Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ikinä ei ole rahaa...

Vierailija
18.03.2008 |

Ärsyttää.. miten voikaan aina olla näin PA. Viikko ennen tilejä ollaan aina rahattomia ja pinna kireällä. En enää keksi mistä voitaisiin nipistää. Mun tulot (käteen jäävät) 1000¿/kk ja miehellä n. 1600¿. Omakotitalo, kaksi autoa ja kaksi lasta. ärsyttää..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällä hetkellä kotihoidontuella ja mies tienaa noin 1500 euroa kuussa. Meidän käteen j äävät tulot on tällä hetkellä noin 2000 euroa.

Maksamme siitä omakotitaloa 675 e, autoa 315, sähköä 122, vesi 25 , puhelin 50, ruoka 400-500, vakuutukset yms päälle. Ylimääräistä ei juuri jää, mutta silti saan ostettua ne mitä tarvitaan eikä ilman rahaa tarvitse olla koskaan.

Säästöön meillä ei jää mitään, kuun lopussa yleensä tilistä jää jotain kymmniä euroja.

Teidän tapauksessa pitäisi kyllä rahaa olla sen verran käytössä, että ei voi olla noin tiukkaa.

Vierailija
22/25 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatka sitä säästämistä ja jos oikeasti tiukka paikka tulee, niin ainahan niistä osan voi käyttää ihan ruokamenoihinkin.

Mutta ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, meillä tulot aikalailla samat, lainanlyhennyt tosin isompi+ lisäksi yhtiövastike. Yksi auto ja yksi lapsi. Säästöön menee 100 euroa, mutta tosiaankin siinä vaiheessa kun sinne on vähänkin isompi summa kertynyt, niin jotain aina tarvitseekin (pesukone menee rikki tai jotakin muuta tarvitsee uusia).

Itse yritän säästää muussa. Juuri käyttämällä vettä säästeliäämmin, sähköä vähemmän jne. Pienistä puroista kasvaa se virta :) Isoin homma on se, että saan pidettyä itseni kurissa, etten osta lehtiä tms. turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi edes varaa laittaa, kun kaikki mikä tulee menee myös.

ja näistä lasten hankinnoista.. jos tarkoitat esim ulkovaatteita, niin ne me ostamme alesta. tai jos tarkoitit suksia, luistimia ym. niin niitä me ostamme käytettyinä tai alesta ja kaikkea pyritään kierrättään isommilta pienemmille.

kysymys kiteytettynä: mihin ne säästöön menevät rahat menee?

Vierailija
24/25 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/25 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahden lapsen yh ja tulot on palkka 1600-2400 käteen kuussa, lisäksi elarit ja lapsilisät. Asutaan kerrostalokolmioissa, ei autoa. Pärjäillään ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi