TAMMITENAVAT uuteen viikkoon¤¤¤¤¤
Hei kaikille!!!
Aloitanpa uuden pinon tässä.
Vieno on alkanut nukkua 7h yöunia, on se vaan ihanaa=)
Tänään oltiin muskarissa. Hieman lisää vaikeusastetta tuli, kun vilkkaan 1v:n paimentamisen lisäksi tuli Vienolta isot kakat ja niitä kesken lauleluiden vaihdettiin=)
Mulla on tänään synttärit, 37v. Itselleni lahjaksi ostan kosmetiikkaa huomenna=)
Mukavaa maanantaita kaikille!!!
sammermanni ja vieno 28.12.2007
Kommentit (40)
Onnea frimmylle hääpäivänä.
Ihana runo Xenalla ristiäisissä-ihan kostui silmät.
Olin 9v tyttöni ja vauvojen kans tänään ostoksilla. Kauheat kasat tuli taas hankittua lastenvaatetta. Itselle ei tee mieli ostaa, kun ei ole kilot vielä pudonneet. Toisaalta olemme menossa hienoille synttäreille kuun lopulla, johon pitäis olla jotain edustavaa...No, huomenna lupasin veidä 11v:n pojan lenkkari-ja kevättakkiostoksille, josko siinä sivussa sitten yrittäis katsella ittelleen jotain. Jätän vauvat kyl huomenna miehen hoteisiin. Vähän väliä sai tänäänkin olla imettämässä/vaihtamassa vaippoja(Vieno kakkas kaks isoa kakkaa)/antamassa jotain viihdykettä 1v:lle/laittamassa rekkeihin kamoja joita 1v oli kiskonut alas. Ja 9v alkoi itkemään sovituskopissa, kun ei mahtunut valitsemiinsa farkkuihin. Neiti ei todellakaan ole yhtään ylipainoinen, mutta housut oli NIIN pillit että ihmettelen kenelle ne yleensä menee.
Mua ei haittaa ihmisten ihailut, mutta kipeitä ihmisiä en vauvan lähelle halua. Hirveän harvat mitenkään käyvät lääppimään. Useat hymyilevät maireasti pienen matkan päästä. Tosin muskarissa annan herkästi Vienon kenen mamman syliin tahansa siksi aikaa kun riisun/puen 1v:tä.Ihanasti neiti onkin tartuttanut vauvakuumetta ympärilleen.
Mitäs muita aiheita oli?? En muista ,joten siirryn takavasemmalle.
sammermanni ja vieno 28.12.07 (Hitsi, neiti on ensi viikolla jo KOLME kuukautta!!!!!!!)
Hei taas mammat!
Ja onnittelut Sammermannille synttäreistä, Frimmylle hääpäivästä ja kaikille nimen saaneille!
Kiitokset vinkeistä tuttipullolakon lopettamiseksi. Mikaelin isä jaksoi kuin jaksoikin kuunnella huutoa ja sai päättäväisyytensä ansiosta Mikaelin juomaan rintamaitoa pullosta viikonloppuna. Eihän Mikael sitä edelleenkään mielellään pullosta ota, mutta nyt luotan, ettei Mikael hirveitä traumoja saa kun menen tenttiin ja opinnäytetyön ohjaukseen ;)
Nukkumisesta olitte täsä keskukstelleet. Mikael nukkuu hyvin lyhyitä päiväunia (max tunnin kerrallaan) pitkin päivää ja yleensä vain vaunuissa tai sylissä imettäessä. Aamuisin on pitemmät unet (jopa 2 h). Viime yöt on tosin menneet paljon paremmin. Ensin tuli pitkä, n. 4-5 h pätkä, jonka jälkeen pikkumies herää 1-2 h välein. Kahtena yönä on herännyt vain kerran ennen ensimmäistä aamuheräämistä, joka siis on klo 5-6. Tämän ensimmäisen heräämisen aikaan herra on hereillä ja seurustelee 1-2 h. Juuri näinä aamun seurusteluhetkinä tulee kauneimmat hymyt minulle ja toissa aamuna klo 5:10 herra jopa nauroi ääneen! Taisi mamma olla hassun näköinen unenpöpperöisenä ;)
Huomenna oli osa porukasta tapaamassa toisiaan Sellossa. Joku oli myös menossa junalla tapaamiseen. Siihen piti kommentoida, että kuulin entiseltä työkaveriltani, ettei Espoon suuntaan mene lainkaan matalalattiajunia! Pääseehän sitä muihinkin juniin jos saa apua vaunujen nostamiseen, mutta ajattelin kertoa jottei täysin yllätyksenä tule.
Muiden ihmisten ihailut ei muakaan häiritse, mutta samat mietteet on kuin Sammermannilla, eli sairaat ihmiset pysykööt kaukana Mikaelista! Minua ei myöskään haittaa jos joku lähtee liikkeelle Mikae sylissä, tosin harva ihminen meidän lähipiirissä niin tekee.
Huhtikuussa on meidän isäntä lähdössä työporukan kanssa pe-ma ajaksi Portugaliin. En vielä haluaisi silloin olla yksinäni lasten kanssa kotona, joten päätin lähteä silloin lasten kanssa siskoni luokse Turkuun junalla. Siitä tulee kivaa, siskoni on oikea mestarikokki ja tekee aina vaikka minkälaisia herkkuja, joten sitten pääsen nauttimaan!
Enpä nyt muista pitikö tässä jotain muuta vielä kommentoida, joten poistun areenalta...
Hyvää pääsiäistä kaikille!
T: Emem ja Mikael perjantaina 3 kk!
Moi!
Onnea Sammermannille, alat tulla naisen ikään :).
Onnea Ohtolle ja Pepille nimestä!
Meillä on sama kuin Ohtolla, Olavi huutaa tissin hitautta. Kovaan nälkään suostuu enää imemään " helpot" ensimaidot. Sitten pullosta lisää. Annan joskus myös ensin pullosta ja sitten tissistä. Melkoista maitorumbaa, maito suihkuaa tissistä pitkin poikin. En tiedä kuinka tyhjäksi vauvat yleensä saavat rinnan kiskottua? Meillä ainakin Olavi on tottunut nyt helppoon ruokaan ja imuhalut vähentyneet.
Esikoinen kärsii tästä mun ajan puutteesta. Itkee, että haluaa olla vain mun kanssa. Onneksi olen jo paremmassa kunnossa ja jaksan vähän leikkiä hänen kanssaan. Kävin myös virpomassa hänen kanssaa sunnuntaina :). Esikoinen kuitenkin rakastaa pikkuveljeään yli kaiken , ei " kosta" huomionpuutetta hänelle.
Olavi jo myös hymyilee ja " jokeltelee" , sanoo HÖÖ huulet töröllään. Liikuttavan ihanaa.
Selloon sitten huomenna. Laitan siitä vielä oman uuden aloituksen ja linkitän sen tänne, jos osaan.
Ametisti ja Olavi 2kk ja rapiat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12710477&p=1&tmo…
Vauva heräs ulkona, moi!
T.Ametisti
Emem kirjoitti, ettei Espoon suuntaan menisi matalalattiajunia. Eräs vauvallinen ystäväni joka asuu Espoossa, sanoi juuri äskettäin että kaikki A-junat ovat matalalattiajunia. En siis ole varma onko näin, mutta niin hän sanoi. Varmaan voisi tarkistaa jostakin vr:n sivulta, mutta en nyt juuri ehdi kun saunavuoro alkaa kuudelta ja pitää ehtiä valmiiksi.
Älkää junaongelman takia ainakaan jääkö pois tapaamisesta! :)
...pikaisesti koneella...
Pojan leikkaus alkoi 8 Suomen aikaan ja jatkuu vielä... odottavan aika on pitkä...
Onnittelut Sammermanille synttäreistä ja Frimmylle naimisiin menosta sekä nimensä saaneille myös!!!
Kiva olisi kyllä teitä nähdä ihan livenä, ehkä kesällä vois ollakin saumaa jos kaikki ei häviä lomille? ;)
RS-virus on sen verran tuttu, että Nicolle se tuli pojan ollessa 6kk ikäinen =/ Sairaalassa vietettiin ensin viikko, jonka jälkeen kotiuduttiin vain lähtiäksemme seuraavana päivänä uudestaan kun poika sai kotiin viemisinä sekä rota- että adenovirukset =( Loppuviimeksi poika laihtui reilut 2 kg ja sairaalassa oltiin kaikkiaan vajaa kolme viikkoa! Mutta en siis toivo kenellekään, sen verran kamalaa oli katsoa/kuunnella niitä jatkuvia limanimuja...
Sammermanni, meillä typy viettää aikaansa keitiön pöydällä sillä en uskalla laittaa lattialle lainkaan :/ Tosin kohta on varmaan pakko, typy on kääntynyt jo reilun kuukauden mahalta selälleen, pyörii akselinsa ympäri ja menee mahalla ollessaan jo kovasti eteenpäin =/ Mutta hirvittää jo valmiiksi, Rasmus kun tuppaa antamaan aika rajua rakkautta...
Eilen jouduin antamaan jälleen Duphalacia kun kakkaa ei ollut kuulunut sitten viime keskiviikon ja typy kiemurteli siihen malliin että... No, kakkaa sitten tuli oikein reippaasti, ihan ripulina vain ja illemmalla oli sitten veriviirujakin kakan seassa =( Mietin, josko kyseessä voisi olla suolisto-oireinen maitoallergia, iho-oireita kun ei ole...? Puklailut on onneksi nyt vähentyneet...
Päätän täältä tähän,
-Allu ja Neea, perjantaina jo kolme kuukautta!!!
Allu, meillä ei Vieno ole turvassa pöydälläkään, koska 1v kiipeää pöydille koko ajan=/
Laitan allergiasivujen ossun kiinnostuneille, vaati kirjautumisen, mut hyvää tietoa toisilta allergisten äideiltä.Oli mulle korvaamaton apu kun selviteltiin/selvitellään Vienon allergioita.
http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
Mies tulossa koneelle tekeen duunia, joten moi!!
Onnittelut Sammermanille ja Frimmylle!!!!!
Mantelihammas ja pikkuli
Moi.
Pahoittelut. Tarkoitus oli laittaa siis että ainakin kuulemma Kauniaisiin (muistaakseni ainakin...) päin menevät junat eivät olisi matalalattiajunia. Tämä tieto siis ystävältäni jonka ystävä itse asuu jossain päin Espoota...
Toivottavasti kaikki ehtivät mukaan tapaamiseen ja teillä oli mukavaa.
Emem ja Mikael 2 pvää vajaa 3 kk
Haa, ehdinpäs ensimmäisenä. ;) Kiitokset kaikille tapaamisessa olleille! Hauskaa oli ja mukava saada joillekin nimimerkeille, ja vauvoille myös, kasvot. Otetaan uusiksi joskus.
Neiti oli vieraskoreasti unessa koko reissun ajan. Raotti silmiään autoon nostaessa, mutta heräsi kuitenkin vasta kotona.
Yksikätinen Strutsi ja neiti
On tää elämä muuttunut (en siis tarkoita että huonompaan suuntaan ;), kun nettitreffitkin on nykyään NAISTEN kanssa :)
Magdalena: Unohdin sanoa äsken tavatessa, niitä yhtäläisyyksiä taas: Meidän miehillä on sama etunimi :) Minun mieheni käyttää kuitenkin kutsumanimenään toista etunimeään.
Kiva että Mantelihammaskin yllätti ja tuli paikalle :) Ja Miukkiskin jaksoi niin pitkän matkan takaa tulla. Toivottavasti pääsit Miukkis hyvin kotiin etkä ole nyt aivan halki poikki väsynyt :)
Strutsi on ihana konkari ja Ametistilla on valloittava nauru :) Tässäpä minun pikaiset kommenttini tapaamisesta, pitää mennä...
Pajunkukka + Tiitiäinen s. 29.1.
... nähdä tammimammoja Sellossa!! Ja koskas otetaan uusiksi?? Voitais koluta kaikki pk-seudun ostoskeskukset :-D Mut sit mielellään vaan ne, joihin pääsee julkisilla hyvin, hih.
Oli se aika hassua kun liki kaikki istui siellä tissi " paljaana" ja välillä hyssyteltiin ja pyyhittiin pulautuksia. Mä kävin viel siellä lastenhoitohuoneessa imettämässä ennen kotiinlähtöä, Milla nukkui junan ja metron, mutta kotibussissa alkoi huuto.
Löysin KappAhlista sellaisen pinkin (??) tunikan. Ei nyt kovin juhlava ole, mutta ihan pirtee. Ja ainahan piti pukeutua mustiin kuteisiin puklujen takia kun on vauvan kanssa liikkellä...
Onnitteluja synttäreistä ja hääpäivistä ja hienoista nimistä!
Jaahas... Huutoa...
T: MM
kiva että ootte onnistuneet tapaamaan. Ens kerralla Kamppi tai Itis ja meitsi saattaa päästä mukaan=) Tuo on vain tuo 1v niin villi että se vähä rajoittaa, mut kyllä sen kanssa pärjää, kun ottaa jotain pientä herkkua mukaan(esim.kultakaloja, rusinoita tms). Tikkarisn annoin maanantaina hänelle Itiksessä ku piti shoppailla ja oli kyllä koko poika ja vaunut kans tahmeena=D
meillä oli just siivous ja on NIIN ihanaa kun hetken tuoksuu klorite ja paikat kiiltää (noin 10min).
9v tyttö meni 1v:n kanssa kylpyyn. 11v jonottaa koneelle et pääsis pelaamaan. Vieno ölisee pinnasängyssä. Tänään asensin pinnapehmusteen ja mobilen,kun kävi tuo äippäpakkauksen koppa alkaa käymään pieneksi.
Olimme muuten tänään minä ja kaikki neljä tenavaa retkeilemässä meren rannassa. Syötimme sorsia ja joutsenia ja hörpimme termareista lapset kaakaota ja minä kahvia. Oli keväinen tunnelma.
Nyt Vieno hermostuu.Hei hei!!
sammermanni ja vieno 28.12.07
Voi vitsit, kateellisena täällä luen teidän tapaamisen muisteluita... Eihän täältäkään menis ku reilu tunti lentokoneella...
Käytin tänään neitiä lastenlääkärillä. Oon alkanut vahvasti epäillä refluksitautia, oireet täsmää hyvin pitkälti, esim. oksentaa monesti jopa kolmen tunnin päästä syönnistä, selällään ei viihdy ollenkaan, synnin jälkeen on tosi tuskainen ja paljon muuta. Lääkäri totesi, että todennäköisesti kyse onkin refluksista, mutta sille ei tehdä mitään koska paino nousee noin hyvin. Gavisconia käski kokeilla, jos oireet pahenee, mutta siinä on alumiinia, joten en aivan hevillä sitä anna. Muuta hoitoa ei oikeastaan ole tämmöseen lievään oireiluun, kuin pystyasento syönnin aikana ja sen jälkeen. Lääkäri oli aivan kauhuissaan kun kuuli meidän neidin maitomäärät (140-180ml) syönnillä. Tämän kokoisen pitäis kuulemma syödä vaan n.800ml/vrk. Mutta en kai minä vauvaa nälkäiseksi jätä. Tutki taas neitin päästä varpaisiin ja totesi hyvin kehittyneeksi, pään kannattelu oli kuulemma ikäistään parempaa. Annu innostui oikein juttelemaan lääkärille.
Eipä tänne kummempia, huomenna olis jälkitarkastus. Huomenna saa myös hakea kummilahjat kaiverruksesta. Pieniä ne on nää arjen kohokohdat... Ens viikolla on pakko mennä srk:n perhekerhoon, muuten täällä tullaan mökkihöperöksi. Eikä tuo 4-v:kään jaksa pelkkää mamman naamaa kattoa päivästä toiseen.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
aksiina & Annu 28.1
Onkin pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoitin kuulumisia. Jotenkin on aina tullut jotain kun pitänyt kirjoittaa tai sitten ei vain ole saanut aikaiseksi. Meillä neiti täytti eilen 2 kk. Ristiäisiä vietettiin 1.3 ja nimeksi tuli Veera Lumia Katariina. Nimi oli kyllä uskomattoman vaikea päättää. Vasta nyt on tajunnut kuinka vaikeaa se lopulta on ja mikä vastuu siitä on. Jos ei muita ongelmia tule niin viimeistään mielleyhtymät aiheuttaa niitä.
Veeralla oli eilen neuvola ja muuten meni hyvin, mutta painonnoususta oli täti hiukan huolissaan. edellisellä kerralla paino oli 3400g ja nyt 3970g, väliä oli kuitenkin 4,5vk. Lieventävänä asianhaarana oli tyhjä vatsa ja juuri tehty kakka. olihan tuo painonnousu kieltämättä turhan pieni, mutta jos Veera tulee isäänsä niin painoa ei kovin paljon koskaan tule, pituutta kyllä senkin edestä...
Oikein paljon voimia Allulle, toivotaan että kaikki menee hyvin.
Suuret onnittelut naimisiin menneille ja hääpäivää viettäneille sekä synttärisankareille!
Olisi kyllä tosi hieno nähdä teitä livenä, mutta matkaa täältö keski-suomesta tulisi turhan paljon sinne Helsinkiin :( itse olen jämähtänyt vähän turhan hyvin tänne kotiin ja tv:n ääreen. pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja etsiä puuhaa. Toki joka päivä tulee tehtyä vaunujen kanssa lenkki Veeran päikkäreidin aikaan, mutta aikuisseuraa mulla on liian vähän ja varsinkin muiden äitien seuraa.
Muuten täällä sujuu arki ihan hyvin. Rytmiäkin ollaan saatu päivän kulkuun, mutta aina niitä yllreitä mahtuu mukaan, kuten kuuluukin lapsiperheessä. Välillä sitä miettii, että kuinka te pärjäätte useamman kanssa kun välillä tuon yhdenkin kanssa on puuhaa kiitettävästi. Ehkäpä siihenkin tottuu.
Täytyy kyllä tunnustaa, että vaikka kuinka yritti valmistautua äitiyteen niin ei se riittänyt. Aika on opettanut paljon ja muokannut yllättävästi luonnetta. Uusia piirteitä on paljastunut, onneksi positiivisia. Tottakai välillä on rankkaa eikä jaksaisi millään, mutta kaikki unohtuu kun katsoo nukkuvaa rauhallista lasta. Parasta on kuitenkin tunne kun katsoo syliin käpertynyttä vauvaa, jolla on onnellinen hymy kasvoilla :)
Oikein hauskaa pääsiäistä kaikille!
Huhtityttö ja Veera 2kk 1pv
Nämä olivat minun ekat nettitreffit :). Mukavaa oli, kiitos tissiseurasta. Strutsi oli onnistunut hyydyttämään vauvan vaunuihin muiden pikkuiset näinkin.
Hyvin ehdittiin miehen ja vauvan kanssa vielä päiväkodin kehityskeskusteluun. Esikoinen on kehittynyt ja äitikin vähän.
Turussa ja Oulussa asuville ei tuo Sello niin kaukana ole. Miukkiskin tuli kaukaa Itä-Helsingistä.
Olavilla on taas iltahuudon aika, vaihdettiin miehen kanssa seurusteluvuoroa ja pääsin tänne koneelle.
Nähdään taas jossain kafeessa!
Lähdemme koko perhe perjantaina pienelle maatilalomalle. Eläinten rapsutusta, ulkoilua ja valmista ruokaa.
Voikaa hyvin!
T. Ametisti ja Olavi 2kk
Kiitoksia kovasti treffeistä, tosi suloisia vauvoja kaikilla, Olavi oli niin suloinen ja ihan ison pojan näköinen jo! Jäi harmittamaan etten kurkistanut Strutsin vaunuihin!! Olisin voinut jatkaa juttua enemmänkin, Magda_lenan ja Pajunkukan kanssa jäi keskustelut vähemmälle, mutta otetaanpa ihmeessä uusinta! Pahoittelen että meikäläisen ulosanti on välillä mitä on, tämän pahanlaatuisen dementian kanssa :).
Mutta mutta siis hauskaa oli ja hyvä että löytyi juhlamekkokin!!! Ihania juhlia Miukkikselle ja pikku neidille :).
Kaikille hyviä unia!!!!
Mantelihammas joka yksin valvoo vaikka muu perhe jo vetelee sikeitä.
Onko kellään kokemusta Ergon kantorepusta? Onko hintansa väärti? Tavallisista rintarepuista on kokemusta, eikä vauvat ole niissä oikein viihtyneet.
aksiina ja Annu 7,5 vk
JOO TUHANNESTI KIITOS EILISESTÄ! OLI KYLLÄ MUKAVAA JA INNOSTUIN TÄYSIN. IHAN MAHTAVAA PORUKKAA TÄÄLLÄ ON, NÄKEMINEN VAHVISTI JO AIKAISEMMIN NOUSSEEN FIILIKSEN. JA KASVOT ON TOSIAAN MUKAVA SAADA NIMIMERKEILLE - KUTEN STRUTSI TOTESI. Teillä on megasöpöt vauvat. Ametistin ja Mantelihamaan pikkujätkät oli kyllä huomattavasti " äijempiä" kuin mun napero.. Ja tytöt taas oli sellaisia kaunokaisen alkuja kaikki. Mun napero oli uskonmattoman " hyvin" eli kivuttomasti paikan päällä ja sain rauhassa keskittyä itse jutteluun.
Allu: pidän täällä peukkuja että teillä kaikki menee putkeen. Koita jaksaa pitää henkeä yllä. Juuri eilen totesin (kun jäätiin vielä Strutsin ja Pajunkukan kanssa kolmistaan turiseen), että muun muassa myös Allu olis mukava nähdä. Joten ehdottomasti pitää sit kesällä, kun olet täällä järkkäillä jotain. Ehkä sit muutkin innostuu kauempaa tulemaan kesäreissulle tänne päin.
Pajunkukka: ai on ne nimetkin samat.. eihän meillä vaan ole sit sama mies, kun jotenkin kuvailusi kuulostaa niin tutulta... ;))
Aksiina, meillä on vähän sama tilanne pikkujäbän suhteen - syntyi pienenä (2890g) ja syö nykyisin kiinni tosi kovaa vauhtia tota kasvuaan. Sit on myös tuon vuoksi vatsavaivaa ja puklailua pitkin päivää. Ja oikein näkee kun puklu korventaa ruokatorvea, vaikka ei nousisi ylös asti. Alkaa aina ruokailun jälkeen. Täytyis yrittää miettiä muitakin keinoja kuin ruokavälit ja pystyasennot helpottamiseksi. Lääkkeet haluasi jättää pois kuvioista - paitsi jos niistä on selkeästi enemmän hyötyä kuin haittaa..
Tänne tupsahtelee kyllä kauniita ja suloisia nimiä. Meidän ristiäiset on siis lauantaina. Vaatteet on aivan hakusessa. MUTTA On tässä tämä päivä vielä aikaa löytää ne... eli ei edes viime tinkaan ole jäänyt. Eilen piti jotain katsoa mut tyyppi alkoi huutaa kun oltiin lähdössä siltä Sellon tapaamiselta ja se sitten jäi.
HEI KYSYMYS: saako maksamakkaraa syödä imetysaikana normaalisti? (todella typerä kysymys, mut en tosiaan tiedä oliko toi A-vitamiinipelko vain raskausaikaan kuuluvaa?)
Voimia ja aurinkoista eloa kaikille.
Magda_lena
Synttärionnittelut sammermannille!
Ja onnea uusista hienoista nimistä, ketkä nyt kaikki ovat niitä saaneetkaan. :) Pinja varsinkin on kiva nimi, olisin itsekin alunperin harkinnut sitä meille jos oltaisi tyttö saatu - paitsi sitten en kuitenkaan, kun sukuun syntyi viime kesänä tyttö, se sai nimekseen pinjan.
Meilläkin on tänään juhlapäivä! meidän 1v hääpäivä nimittäin. Sitä ei kyllä nyt taideta mitenkään juhlistaa, kun on aika väsy olo viikonlopun ristiäishulinasta, muutenkin mies on yövuorossa niin mitäpä sitä pystyisikään..(ja kyllähän tuo vauvakin vähän rajoittaa..) Sovittiin me että jos alkuillasta saunan lämmittäisi, ja yritetään käydä yhdessä saunassa jos Ohto sattuisi hyvällä tuurilla nukkumaan alkuillan päikkäreitään siihen aikaan.. Mutta eipä sen kummempia - ja toisaalta mitä väliä vaikkei olekaan, ihan pävä tää on vaan muiden joukossa. Vietetään paremmin yhteistä aikaa sitten joskus toiste kun siihen on paremmin mahdollisuus.
Muuten on mennyt ihan kohtalaisen mukavasti. Ohto on aika tyytyväinen aina, nälkää vain itkee. (ja tänään märkää vaippaa, kun kokeilin kestovaippaa. Kertiksistä ei itke vaikka ois miten pissaa täynnä..) Meillä ei kyllä ikinä harrasteta noin pitkiä unia kuin muilla..! Max 4tuntia putkeen menee, harvoin niinkään kauan, yleensä 1-3tuntia.. Yöllä kyllä nukahtaa nopeasti aina uudelleen (kuten minäkin), mutta olisi kyllä joskus kiva nukkua yli 3tuntia putkeen heräämättä..
Nyt tuntuu vielä että viime päivinä on unien pituus lyhentynyt entisestään..johtuukohan siitä kun meillä on alkanut mennä imetys ihan päin peetä.. Ei onnistu enää tissillä yhtään nälkää tyydyttämään. Ohto vaan riehuu rinnalla, ei ime pitkiä hetkiä kunnolla, puljaa nänniä suusta ulos ja takaisin, venyttää sitä, ärisee ja murisee ja vääntelehtii.. Enemmän muistuttaa meidän imetyshetket terrieriä ja sidostesukkaa kuin rauhallista läheisyyttä.. Kyllä mulla maitoa vielä ainakin jonkunverran tulee, mut ei varmaan niin hyvin että se nuorta herraa miellyttäisi. Yritän kuitenkin edelleen aina vaan imettää, sitten vasta pullosta lisää.. Välillä vaan meinaa tulla itselle paha mieli siitä imetyksestä kun toinen rupeaa huutamaan lohduttomasti tissi suussa..
Ja nyt huudetaan ulkoa vaunuista! Pitää mennä.
Frimmy ja Ohto 7,5vk