Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saan vyötäröstä pois 14 cm mahdotottomalta tuntuu

Vierailija
03.03.2008 |

Nyt vaan kone ilmoittaa, että terveellinen vyötärön ympärys suhteessa lantioon on mullaa ollut 20 vuotta sitten ja se on tosiaan miltei 14 cm vähemmän kuin nykyinen. Luovutanko heti alkuunsa? Kuntoilun ja ruokavalion tarkkailun olen jo aloittanut, mutta eikä tuo jo vaadi ihmeitä? Johan sitä ruttusta nahkaakin varmaan tulee vaikka kuinka paljon vaikka läskit laihtuisi olemattomiin.... huokaus

Olen siis 167 pitkä ja painan 70kg, lantio 106 ja vyötärö 94

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä uskoisi mittojasi, mielestäni kuullostat ihan sopusuhtaiselta. Itse olen 162cm ja painan 84kg ja mulla on 92cm vyötärö!!

Vierailija
2/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs jo siinä vaiheessa alkaa hälytyskellot soimaa. se 3 kg on vielä helppo tiputtaa mutta 10kg ei.

Sulla nyt ei näyttänyt niin kauheesti olevan vaan ihan yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa varmaan olla tekemässä joka päivä. Vaihtelua kaipaisin. Vai tuottaako pilates mitään tuloksia, jos kuntoilee muuten kolme kertaa viikossa ja lisää siihen yhden pilateksen?

Vierailija
4/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmannesta synnytyksestä 4 kk ja kiloja on jäljellä 15 ylimääräistä. Painan nyt 85 kg ja ennen raskautta siis 70. Olen 173 cm pitkä ja vyötäröni on 92 cm.

Oispa kiva kuulla minkälaisia mittoja ja painoja muilla suht samanmittaisilla naisilla on..

Vierailija
5/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä, mitkä liikuntalajit auttaisivat nimenomaan tuohon keskivartaloon (ja kaksoisleukaan!) ? Pilates, syvävenyttely ja lenkkeily ovat jo käytössä.

Vierailija
6/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisiko kellään muita vinkkejä kuin tuo pilates? En ihan usko siihen yksistään,

Vierailija
7/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kesään mennessä 3 kg pois, niin uskoisin että vyötärökin alkaa kunnolla erottumaan. nyt lantio on 93. miten se suhdeluku lasketaankaan, kertooko joku?

Ap, luulisin, että jos maltat laihduttaa " riittävästi" (mikä sinulle sitten on sopiva?) niin vyötärökin alkaa varmasti löytymään. ja jumppaakin siihen tarvitaan avuksi. minä olen vain juossut ja syönyt terveellisesti. ystäväni käy pilateksessa mutta eipä tuo näytä vyötäröllä näkyvän.

Vierailija
8/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 162/68 ja vyötärö on 78cm, liikaa on sekin. Haluaisin laihtua viisi kiloa, olen onneksi pari kiloa laihtunut. Pahimmillaan painoin 72kg. Tiedän kyllä että osa on lihasta, olen käynyt salilla pari vuotta. Kaikki ihmettelee miten paljon painan, mutta on minulla ylimääräistä. Pizzat ja hampurilaisateriat kannattaa jättää pois ihan alkuunsa, myös suklaa ja muut lihottavat herkut.

Vierailija
9/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vähän suuntaa, minulle näyttää laskelmat siltä, että 65 olisi normaali paino. Kuitenkin 65 kiloisena vyötäröni onkin ollut aina liian tanakka.

Vyötärön pitäisi olla alle 80 cm ja pituus - paino = <20 sitten olisi hyvä suhde.

Eli taidan tosiaan hoksata, että 65 on minulle sittenkin vielä liikaa painoa. Oikea vyötärön ja lantion suhde on minulla ollut silloin, kun olen ollut n. 61 kiloinen.

Ok, ei kun laihduttaminen jatkuu siis hiemna pidempään kuin olin suunnitellut. (4 kiloa tuli lisää tavoitteisiin). Olisiko vielä niitä laihdutus sivuja äideille?

Vierailija
10/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko haitallista syödä suuria annoskokoja (vaikka lähes kaloritonta kasvisruokaa) tai vatsaavenyttävää hiiihappoista juomaa, vaikka söisi/joisi jotain ei kaloripitoista. Siis pitäisikö yrittää pitää vatsaansa ahtaman ruuan ja juoman määrä kohtuullisena?

Vierailija
11/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laihdutapa 14 kg ja mielellään tosi runsaasti liikuntaa, niin joku 8 kg voipi riittää. Mitä tahansa kivaa liikuntaa!

Vierailija
12/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi, että " pitäisi olla" pituus - paino 20? eli sun pitäisi painaa 47 kg? huhhuh

no ehkä jos tiputat painoa sinne 55-60kg välille ja harrastat kunnollista liikuntaa, niin jotain saat aikaiseksi.

Vierailija
13/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lantio - vyötärö = <20 niin olisi hyvä suhde. Ei siis pituuden ja painon suhde. Ja vielä vyötärön pitäisi olla alle 80 senttinen joka tapauksessa.

Vierailija
14/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä painoin 70kg vyötärönympärys oli 72 cm ja lantion 102cm, ja olen siis samanpituinen kuin sinä. No reidet olikin sitten yhtä paksut kuin vyötärö nyt (62cm) ;D

Vierailija
15/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan 62 kg ja mulla on vy 71 cm lantio 101 cm reidet 59 cm. Lihaksia löytyy, mutta edellisellä taitaakin löytyä vielä paljon enemmän.

Vierailija
16/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mun vyötärö on pienentynyt painoa tiputtamalla (n.70kg--n.60kg). Liikuntaharrastukset pysyneet samoina eli kuntosali 2krt/vko, jooga/pilates 1-3krt/vko ja reipas kävely 1-3krt/vko. Lisäksi satunnaisesti spinning, laskettelu, hölkkä, pitkät vaellukset, melonta.

Välillä käyn salilla enemmän, jolloin koko kroppa näyttää paremmalta, " läski leviää nätimmin" :) . Lihasmassa kuluttaa mukavasti energiaa, kannattaa siis käydä oikeasti salilla ja tehdä kunnon painoilla. Ja sitten energiaa saa kulumaan sillä aerobisella urheilulla tehokkaasti...

Ai juu, ja vielä pikavinkki: korsetti :) sillä ei tosin niitä terveysvaikutuksia taida olla.

Vierailija
17/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvät laihdutussivut löytyy www piste kalorilaskuri piste fi, olen itse aivan koukussa niihin ;) laskuria voi käyttää ilmaiseksikin, rekisteröityminen maksaa vähän mutta kannattaa, siinä saa paljon lisää ominaisuuksia käyttöönsä.

Vierailija
18/18 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen inhosin paksuja reisiäni, sitten tajusin, että en koskaan oikeasti normaalipainoisena ja terveenä voi saada sellaisia reisiä, joiden väliin jää rako suorana seistessä. Siinä vaiheessa kun tajusin, että painonhallinta on oikeasti terveysteko ennemmin kuin ulkonäköteko (kivat termit, köhköh..), suhteeni kehooni muuttui terveemmäksi, onnistuin laihtumaan itselleni sopivaa painoon ja nautin kehostani enemmän kuin koskaan. Erityisesti liikunta on tuonut itsevarmuutta tähän olemiseen, ja rakkautta ja sallivuutta omaa vartaloa kohtaan. Samoin äitiys <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi