Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMITENAVAT uuteen viikkoon¤¤¤¤¤

17.03.2008 |

Hei kaikille!!!

Aloitanpa uuden pinon tässä.

Vieno on alkanut nukkua 7h yöunia, on se vaan ihanaa=)

Tänään oltiin muskarissa. Hieman lisää vaikeusastetta tuli, kun vilkkaan 1v:n paimentamisen lisäksi tuli Vienolta isot kakat ja niitä kesken lauleluiden vaihdettiin=)

Mulla on tänään synttärit, 37v. Itselleni lahjaksi ostan kosmetiikkaa huomenna=)

Mukavaa maanantaita kaikille!!!

sammermanni ja vieno 28.12.2007

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena, saa syödä maksista ihan normaalisti. Itse asiassa on uusia tutkimustuloksia, joiden mukaan saa syödä odottaessakin kohtuudella, koska maksamakkarassa ei ole kovin paljoa maksaa.

sammermanni + vieno

Vierailija
2/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee niin kovaa vauhtia ja siihen vielä esikoisen uhmis ja molempien flunssa =(

Neiti sai nimekseen lauantaina Aino Elina. Meidän perheessä on nyt siis Aatu ja Aino =)

Huhtityttö: oletko mistä päin Keski-Suomea?

Nyt täytyy yrittää tehdä jotain kun neiti nukkuu. Heippa!

-Siiricata ja Aino 7.2.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksiina: Näiltä taamitenavilta on kaikilta jäänyt se mahaportti pois :). Pulauttelua on. Vaihdoin korvikkeen Semperistä Naniin. Se auttoi. Vähensin myös ruokamäärää, pullosta maito tulee niin kovalla vauhdilla. Pidän taukoja pullojuonnissa, röyhtäytän välilä ja hytkyttelen. Vauva saa siinä samalla kylläisyyden tunteen helpommin. Sängyn pääty on nostettu ylemmäs ja yritän pitää häntä aina niin, että pää olisi koholla. Nämä toimet ovat helpottaneet Olavia.

Allujapupu: Toivottavasti miehesi pojan leikkaus sujui hyvin. Voimia sinne kauas. Nähdään sitten kesällä tammimammojen treffeissä jossain rannalla?!

Ihanaa huomenna lähdemme kahden päivän lomalle!

Vielä teille monen lapsen äideille: Esikoinen 5,5v ihmetteli:" Ajattele, että jostain äidistä, ihmisestä voi tulla jopa neljä lasta!" Päiväkotikaverin perheeseen syntyi neljäs :D.

Olavi lähettää terkut kaikille kirppukaverivauvoille :). Hän nukkuu tyytyväisenä kehdossaan. Jaksaa sitten taas illalla huutaa.

Hyvää Pääsiäistä!

Ametisti ja Olavi

Vierailija
4/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olis ollu kiva tavata teitä! Oli oikein kiva lukea teidän tapaamiskuulumiset, olitte kaikki niin innostuneita :).

Meille tuota matkaa olisi kertynyt ihan liiaksi. Joskus kuitenkin ehkä...

Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja raksahommelit vie tuhottomasti aikaa, joten aika on tosi kortilla. On ollu jopa niin kiire, ettei olla ehditty ottaan pinnasänkyä käyttöön, vaikka äp:n laatikko on jo ihan liian pieni meidän jättiläiselle. Ammekin käynyt jo pieneksi, kun on niin kova menemään!

Meillä tuli viime viikolla vihreää kakkaa. Se meni ohi kun vaihdoin korviketta. Eli siirryttiin takaisin Nan:sta Tutteliin.

Onnittelut kaikille, joilla on ollut jotain kivaa tapahtumaa!

Ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Vielä sellanen juttu, kun joku kertoi alkuviikosta käyneensä koko perheen voimin ravintolassa. Mekin käytiin tässä yks ilta. Lapset oli niiiin kiltisti. Vauva nukkui koko ajan, niin ettei juuri kukaan edes huomannut hänen paikalla oloaan :). Vauvalla kun on omat iltakonserttinsa, ne alkaa kuuden jälkeen ja kestää 5-45min. Nyt lähdettiin ravintolasta 18.30 ja ehdittiin pois ennen huutoa!

Oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille!

Justus ja poju 14.1.

Vierailija
5/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko muuten kysyä, että mistä sun nimimerkki juontaa juurensa? Se on musta jotenkin hauska!

(nyt kun oon ton tapaamisen myötä alkanut oikein urakalla kelailla näitä taustoja..heh ;))

Magda_lena

Vierailija
6/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyviä uutisia näin alkuun: leikkaus oli mennyt paremmin kuin mitä olivat osanneet odottaakaan ja poika on toipumassa jo kovaa vauhtia! =) Puhe on tosin vielä todella puuromaista, johtuu osittain myös vahvasta lääkityksestä, huomenna ilmeisesti yrittävät jo saada kävelytettyä!! Toivotaan ettei sisäisiä verenvuotoja tule ja että aivot eivät lähtisi turpoamaan kovasti... Mutta nyt siis näyttää todella hyvältä! =)

Minäkin kateellisena täällä lueskelen teidän kaffitteluista, kiva olisi todella kesällä nähdä ihan livenä, joko Helsingin päässä ja/tai Oulussa...? Oliko joitain mammoja Pohjoisesta vai muistelenko väärin...?

Käytin tänään typyn tuossa lähilääkärissä sen veriulosteen takia ja lekuri määräs ameeba- ja muita loiskokeita! Ihan varuiksi vain, mutta parempi tutkia kuitenkin! Täällä ei maitoallergioista tiedetä mitään kun ei täällä maitotuotteita käytetä siihen malliin kuin esmes Suomessa =/ Allergologeja en ole bongannut mistään...

Mutta painoa oli hienot 5560g eli typy on yli kaksinkertaistanut syntymäpainonsa (2695g) =) Pituudet ja päänympärykset otetaan ens viikolla kun käyn omalla lääkärillämme...

Eipä muuta, kaikki tähän hetkeen hyvin! =)

-Allu ja Neea, huomenna tasan 3kk!!!

Vierailija
7/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tää pääsiäinen ei kyllä nyt hyvältä tunnu.. Olen huolissani pojasta. Se on nyt pari päivää sitten muuttunut tyytyväisestä kaverista kovaksi kitisijäksi. Eikä nuku paljon ollenkaan, huutaa ja kitisee vaan. Miten tää voi yhtäkkiä muuttua näin..! Missään omissa syömisissä tai olemisissa ei ole tapahtunut muutosta. Kuumetta oon kans mittaillut varmuuden vuoksi, mutta ei se sitäkään ole. Kakkakin on tullut lähes päivittäin, joten ei se sitäkään ole..

Vähän mietin että voisiko meilläkin olla tuon mahaportin kanssa ongelmia... Ohto pulauttelee usein, usein pitkänkin ajan päästä ruokailusta. Ja ei viihdy selällään, vaan on mieluummin kohoasennossa tai mahallaan. Ja tuntuu kuin sille suuhun tulisi jotain karvastelevaa aina.. Huutaminenkin on pahinta ruuan jälkeen, jopa syönnin aikana. Silti haluaa kyllä syödä paljon, ja usein.. Paitsi rintaa on ruvennut nyt kyllä hylkimään ihan tosissaan. Vain muutama minuutti menee kerrallaan, sekin raivoten. Että taidetaan olla jotain 95% pulloruokinnalla jo. Kun enhän voi sitä pakottaa rinnasta syömään, tarjota kyllä yritän aina. tai enhän mä tiedä vaikkei sieltä rinnasta sitten tulisikaan yhtään mitään.. Ei ne ainakaan pakkautuvan tunnu vaikkei niistä juuri syö.

Pahinta ja huolestuttavinta tuon huutamisen lisäksi on se, kun se ei nuku paljoa. 2tuntia putkeen on tällä hetkellä maksimi, usein vain 15-30min. Ja siltikään se ei nuku entistä tiheämmin.

Missähän vaiheessa pitää mennä lääkäriin..? Välillä tekisi mieli, mutta toisaalta mitä mä siellä sanon... Jos sanon että vauva huutaa, ne sanoo että niinhän ne tekee, toiset enemmän, toiset vähemmän. Jos sanon että nukkuu aika vähän, ne sanoo että se on yksilöllistä, iän myötä valvookin enemmän.. Huoh..

No, ehkä (toivottavasti) asia onkin juuri näin. Ehkä meillä on vaan joku sellainen vaihe kasvussa... Poika on kuitenkin aina huutamisen väleissä hyvin virkeän ja hyvinvoivan näköinen, hymyilee paljon.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä ekan kerran reissuunkin.. Isovanhempia ja isoisovanhempia tapaamaan. Autossa Ohto ei kyllä ikinä inahdakaan, joten kai se ihan tykkää matkustaa. Ja perillä olisi paljon sylejä missä olla. Älytöntä kyllä miten paljon tavaraa tarvii pakata, vaikka ollaan vaan 3päivää! Kun siellä mummolassa ei oo juuri mitään vauvalle valmiina.. Mun puolen mummolaan on aina helpompi mennä, kun ensinnäkin se on lähempänä, toiseksikin mutsi on hommannut kaikki tarvittavat jutut pojalle sinne, ihan meitä varten huoneen laittanut sinne.

Frimmy ja Ohto 8vk.

Vierailija
8/40 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikin eilen mainitsematta, että meillä myös Veera puklailee usein ja muutamia suihkupukluja on tullut myös. Röyhtäyttäminen hillitsee välillä puklun määrää ja nyt on kokeiltu röyhtäyttää myös syötön välillä. Meillä tosin neiti syö melkoisella vauhdilla, joten se selittää osan tuosta puklusta. Harmittaa tosi paljon tuo kun nälkä iskee heti uudestaan kun osa ruuasta tulee ulos. Illat sujuukin hyvin sohvalla ja neiti rinnalla kun maito loppuu rinnasta niin tuttipullo tulee kehiin ;) Uskoisin, että en ole ainoa tästä porukasta, joka viettää illat sohvalla nyytti sylissä...

Meillä on tuon painon kanssa ongelmia kuten viimeksi kirjoittelinkin. Meidän neiti syntyi yllättävän kevyenä viikkoihin nähden. Painoa oli 2755g ja viikkoja 41+0! Nyt siis painoa on 4000g ja ikää 8vk. Ruokaa annetaan niin paljon kuin napa vetää. Neiti on alusta asti saanut sekä rintamaitoa että Nannia. Vatsa aiheutti alussa hirmuisesti itkua, mutta suurin huuto saatiin pois kun vaihdettiin D-vitamiinin merkkiä ja loppuhuuto loppui oikeastaan kokonaan kun itse jätin ruisleivän pois. Ilmavaivoja on edelleen, mutta Cuplatonin avulla onneksi kaikki tulee pois. Nyt me panostetaan oikein kunnolla tuohon ruuan antamiseen, jotta paino saataisiin kasvuun. Toivottavasti me päästään 3kk kohdalla edes jotenkin lähemmäksi tuota 5000g...

Siiricata: Me asustellaan Jyväskylässä. Saataisko me aikaiseksi treffit jonnekin kaupungille? Aikaahan on...

Joo, mutta nyt täytyy mennä katsomaan neitiä, nukuttamiseen menee n.2h aikaa vaikka mitä tekis. Meidän neiti ei ennen 22.00 nukahda, Onko muilla samoja ongelmia?

Huhtityttö ja Veera

Vierailija
9/40 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun valitin miten poika vain kitisee ja valvoo, niin nyt se sitten taas yön ja aamun on ollut niin tyytyväinen, yönkin nukkui varmaan parhaiten mitä ikinä...! Hyvä homma, mutta jäi kyllä edelleen tälle äidille arvoitukseksi mikä omaa pikkuista välillä vaivaa... Usein odotan kamalasti aikaa kun Ohto oppii puhumaan, niin se osaa kertoa mikä vialla.. Vaikka muuten olisikin kiva pitää se tuollaisena pienenä!

Muutaman tunnin päästä lähdetään pääsiäislomalle toiseen mummolaan. Sieltä en varmaan kirjoittelekaan (vaikka on siellä netti, mutta se on aina varattu kun taloudessa asustaa pari teiniä..), joten vielä kerran hyvää pääsiäistä kaikille mammoille nyytteineen!!!

Frimmy ja Ohto 8vk.

Vierailija
10/40 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin taas tuonne yleiselle puolella kakkaamattomuusongelmasta joka tuottaa vauvalle ilmeisesti kipua ja mulle ahdistusta muuten vaan (ihme! <--tuo jälkimmäinen!...;))

Myös mä odotan, että voin kysyä vauvalta mikä sitä pännii.. Ei mene niin paljon energiaa siihen pähkäilyyn sitten. Kai.

Muutenkin Frimmy teidän parin päivän kitinät ja itkut/huudot kuullosti aika samalta mitä meillä on. Tässä pari päivää meni taas paremmin ja eilen alkoi taas pahenemaan. Pelottaa aina että vieläkö se tästäkin pahenee ja kuinka pää kestää valvoa öitäkin tai nukkua yleisesti vähemmän kuin millään tavalla on terveellistä. Haluaisin nyt saada sen kakan ulos, voisi helpottaa. Mut Frimmy, voihan se olla, että ilmaa oli jostain syystä kertynyt teidän vauvan vatsaan nyt normia enemmän ja sitten se pääsi sieltä ulos ja vauva on tyytyväinen nyt- hyvä niin :) Toivottavasti mummulakyläilyt sujuu mukavasti.

Strutsi: Ihan mahtava idea tuo föönillä kuivaaminen vaippa-alueelta. Täällä kanssa yksi rakasti sitä ja olikin onnellinen lämmöstä. Meillä alkaa aina hirveä protestointi pesun ja kylvyn jälkeen, kun kylmyys iskee hoitopöydällä. Nyt mies föönäs, mä hieroin vatsaa ja pumppasin jalkoja ja vauva oli jotenkin fiilarissa.

Toivoisin, ettei tässä enää tarvis aloitella mitän fucking dieettejä ja saisi syödä sitä mitä on tarjolla.

Hyvää pääsiäistä kaikille - sanoisiko munarikasta sellaista.

Magda_lena

Vierailija
11/40 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei juurikaan ole pikkulapsellisia ihmisiä ystäväpiirissä, joten toisten vauvojen äitien tapaaminen olisi ollut mukavaa. Mutta ehkä uskaltaudun mukaan jos vaikka Hesan keskustaan saataisiin tapaaminen aikaiseksi. Silloin pääsisin päärataa pitkin suoraan.

Meillä poika kasvanut valtavasti, siis ihan silmissä kasvaa. Meillä oli eilen 2kk neuvola ja mitat:

- paino 6200 g

- pituus 62 cm

- pipo 41 cm

Ja hän saa pelkästään rintamaitoa, joten itse ruokamääränsä valitsee ;) On jotenkin hullua pakata pois esikoisen vielä 3-kuisena käyttämiä vaatteita, jotka eivät enää tälle rötkäleelle mahdu...

Meillä olot hieman helpottaneet, eli poika on alkanut joitakin öitä nukkua jo kunnolla. Tosin herää syömään (ettei vaan nälkiinny) kaksi tai kolme kertaa, mutta nukahtaa sen jälkeen kohtuullisen nopeasti. Eli olen saanut itsekin jo hieman levättyä! JIPPII!

Minäkin alan nyt siis nähdä valoa tunnelin päässä ja nauttia tästä kotona olemisesta. Alku oli aika hankalaa, siis henkisesti. Nyt kun ei ole niin väsynyt, jaksaa käydä leikkipuistossakin ja muualla ihmisten ilmoilla.

Poika sai nyt rota-rokotteen ensimmäisen osan. Milloin se toinen piti antaa? Unohdin kysyä neuvolasta.

Mies onkin taas pääsiäispyhät töissä, joten poikien kanssa täällä sitten kolmestaan oleillaan. Pyykkiä ja silitettävää riittää, joten eipä tule aika pitkäksi... Lisäksi teetin juuri ensimmäisen erän digikuvia paperisiksi, ja niiden laitto albumiin pitäisi aloittaa. Huh. Eka erä oli siis 250 kuvaa ja nyt nuo ristiäiskuvat odottavat tulostamistaan. Niitäkin siunaantui isäni ja veljeni kuvaamina noin 270 kpl!!! Pitää käydä ne läpi, ettei kaikkia tule teetettyä. Haluan tehdä samanlaisen albumin kuin esikoisellekin, joten nyt pitäisi alkaa etsiä ultrakuvia ja raskaustodistuksia ym...

Mutta vielä ei jaksa tuota urakkaa aloittaa. Joskus sitten...

Tsemppiä ja voimia kaikille niitä tarvitseville ja mukavaa pääsiäistä!

ipu ja iso äijä 2 kk

Vierailija
12/40 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

frimmy:oon tuolta helmi-mammoista.meijän santeri kyllä syntyi just tammikuulle eli 31.1.08.

Meillä on välillä tuota samaa huutoa pojalla.eilen illalla huuti tunnin yhtä soittoa.mikään ei auttanut.sit yhtäkkiä lopetti ja nukahti.nukkuu kans joinaki päivinä tosi vähän.se on kuulemma normaalia et eivät ¨joka päivä tässä iässä nuku paljoa.alkavat pikku hiljaa sopeutuun tähän ympäristöön.

ja meil ei oo kolikkia.

meillä nukuttu nyt 2 päivää taas hyvin.

tsemppiä!

anna_liisa ja santeri 1.5kk

Vierailija
13/40 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa elo rauhoittua; flunssat alkaa jäädä taakse ja vauva on tyytyväinen kun olen aloittanut antamaan sitä korviketta. Onneksi vauvalle ei noussut kuumetta. Kerran olin jo huolissani, kun vauva oli ollut jo tunnin sitterissä niin rauhallisena (kun ennen viihtyi muualla kuin sylissä n. 5 min). Mietin, että onko vauva niin sairas, että on niin rauhallinen, mutta vauva olikin vain niin tyytyväinen! Ero on kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa vauvan viihtymistä ennen kuin aloitin korvikkeen annon ja sen jälkeen. Imetys on nyt jo minimissään, ja vauva saa pääosin ravintonsa korvikkeesta. Harmittaa kyllä tuo imetyksen loppuminen, mutta mielestäni tein kaikkeni sen eteen, että olisin pystynyt pitempään imettämään. Mutta nyt on sekä vauva, että äiti (ja muu perhe) tyytyväisiä, kun vauvalla on masu täynnä. Kakkaakin on alkanut tulemaan enemmän, samoin kunnolla märkiä pissavaippoja on useampia päivässä, kun imetyksen aikana kunnolla märkiä vaippoja oli vain yksi päivässä, loput oli sellaisia pikkupisuja.

Sormet ja nyrkki löytyy yhä useammin vauvan suusta, samoin vauva on alkanut katsella omia nyrkkejään. Päätä vauva ei mahallaan ollessaan vielä kannata. Yhä enemmän vauvalta irtoaa hymyjä. Vauva on jännä, kun on se nauroi neuvolan antamalle hymynaamalle vain silloin, kun näytin sen ensimmäisen kerran. Samoin muiden nauravien lehtikuvien kanssa, nauraa niille sillä ensimmäisellä kerralla, muttei enää toisella kerralla. Vanhemmille ja sisaruksille hymyjä sentään irtoaa useasti päivässä:)

Sellon tapaaminen oli teillä mennyt kivasti. Mukavaa! Teille kauempana asuville, kannattaa ottaa selvää paikkakuntanne Mannerheimin lastensuojeluliiton perhekahviloista, siellä tapaa muita vauva- ja lapsiperheitä (-äitejä). Kävin täällä meillä päin tuon kakkosen kanssa perhekahvilassa ja mukavaa oli!

Eipä tässä sitten muuta, kuin hyvää pääsiäistä vaan kaikille:)

t:vikli80 ja Aada 11 viikkoa

Vierailija
14/40 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena, ei tuolla mun nimimerkillä ole sen kummempaa taustaa.keksin sellaisen että eiolis muilla ja sais kirjauduttua. No, etunimeni alkaa sentään s-kirjaimella=)

Vienolla on tullut kauheita vihreitä kura-kakkoja sen maidon aloittamisen jälkeen(pidin kk maidotonta diettiä). Kakka joko imeytyy kokonaan vaippaan tai on limaista.Haju on käsittämätön!!! Ilmeisesti on siis jotain allergiaan viittaavaa.Keskiviikkona soittaa lääkäri ja katsomme sitten mitä seuraavaksi.Pylly on myös taas tullut ihottumaiseksi.Kuitenkin tyttö nukkuu yöt mainiosti eli ei kauhean kipuinen voi olla.

Mulla menee kyllä ukon kans hermot, kun se jättää kamat käsistään minne sattuu!!! Jos se hoitaa vauvoja, lelut on aina keräämättä lattioilla, likainen maitopullo sohvan mutkassa, kakkavaippoja hoitopöydällä, likaisia vaatteita ympäriinsä, lasten ulkovaatteet milloin missäkin, keittiössä astiat altaassa, ei vahingossakaan koneessa, murut pöydillä jne. Jos 1v on repinyt lehden lattialle, se on sitten silppuna siinä.ÄRSYTTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!! Kun ei urpo tajua miten mukava on löytää tavarat OMISTA PAIKOISTAAN, kun ne on sinne käytön jälkeen vienyt! Ei mun arjesta tulis mitään, jos en tarkkaan tietäis missä on pikkuisten kengät, tumput, tuttipullot. Taidan olla vähä väsynyt nyt!

En ole kauheesti voinut vienoa pitää lattialla , mutta kovin vantterasti hän jo pitää päätään ylhäällä mahallaan ollessa.Viihtyy myös lelukaaren alla, silloin harvoin kun sinne pääsee (isoveli kun mieluusti kurmuuttaisi). Nyrkkiä imeskelee ja värikkäille leluille tai valoille naureskelee.

sammermanni ja vieno 28.12.07

Vierailija
15/40 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu: muistit oikein, onhan meitä pohjoisestakin täällä. Minä olen Rovaniemeltä ja muistelisin että Oulun seudulta oli useampiakin, ainakin tuolla odotus-puolella vielä kirjoittelivat. Pitää tosiaan suunnitella treffejä vaikka kesälomareissun yhteyteen Ouluun tai Helsinkiin? Meiltä on Ouluunkin matkaa 200km, joten ei sinnekään tule aivan ex tempore-reissuja tehtyä.

Hienoa, että leikkaus onnistui!

Magda_lena ja Ametisti: niin tuntuu olevan yleinen vaiva tämä takaisinvirtaus ja mahanportin löysyys tammikuisilla vauvoilla. Meillä on kaikki vauvat olleet yhtä pieniä syntyessään (2665, 2670, 2830), mutta en pojilla muista puklailun olleen kovin runsasta, eikä sitä ainakaan tullut kolmen tunnin kuluttua syönnistä! Mutta tuo pn kyllä totta, että näillä pienillä on kova kiire kasvaa, ja SYÖDÄ! Ja masuparkahan siinä on lujilla.

Minä olen myös vaihdellut korvikemerkkiä, mutta isompaa apua siitä ei ole tullut. Tutteli Omneo-jauhe on tähän astisista parhaiten siedetty. Tavallinen tutteli ei aiheuta huutoja, mutta tosi paksuja pukluja sitäkin enemmän. Meillä tytöllä puklu tulee toisinaan myös nenästä, joten hengittämisen kannalta tuollainen paksua puklua aiheuttava korvike ei varmaan ole paras mahdollinen...

Mantelihammas: lohdullista kuulla että jollain toisellakin ulosanti kärsii tästä äitiysdementiasta =)

Meiltä lähti isäntä poikien kanssa moottorikelkkailemaan mökille, ei arvattu vielä neitin kanssa lähteä kylmään ja kosteaan mökkiin. Kesällä sitten.

Annulla on uusi taito: peukalon imeminen! Oikean käden peukku on jo viikon ajan mennyt suuhun tämän tästä. Yölläkin " nukuttaa" itsensä peukalolla, tutti ei kelpaa ollenkaan. Saas nähdä imeekö sitä vielä 6-vuotiaana kuten äitinsä...

Nyt täällä hermostuttiin totaalisesti! Pääsiäisen jatkoja!

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
16/40 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsee kirjoittelemaan. Ollut vähän aikapulaa ja kone ongelmia... Mekin vietetty pääsiäistä ihan kotona, mies on töissäkin tänään ja huomenna. Vieraita on muille päiville ollut, mut tänään ei onneksi tule ketään, niin saa ottaa rennosti :) Huomenna tulee mun serkku ohiajokäynnille ja tuo rintarepun mulle, jos Noora vaikka tykkäis kulkea siinä mukana. Saa nähdä.

Osa taitaa ollakin matkoilla pyhät. Toivottavasti on onnistuneita reissuja, ainakin ilmat on hyvät ollut.

Mukava tapaaminen taisi olla teillä eteläsuomalaisilla. Kade! Mä haluan kanssa tapaamisiin! Keski-Suomi HOI! Jyväskylään pääsen ihan puolen tunnin ajolla...

Allulle ja perheelle voimia! Onneksi pojan leikkaus meni hyvin, toivotaan hyvää toipumista!

Monien vauvoilla on kakkaongelmia, toivottavasti lääkärit keksivät niihin syyn. Ei ole nuo mahavaivat koskaan kivoja.

Sammermanni, meillä mies samanlainen. Kiva yöllä kävellä vauva sylissä pimeässä kodariin vaipanvaihtoon, kun vaaka on keskellä lattiaa, makkarin oven edessä... " No kun punnitsin Nooraa illalla..." Helvetti...

Vikli harmitteli imetyksen loppumista. Jos yhtään lohduttaa, niin loppusuoralla ollaan varmaan täälläkin, selkeästi vähentynyt maidontulo parin viime viikon aikana. Mutta päätin jo ennen vauvan syntymää, etten asialla itseäni stressaa eli vastiketta sitten jos oma maito ei riitä.

Nyrkkiä syödään meilläkin innokkaasti; vasemman etusormen sivu on jo rohtunut, ku tyttö sitä jyrskyttää. Onneksi on Bepanthenea... Päätä Noora kannattelee jo ihan kunnolla ja nukutammekin tyttöä osan yöstä jo mahallaan, ei pöhise niin paljon unissaan ja nukkuu muutenkin rauhallisemmin. Pierut vaan pörisee...

Ipulla poika nukkuu jo paremmin. Melkoinen jötikkä sulla siellä :)Onnittelut siitä. Täällä ainakin toinen Rota-rokote annetaan 3kk-neuvolassa.

Mä kävin viime maanantaina ilmoittamassa Nooran vauvauintiin. Aloitetaan huhtikuun alussa, nyt vaan viilennetään kylpyvettä ja odotellaan aikaa kuluvaksi.... Toivottavasti Noora tykkää läträämisestä. Ainakin kylpytouhut sujuu meillä ilman itkuja... Maanantaina käytiin myös miehen kaa vähän Jyväskylässä kaupoilla ja syömässä, tyttö oli äidillä hoidossa. Oli ihan kiva päästä ihmistenilmoille, ostin uimapuvunkin tytölle. Oli aika suloinen... Ens lauantaina mä sainkin luvan lähteä ystäväni kanssa oikein Ikeaan asti, ja koko päiväksi. Mies on Nooran kanssa kotona, viettää isä-tytär-päivää ;)

Nyt odottamaan miestä töistä ja koiran kanssa lenkille. Noora nukkuu vaunuissa nykyään jo niin hyvin, ettei sitä tarvi työnnellä mukana eli mieluummin otan pelkän koiran vaan mukaan. Nää läskit sais kyllä lähteä...

Hyvää pyhien jatkoa!

Pore&Noora 2,5kk+

P.S. Tällä palstalla toisessa ketjussa kehuttiin radiopuhelinta itkuhälyttimenä. Tilasin sellasen ja kyllä on ihana kapistus! Loppui se turha ovenraossa notkuminen. Suosittelen! Juu, heipä taas.

Vierailija
17/40 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli Ergosta. Mä kaivoin meidän esikoisen vanhan Ergon vaatehuoneesta ja testasin. On edelleen ihan loistava, suosittelen! Ei kyllä yhtään painanut mistään, kun kantelin tunnin verran tuota reilua viittä kiloa. Pojukin tykkäsi olla kyydissä, esikoinen ei tykännyt.

Frimmy pelkäsi pääsiäisen menevän pilalle pienen kitisijän vuoksi. Uskallan veikata, että teidän reissu meni hyvin! Jos oli kyse masuvaivoista, niin turvakaukalo on just loistava paikka pitää vauvaa, kun maha pääsee kiertämään mahassa paremmin (tähän tarkoitukseen toimii myös mm. sitteri ja vauvan riippumatto). Kerrohan siis reissukuulumiset!

Vierailija
18/40 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt sitten sairastunut flunssaan ensin 2-v, sitten, minä ja vauva ja 9-v yhtäaikaa. 2-vLää flunssa tosin oli rajuin (ainakin toistaiseksi) 40 asteen kuumeineen ja korvatulehduksineen. Meillä muilla flunssa on pysynyt yskän ja nuhan tasolla. Pelkään vaan, että oisko tuo Rs-virusta? Luin netistä, että se on alle 3-vuotiaille vaarallinen, voi tulla keuhkoputken tulehdus. Vanhemmille aiheuttaa vain tavallisen flunssan pienellä lämpöilyllä. Vauva on ollut tosi räkäinen ja yskii. Silmien ympärykset punottaa. Imemällä nenästä ei tuu kuin vähän räkää. Välillä vähän kuin yökkii, kun räkää on kurkussa. Noin viikon olen nyt antanut kerran päivässä korviketta rintamaidon lisäksi kerran vauvalle, ja eilen kun annoin sitä juuri ennen yöunille menoa, niin vauva nukku 5.30 asti! Heräsin itse jo ennen sitä ja syöksyin katsomaan onko vauva hengissä, kun ei ole herännyt... Tais vaan olla, että täydellä mahalla nukkui hyvin yönsä, mutta voihan olla, että flunssakin vie voimia. Nytkin on nukkunut jo hyvän tovin päiväunia. Yritän ehtiä itsekin vielä mukaan nukkumaan, kunhan tästä koneelta pääsen...

Vauva on myös pantannut taas vaihteeksi kakkaa, mutta eilen hanat aukes ja kakkaa tuli illan aikaan kolme vaipallista:) Sekin varmaan helpotti vauvaa ja nukkui hyvän yön.

Ei, mutta nyt äkkiä itsekin peiton alle, että ehtii pienet tirsat ottaa ennen kuin vauva ja 2v heräävät!

Palataan astialle taas...

T:vikli80 ja Aada 10 vk

Vierailija
19/40 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa käytän " pikkurattaita" , sellaisia vähän sateenvarjorattaita tukevampia kuomullisia. Niissä pidän jalkapeiton päällä ja kuomun ylhäällä ja usein vielä ripustan harson eteen. Näin juuri siksi, etteivät mummelit ja muut innostu leperrellessään köhimään vauvan naamalle. En niinkään pelkää kenenkään tekevän tahallaan pahaa vauvalle. En kyllä muutenkaan antaisi vieraiden koskea vauvaan. Mulla on vähän kaksijakoinen suhtautuminen muihin ihmisiin. Ihan mielelläni juttelen lapsistani, mutta sitten jos kysellään liian tarkasti, niin muutun yksitavuiseksi.

Mämmistä en tykkää yhtään eikä pashakaan ole suurinta herkkua. Suklaamunien suklaakin on aika pahaa Siniseen verrattuna. Pärjään siis ilman pääsiäisen herkkuja. :)

Pajunkukka: Meillä on myös aikuisilla tapaturmavakuutukset. Suurin ilo niistä on varmaan siinä, että jos julkiseen on pitkä jono, niin yksityiseen hoitoon voi päästä nopeammin. Lisäksi on korvaukset mahdollisesta pysyvästä haitasta ja onhan se voimassa ulkomaillakin. Tosin mä toivon, että enää ikinä ei tarvitsisi saada korvauksia mistään vakuutuksesta vaan pysyttäisiin ehjänä koko porukka. :)

Toivottavasti Allun miehen pojan leikkaus menee hyvin!

Päiväunet on meillä aika epäsäännöllisiä. Joskus nukkuu yhdet viiden tunnin päikkärit ja parit pienemmät, toisina päivinä nukkuu pelkkiä tissitupluureita ja välit killittelee hereillä enempi vähempi kiukkuisena. Aika hyvin menee sellaiset päivät kun on menoja, silloin saan ajoitettua vaipanvaihtoja ja syöttöjä ja hereillä oloja niin, että tyttö yleensä nukkuu autossa tai vaunuissa tai liinassa. Saas nähdä miten iltapäivällä käy, kun mun tarvitsee ottaa kaikki lapset mukaan kun vien kakkosta harrastuksiinsa tänään...

Sammermannille hyvää syntymäpäivää!

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
20/40 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa syntymäpäivää Sammermanni!

Allujapupu - Paljon voimia ja tsemppiä sinnepäin. Mahtaa olla rankkaa..=(

Meillä oli eilen kastajaiset! Tytöstä tuli Pinja Peppiina. Salaisuus säilyi loppuun asti =) Tilaisuus meni hienosti. Lähinnä lähisukua oli paikalla reilut 20 täällä meillä kotona. Pappi oli ihan loistava! Kolmikymppinen nainen joka mm. teki hienot käsiohjelmat kuvineen kaikkineen, arvuutteli nimee, ja meillä kun oli vähän poikkeuksellisesti kolme kummitätiä niin liitti puheeseensa hienosti tarinaa Ruususen kolmesta kummitädistä. (Flora, Fauna ja Ilomieli =))

Kasteen ja kuohareitten jälkeen sain lausuttua tän pienen runon vaikka ekan värssyn jälkeen alkokin ääni vähän väriseen:

Oman lapsen, pienen linnun

kannoin alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliini saan ottaa sen.

Tunnen käden, pienen, hennon,

tunnen posken pehmeän.

Voisko olla kauniimpaa

kuin alku uuden elämän.

Kummitädit alko kyynelehtiin ainakin =)

Äiskä oli laittanu pöydän koreeks ja oltiin hoidettu siivoomiset ja koristelut yhdessä. Kivoja lahjojakin tuli. Ainut mikä jäi kaiveleen oli että videokamera nökötti ihan turhaan keskellä olkkaria kun unohdettiin laittaa nauhotus päälle... Ois ollu kiva saada papin mukavat puheet talteen =(.

Tässä kastekuulumiset. Mites muilla meni?

Pinja on saanu yöllisiä vatsanväänteitä ilmeisesti mun antibiooteista. Vauva ei itke (urhee pikkanen) mutta kiemurtelu ja ähinä valvottaa molempia. Onneks ei oo paljoo kuuria jäljellä. Kyhmykin on ilmeisesti vihdoin häipymään päin.

T: Xena ja Pinja 5vk