Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädeille viiniä tai likööriä "joululahjaksi"?

Vierailija
27.11.2008 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olis punaviiniglögi yms.

Vierailija
2/18 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki ovat tykänneet ja kiitelleet kovasti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin "tädit" on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, että viinipullo on oiva joululahja. Mutta älkää puhuko"päiväkodin tädeistä" - se jos mikä meitä alan ammattilaisia jo huvittaa...

Vierailija
4/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli oikein kiva lahja lapsen vanhemmilta.

Vierailija
5/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei henkilö ns kännäisikään, niin likööri saattaa silti maistua. Tai voihan likööriä käyttää leivonnassakin.

Alkoholikin voi olla ihan fiksu lahja, pl tietysti väkevät tyyliin Kossupullo:)

Vierailija
6/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo "ruokajuomana"

Vierailija
7/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauton ja aivoton lahja-idea tuo alkoholi. Jokainen voi ostaa päihteensä ihan ite, jos niitä kerran haluaa käyttää.

Vierailija
8/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vakaumukseni takia käytä alkoholia

t. lto

Vierailija
9/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hukkaan menis mun kohdalla. Ottaa päähän joka kerta, kun taas saa jonkun viiinipullon lahjaksi, itelle ei mitään iloa.

Vierailija
10/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki lapset vie omenan, on niitä pian korillinen

Vierailija
11/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pirustako sitä tietää että se jotain loukkaa. Mun vakaumusta loukkaisi se että saisin suklaata jouluna, sehän lihottaa. Ja jos ei punkusta tai likööristä tykkää niin ainahan sen voi antaa eteenpäin tai, onko teille neropateille tullut mieleen että teidän vieraat voisivat olla mielissään lasillisesta punaviiniä tai likööriä.

Miksi täällä on niin helvetin ahdasta? Ja. Jos vien viiniä ja siitä aina kiitellään eikä kukaan sano että se on sopimatonta, esim. vakaumus, niin ei voi tietää. Mulle kun ei siellä noitaopistossa sitä kristallipalloa annettu...

Vierailija
12/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuka vain olla allerginen tai koira syödä joulutähdestä ja saada myrkytyksen ja kuolla, tai pullaa ei yksi täti voi syödä kun sillä on keliakia-laktoosi-rusina algeeria.

Mitä helvettiä sitä sitten veis vieraille ihmisille? Alkoholi ainakin säilyy kauan ja sen voi antaa eteenpäin ilman tunnontuskia. Mutta enpä taida viedä mitään meidän päiväkotiin, koska en jaksa miettiä mitä sitä ostaisi kun on noita läheisempiäkin ihmisiä lahjottavana ihan tarpeeksi.

Vierailija
13/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi todellakin antaa pois jos ei itse suostu juomaan.

Vierailija
14/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kirjastovirkailijat ovat kirjaston tätejä sukupuoleen katsomatta : )

Päiväkodin "tädit" on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, että viinipullo on oiva joululahja. Mutta älkää puhuko"päiväkodin tädeistä" - se jos mikä meitä alan ammattilaisia jo huvittaa...

Vierailija
15/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt viiniä ja kesällä kuoharia päiväkodin hoitajille. Nuoremmat tytöt ovat ainakin tykänneet. Joku on kohteliaasti ilmoittanut ett ei juo ja hänelle vein sitte jonkun teepakkauksen.

Ihmiset jotka loukkaantuvat lahjoistaan ovat muuten aika rasittavia ja ne jotka kovaan ääneen valittavat lahjoistaan ovat mielestäni todella sosiaalisesti lahjattomia moukkia.

Jos viini ei sovi vakaumukseen tai kotona se on ongelma, voihan sen aina antaa pois vaikka päiväkodin kokille tai siivoojalle.

Joskus nettipalstalla päiväkodin työntekijät valittivat että saavat vaan ihan hirveästi suklaata. Jos saa 15 tai 20 suklaarasiaa onhan se vähän epäterveellistä.

Vierailija
16/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (täti) olen absolutisti, samoin 3-4 työtoveriani. Muutenkin alkoholi lahjana on vähän "kun en muuta keksinyt". Eli jos minulle tuon lahjan annat, niin joko kieltäydyn päin naama tai sitten laitan kiertoon jollekin kelle maistuu.

Vierailija
17/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta on lahjominen koska nythän näköjään loukkaantuu sekä antajat että saajat. Aika epäkohteliasta kyllä olisi mielestäni kieltäytyä päin naamaa saamastaan lahjasta, kuten joku kirjoitti. Toisaalta en itse ikinä ostaisi alkoholia ihmiselle, jonka henkilökohtaista elämää en tunne. Alkoholi on voimakasta ainetta ja tädeillä voi olla alkoholisti mies, äiti, veli... Kaikille se pullo ei tuo hyvää mieltä vaan ahdistusta.

Vierailija
18/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksikään en, että mulla on kolme lasta ja joka ryhmässä 4-5 hoitajaa ja opettajaa, joten melkoisen kalliiksi tulisi viinipullot jokaiselle.