G: Onko tyttölapsellasi pitkä vai lyhyt tukka ja miksi?
Omillani lyhyehköt (vähän leuan alapuolelle) tukat ja otsatukat. Miksi, no siksi että on helppo hoitaa, pestä ja harjata eikä hiukset ole koskaan tiellä pukiessa tai leikkiessä. Ei tarvi pinnejä, kun on otsatukka. Pituutta kuitenkin sen verran, että tarvittaessa saa osan tukasta kiinni jos ollaan menossa vaikka juhliin ja tytöt haluaa pompulan tai pinnin. Lapsiystävällinen sanoisin :)
Kommentit (12)
takatukkaa ei raaskita, on pitkä ja kihara. Saapahan kivasti ponnarille
Vuosi sitten leikkautimme ihanan pitkän tukan pois, oli kasvanut syntymästä asti. Onneksi saimme muiston siittä ;) Etutukkaa leikkautamme nyt, takaa emme ole tuon jälkeen lyhentäneet.
Syy on se, että molemmat tytöt ovat aivan väkkäröitä eivätkä suostu istumaan paikallaan kampaajalla.
Näyttää kauniilta mielestäni ja minusta on ihana puljata hiusten kanssa...
Vierailija:
5 haluatte poikanne pään olevan tyttömäinen? Tarkoituksena kasvatta gay?
vaikka homopiireissä pyörinkin viikoittain..
Eikös ne pitkätukat ole niitä rokkari heteroita kuitenkin ? :)
Leikkaan tytön hiukset lyhyiksi vain, jos hän itse sitä isompana toivoo. Minusta pitkät hiukset vain on upeat! Itsellänikin ;) Enkä laittaisi yhtään pahitteeksi, vaikka pojatkin päättäisivät kasvattaa pitkät tukkansa takaisin, nyt molemmilla lyhyt malli (isänsä toiveesta ennemminkin kuin minun).
Syy: Tytöllä on upea kuparinpunainen tukka, jossa on luonnostaan tummia ja vaaleampia raitoja. Se on niin kaunis pitkänä. Lisäksi tukka on paksu ja kiiltävä, eikä takkuunnu helposti. Voi pitää myös auki.
Minulla on myös pitkä tukka. Ehkä voi johtua myös siitä ainakin tämä oma pitkätukkaisuus, että minulta leikattiin aina pienenä tukka poikamaisen lyhyeksi.
ei otsatukkaa.
Tyttö (4,5 v) haluaa itse pitää pitkää tukkaa, koska tykkää leteistä ja saparoista.
siksi kun on niin paksu ja lisäksi suora, eli vaikeampi itse leikata niin että olisi siisti. Ja pitäisi aika usein leikata. Siksi on helpompaa että tukka on pitkä.
Tämä edellinen siis 4-vuotiaalla, kahdella isolla siskollaan on myös pitkät hiukset ja syy oli aikoinaan se ettei raaskittu leikata kun hiukset ovat kiharat (ja paksut). Ovat siis jo koululaisia ja edelleen ne pitkät kiharat molemmilla.
Pitkät hiukset olis kivat, mutta en inhoa mitään niin paljon kuin, tyttöjä joilla pitää väkisten olla se pitkä tukka ja ponnarikin on kuin hiirenhäntä.
Eipä siihen ollut äidillä sanomista - itsellänikin on pitkät hiukset.