapilla hakemassa jotain naposteltavaa.
Ja äitiyslomalla ja hoitovapaalla ollessani noudatimme samaa ruokarytmiä.
Olemme normaalipainoisia ja joskus mekin herkuttelemme Hesen tai lähipitserian tuotteilla...
Olenko siis ainoa AIKUINEN, joka myös tarvitsee kaksi lämmintä ateriaa päivässä?
Tehdään arkisin jotain helppoa mutta hyvää (keittoja, spagettikastikkeita, lihapullia tms.) ja ravitsevaa koko perheelle.
En syö aamupalaa tms,pienen aterian lasten kanssa iltapäivällä ja illall leivän tai pari. Kyl tää kymmenen vuotta on ihan tälläkin määrällä mennyt.
olla levollisin mielin. Meidän muksut ovat myös sellaisia että jos ei syödä kunnon ruokia niin sen kyllä huomaa.
Ja sekin oli se, minkä sain koulussa. Vanhempani tekivät aika pitkiä päiviä (äiti pitkän työmatkan takia, isä siksi, ettei malttanut pysytellä erossa kaiken maailman luottamustehtävistä ja järjestöhommista), joten eivät kai sitten enää illemmalla saaneet aikaiseksi. Me lapset sitten kaiveltiin kaapista, mitä huvitti. Ruokaa oli kyllä aina yllin kyllin, mutta lienee selvää, että tuollainen ala-asteikäinen kaivelee kyllä niistä sitten ne herkut, ei niinkään ravintoympyrän ohjeitten mukaan.
Jo lapsena minusta tuli pyöreähkö ja sitä olen edelleen. Hampaissa epäsäännölliset ruokailut ja napostelu eivät onneksi näy. Aikuisuuden kynnyksellä jouduin opettelemalla opettelemaan terveellisen syömisen. Omien lasteni kanssa olen aika tarkka. Pidän kiinni ruokarytmistä ja siitä, että syödään terveellisiä ruokia.
Vierailija:
Luulen vain, että näissä perheissä sitten napostellaan pitkin iltaa ja lasten hampaita paikkaillaan viimeistään ala-asteella.
kasvatettujen lastenkaan elämä aikuisena ole välttämättä sitä,mitä pienenä on opetettu.
ja on hyvää :)