Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G Missä olit kun synnytyksesi käynnistyi?

Vierailija
18.03.2008 |

Alkoiko vesien menolla vai supistuksilla ja missä vaiheessa lähdit sairaalaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri työnsi puukon mahaan kun mitään ei tapahtunut.

Vierailija
2/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa olin ä-polilla käymässä tarkastuksessa, kun lääkäri eka ultrasi ja sitten tutki, huomasi että kohdunsuu on 7cm auki ja lähdettiin samantien synnytyssaliin, jossa lääkäri puhkasi kalvot. Kalvot puhkaistiin klo 9.09 ja vauva A syntyi 9.41, vauva B 10.01

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan lähdin 2 h päästä, kun aloin valumaan kirkasta verta (ihan kuului synnytykseen).

Vedet lorahti sairaalassa, toki sitä oli kotonakin jo tihkunut. En vain sitä siinä hötäkässä tajunnut.

Vierailija
4/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kummaan tunteeseen klo 02 maissa ja nousin sängystä niin vedet meni. Siitä aika pian sit mentiin sairaalaan mutta vauva syntyi vasta illalla klo22.

Vierailija
5/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistyi kotona/sairaalassa (eivät itsekään tienneet kätilöt koska oli alkanut)...supistuksia alkoi tulla illalla kotona, säännöllisinä ja kipeinä kokoajan. Kalvot puhkaistiin. Yön olin kotona ja aamusta sairaalaan.

Vierailija
6/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kohdalla olin kotona omassa sängyssä kun heräsin menkkamaiseen jomotukseen ja tunsin alapäässä " naps" tunteen, nousin ylös ja vedet valahti samantien matolle sängyn viereen, siitä alkoi samantien säännölliset supistukset jotka tulivat 2-3min välein.

Vierailija
7/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: mullakin tuli enkä tiennyt että kuuluu asiaan. Onneksi olin valmiiksi sairaalassa ja heti tiesivät katsoa+kertoa että johtuu synnytyksestä.

Vierailija
8/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoi 18.55, tuli heti parin minuutin välein. Klo 19.30 lähdettiin sairaalaan...

Toisella kerralla käynnistettiin, joten salissa olin.

Vierailija
9/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla: saunassa, supistuksilla

tokalla: suihkussa, vesienmeno

kolmas: kotona, supistukset

neljäs: anopilla, vesienmeno

Vierailija
10/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka: ei käynnistynyt, suunniteltu sektio rv 39+1

toinen: supistuksilla, kotona. Päätyi sektioon 3 pvää myöhemmin rv. 40+3

Vierailija
11/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2viikkoa yliaikaisena.

ihmettelin, kun vesi vaan tihkui haaruksista niin pitkään uimareissun jälkeen.

sitten kävin vielä kaupassa sun mutta... alkoi olla niin hemmetinmoiset supistukset, että oli pakko luovuttaa illalla, klo 21 kirjauduin sairaalaan, ja klo 00.20 syntyi tyttö.

Vierailija
12/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta olin tarkkailussa, piuhoissa kiinni ympäri vuorokauden salissa, yhtäkkiä kiireellinen sektio kun vauvan vointi heikkeni.

Tokalla olin kotona, vointi oli koko päivän outo, limatulppa irtoili pitkin päivää. Yöllä alkoi supistukset aamulla. sairaalaan

Vierailija
13/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla käynnistettiin.

Vierailija
14/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona alkanut molemmat synnytykset. Esikoisesta lähti pikku hiljaa supistukset kovenemaan ja laitoksella meni sitten lapsivedet. Toisessa synnytyksessä heräsin yöllä kun alhaalta lorahti hiukan nestettä sänkyyn. Menin vessaan ja tiputtelu jatkui. Supistukset alkoivat pari tuntia vesien menon jälkeen.

Vierailija
15/27 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka kotona supistuksilla, sairaalaan lähdin 3 tuntia kun oli supistellu, kiire tuli.

Vierailija
16/27 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istahdin koneelle aikomuksenani kirjoittaa sähköpostia, kun tunsin, että tulee pissat housuun. Lapsivesi meni..

Vierailija
17/27 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun synnytykseni käynnistyi

oli äitini kohdussa ;-D

Kun yrittää vastata näsäviisaasti niin osuukin pilkka omaan nilkkaan :D

Vierailija
18/27 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen synnytys käynnistyi vesienmenolla maanantaina, vauva syntyi seuraavana yönä

Vierailija
19/27 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistysaika oli jo sovittu mutta synnytys alkoikin itsekseen ennen sitä.

Vierailija
20/27 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kans meni vedet kotona kun olin just käymässä nukkumaan (41+2). Tuntui ensin jännä napsahdus, hetken ihmettelin mitä se oli kunnes alkoi valua vettä. Lähdettiin saman tien sairaalaan, supistukset alkoi parin tunnin kuluttua.

Toisen kanssa alkoi illalla supistuksilla (41+6). Oltiin kotona vielä pari tuntia säännöllisten supistelujen alkamisen jälkeen. Sairaalaan päästyä kätilö totesi, että kohdunsuu oli vasta reilun sentin auki. Silloin ajattelin tuskastuneena, että tässä menee vielä seuraavaan iltaan saakka. Tyttö syntyi kuitenkin jo neljä tuntia sairaalaan saapumisen jälkeen.

Nyt odotan kolmatta, saa nähdä miten tällä kertaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi