Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ MARRASMURUJEN viikko 12 ~~

17.03.2008 |

Tässäpä tälle viikolle uusi pino. Viime viikon turinat löytyy täältä: (sillä varauksella, että osasin linkittää oikein)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12643390&p=2&tmo…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti kurkkailen tänne. Plussa tuli vasta toissapäivänä, joten kovin kovin alussa mennään. 1,5 v yritystä takana, ennen kuin clomeilla tärppäsi. Pikkukakkosta siis odotellaan.

Mitenkähän tuon lasketun ajan laskisin? Oviksen mukaan se olis 25.11. mutta laskeeko ne neuvolassa vaan sitkeesti sen 28 päivän mukaan? Silloin la oli 28.11. Miten te muut olette laskeneet? Tai miten neuvolassa ovat la määrittäneet?

Koralli + Aarre

Vierailija
22/44 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti ilmoittautuu täältä yksi marrasodottaja lisää. Testit (niinpä, yksi ei tietenkään riittänyt...) tein viime la, su ja sitten kunnon viivan eilen, joten kyllä kai se on uskottava, että tuolla joku voisi ollakin. :) Yritän silti vielä vähän jarrutella omaa innostusta ainakin ensimmäiseen neuvolaan saakka, jotta saisi varmuuden että siellä tosiaan on ihan oikeasti elämää... Raskausoireita mulla ei juurikaan ole vielä ollenkaan, mitä nyt alaselkää vähän särkee ja vatsa on vähän turvonneen oloinen. Melkein toivoisin, että tulisi muita " normaaleja" oireita, jotta olisi helpompaa uskoa olevansa raskaana... :)

Meea81, rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen Marrasmuruihin, toivottavasti Komentoora hyväksyy mukaan. :)

Meea81

Vierailija
24/44 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - uskaltauduin tänään liittymään joukkonee arvoisat kanssasisaret.

Odottaminen on hurjaa hommaa. Ja tämä netti tekee sen vielä hurjemmaksi. Onko teissä muissa niitä, jotka googlaa pahimmat uhat kuten keskenmenot, tuulimunat, rypäleraskaudet jne... ? Esikoista odottaessani olin jotenkin niin paljon untuvikompi, etten hoksannut olla mistään " huolissani" . Tosin eipä silloin niin paljon tietoa tihkunutkaan muualta kuin neuvolasta ja hiekkalaatikon reunalta. Maailma muuttuu :-)

Meille odotellaan pikkukakkosta, tärppäsi jotakuinkin ensimmäisestä yrityksestä lähes 10 vuoden tauon jälkeen. Ja olo on kuin ensikertalaisella. Huvittavaa, miten sitä unohtaakaan monet jutut. Tosin muistaakseni esim. alkuraskaudessa minulla ei silloin ollut juuri oireita, toisin kuin nyt! Siis ihan älytöntä, miten yököttää ja väsyttää. Mieheni totesi, että se on kuule ikä mikä väsyttää...

Kävin tänään hötkyillessäni ultrassa. Itse asiassa siksi, etten ollut ihan varma noista viikoista ja oli pieni mahdollisuus että homma olisi ollut pidemmällä. Ei olisi pitänyt kiirehtiä, sillä nyt sitten mietin sitä, että onkohan kaikki sittenkään kunnossa. Ruudulla näkyi ruskuaispussi + raskauspussi, muttei vielä sikiötä. Olin kyllä hiukka pettynyt. Lääkäri sanoi, että on täysin normaalia, koska rv6 ei ole vielä alkanut. Käski käydä uudestaan kolmen viikon päästä. Aikamoinen tovi odotella, mutta muutakaan ei voi :-)

Missä vaiheessa olette muuten kertoneet tulokkaasta perheen mahdollisille sisaruksille? Meillä esikoinen sai tietää jo viikko sitten ja tänään katsottiin porukalla ultrakuvaa. Oli sillä ihmettelemistä. Ja tietenkin tämä oli sitten kertonut pihalla kaverilleen, että meillepä tulee vauva...

Sirilii 5+6

Vierailija
25/44 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille plussasta! =)

Itse testasin plussan viikko sitten ja meille odotetaan pikkukolmosta syntyväksi marraskuun puolivälin tienoilla. Neuvolaan sain ajan kolmen viikon päähän ja ensimmäinen ultra on pian sen jälkeen.

Vilkkaat 5- ja 3-vuotiaat pojat sekä vaativa työ pitävät kyllä kiireisenä; toistaiseksi eivät ole oireet menoa haitanneet. Onneksi viime viikolla sain myös erikoistumisopinnot kunnialla päätökseen eli nyt on sopiva hetki hellittää ja hengähtää hieman...

Vaikka edelliset raskaudet ovat sujuneet hyvin, niin mieli on vielä varovainen eikä ole tarkoitus vielä kertoa tulokkaasta. Äidille ja anopille ajateltiin kertoa äitienpäivänä, kun ensimmäinen ultra on ennen sitä.

t. Nonna2 ja Hippu rv 5+

Vierailija
26/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia plussia paljon, onnea kovasti!

sirilii: ei kannata varmaan olla yhtään huolissaan, mä kävin 6+0 ultrassa ja samaa näytti minulla.. ja sanoi et aivan normaalia on.

tosin minä epäilen et ois näkyny paremin jos olis alakautta katottu mut täti päätti kattoo masun päältä vaa..

me ollaan kerrottu jo vanhemmille pikkukakkosesta ja monille kavereille, minä en ole malttanut olla hölöttämättä asiasta:)

esikoisellekin ollaan kerrottu mutta ei se 2vuotias sillee asiaa vielä tajua.. sen jälkeen ku esikolle oltiin sanottu asiasta meni jokunen aika ku tyttö tuli mun luo huutaen et " äiti äiti, kato mun masassa on vauva" ja silitti masuaan :D

mut nyt lego leikit odottaa minua...

mie855 ja rapu 7+1

Vierailija
27/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille!

Kyllä tää odottaminen on sitten jännää, ensin odotetaan sitä maagista viivaa ilmestyväksi testiin ja sitten kun se tulee, ei uskota siihen ja tehdään tuhoton määrä lisää testejä...

Sitten aletaan odotella niitä raskausoireita ja jos niitä ei ole niinkuin itselläni, alkaa seuraava vatkaaminen, onkohan kaikki kunnossa???

Ja sitten kun ne ihanan inhottavat oireet tulevat, ollaan ihan puhki. Kyllä tää on HiENOA!

Itse olen nyt pari kertaa saanut sellaisen " yökkäilykohtauksen" ja voi miten se tuntuikaan kivalle samaan aikaan kun vatsa meinas kääntyä ylösalaisin :)

Päiväunet maistuu makoisalle. ZZzzZ..

Muutamana päivänä olen vain käynyt muka sohvalle köllimään ja kappas olen herännyt siitä parin tunnin päästä kun on nälkä.. Hiukan hiukopalaa ja jotain pientä puuhaa ja kas taas väsyttää..

Millaisia ne alavatsa kivut ovat, osaako kukaan kuvailla? Itselläni koskee välillä toiselle ja välillä toiselle puolen kohtua yläviistoon niille paikkeille missä kuvittelen munasarjojen olevan. Onko ne kiinnikkeet sielläpäinkään?? Tyhmiä ehkä kyselen, mutta jos joku valaisee minua?

Alaselkää koskee ajoittain myös ristiselän molemmin puolin. Joko ne alkaa paikat ja nivelet löystyä vai mikä kumma se sinne kolottelee? Kun nousen esim istumasta ylös, saan hetken kävellä takapuoli pitkällä etukenossa kun tuntuu ettei selkää kärsi suoristaa. (näyttää todella typerälle) Muilla samaa?

Millä viikolla te olette varanneet neuvolaajan? Arvelin kohtapuolin itse jo soitella kun olen niin hätäinen.. :)

kmk75 5+2

Omalta osaltani jo huikkailen teille hyvää pääsisäistä!!!

Vierailija
28/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa tuolta lokakuisten puolelta, tosin en sielläkään vielä ehtinyt kirjoittaa mitään. Oviksen mukainen la pitäis olla 28.10. mutta käytiin maanantaina yksityisellä ultrassa ja siellä laittoivat korttiin 2.11. Jotenkin on sellainen kutina, että marraskuussa tämä on tulossa, niin liityn tänne puolelle, jos sopii?

Meille odotellaan kakkosta, mutta ykkönen on puolisoni synnyttämä joten itse olen ekaa kertaa raskaana. Ja täytyy kyllä sanoa, että ei oo ihan mukava olotila tämä, vaikkakin toivottu ja haluttu. Vaimon odotuksen seuraaminen oli paljon helpompaa.... ;)

Joku kyseli ultraamistavoista, meillä kanssa ultrattiin alakautta, samoin viime raskaudessa vaikka silloin viikkoja oli jo 9+.

Ekan neuvolankin varasin tuossa, huhtikuun alussa ois aika. Neuvolan täti on vaihtunut sitten viime kerran ja tää uus vaikutti puhelimessa ihan tosi mukavalta. Ei edellisestäkään mitään valittamista, tosin. Meillä on ehkä käynyt tuuri.

Ultranäkymästä ilmeisesti innostuttuaan mun kroppa päätti siirtää pari viikkoa vaivanneen ellotuksen ihan uusille tasoille ja olen nyt ollut pari päivää kotona töistä pönttöä halailemassa. Uskon vakaasti pääsiäisen helpottavaan vaikutukseen....

No, tsemppiä yökötyksiin niille, joilla sellaista esiintyy, ja onnea matkaan tasapuolisesti kaikille!

-zel, 7+5

Vierailija
29/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos kaikki on lähteneet pääsiäisreissuun? Me ollaan ihan kotosalla tänä vuonna. Mummulassa naapurikunnassa käydään trullaamassa lauantaina. Kävinkin ostamassa tänään kaupasta trulleille tarjottavaa (täällä pohjanmaalla siis trullit kiertää vasta nyt lauantaina) ja siinä samalla eksyin lastenvaateosastolle. Niin monet kerrat olen niitä vaatteita katsonut haikaillen tai mielipahaisena kiertänyt päin vastoin koko osaston kaukaa. Nyt kävin sitten katselemassa ja mukaan tarttui pari vauvanvaatetta. Oli jotenkin ihan pakko, taas yhdellä tavalla konkretisoitui tämä odotus. No kovin alussahan tässä vasta ollaan, että ei parane kumminkaan ihan mahdottomasti vielä ruveta vauvajuttuja hamstraamaan. Ja esikoiseltahan on paljon tallessa.

Olo on edelleen ihan normaali, ei mitään yökötystä tmv. Tosin esikoistakin odottaessa mulla oli vaan toisinaan lievä huono olo, ei muuta. Vähällä pääsin, ei haittais vaikka vähällä pääsisin nytkin. No ehtiihän se pahoinvointi vielä alkaa.

Mukavaa pääsiäisaikaa kaikille!

Koralli+Aarre rv 3+6

Vierailija
30/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerennyt tulla kirjoittelemaan kun on ollut niin kiirusta.

Onnea uusille odottajille ja super onnittelut Marenki84 ja Koralli73: teillä yli vuosi jo yritetty ihana kun nyt tärppäsi. Kaikille paljon tarrasukkia ja liimaa pitkään matkaanne.

Viime viikonloppu meni reissussa ja kiinni jäin... Siskoni arvasi raskauteni kun en illallisella ottanut punaviiniä enkä tilannut härkää mediumina niinkuin yleensä. Sisko kysyi suoraan ja olihan se sitten pakko tunnustaa, kaikki olivat todella onnellisia tulevasta perheenlisäyksestämme :) Viikonloppuna oli todella huono olo ja sunnuntaina aloin oikein kunnolla oksentamaan ja ripuloimaan joten kai se oksennustauti oli kun kesti n.8 h.

Nyt taas on paripäivää ruoka maistunut hyvin ja edelleen väsymys on valtava.

Hyvää pääsiäistä kaikille kanssaodottajille!

Niiskuneitinen ja masukki 7+1

Vierailija
31/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, uutena vanhana, odotellaan mitä tuleman pitää marraskuulle...

Tää on niin suuri unelma, että! Keskenmeno viime lokakuulla ja odottavan aika on ollut niin pitkä tässä välissä, että onnistuuko milloinkaan enää.

Tosin, kuulun suurperheisiin, ja täältä löytyy jo viisi lasta ennestään. Mutta tiedättekö, että vasta nyt tämä odotus ja vauvantulo on ihanaa! Ei sitä " nuorena" osannut samalla tavalla ajatella, kaikki oli itsestäänselvää. Tänä päivänä ei! Tosin ei tässä kyllä kauhean vanhoja olla, mutta elämä on antanut viisautta matkaan.

Ihanaa, kerta kaikkiaan.

Vanhin kersa kohta 14 ja nuorin täyttää vasta vuoden ensi viikolla. Laskettu menee varmaan marraksen loppuun, mutta sitä on ihan turha edes vielä miettiä. Kaikki on vasta niin alussa....otan tämän suuren ihanan ilouutisen kiitollisena vastaan.

Toivottelen kaikille hyvää pääsiäistä täällä ruotsin puolelta. Ja kaikille kuumeilijoille, jotka nyt ovat plussanneet toivotan onnea! Toivottavasti saamme jatkaa " juorua" tällä palstalla! Ja kiitos tuesta tuolla kuume puolella! Ette tiedä kuinka paljon olette kantaneet minua eteenpäin. Koralli73 ja muut. Meea myös on plussannut. Ja ketkä vielä? Olen ollut poissa vähän aikaa koneelta.... Pusut kuonoon kaikille!!!

Vierailija
32/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana lukea, että en ole einoa, jolla ei ole mitään raskausoireita. Monta kertaa päivässä tulee mietittyä, voinko todellakin olla raskaana, vaikka tuntuu ihan normaalilta. Yhtään ei ole ollut vielä huono olo. Ainoastaan alavatsalla on välillä jotain tuntemuksia, joita ei ole aikaisemmin ollut, mutta muuten en ole huomannut mitään.

Koralli: Minullakin on oviksesta laskien raskaus jo vähän pidemmällä, mutta lakin viikot kuitenkin 28 päivän kierron mukaan, koska niin neuvolassakin varmaan tehdään. Saahan sitä laskettua päivää muutettua siinä vaiheessa, jos ultrassa näkyy, että viikkoja on enemmän. Tietysti tässä vaiheessa haluaisi mahdollisimman pian päästä hyppäämään vähän turvallisemmille viikoille.

Aina moni oli jo soittanut neuvolaan. Missä vaiheessa olette soittaneet? Mille viikolle saitte ensimmäisen ajan? Itse en ole vielä soittanut, mutta tässä mennäänkin vielä niin alussa.

Mietin tässä yhtenä päivänä, saako raskauden aikana ottaa kalaöljykapseleita (ei siis kalanmaksaöljy). Olen niin tottunut ottamaan niitä, että mielelläni jatkaisin. Syökö joku muukin? Ainakaan purkissa ei lukenut mitään kieltoa.

Me emme ole kertoneet vauvasta vielä kenellekään. Luultavasti kerromme vasta äitienpäivänä, jos ei ole pakko paljastaa jo aikaisemmin esim. pahoinvoinnin takia. Vatsa ei varmaan kasva vielä siihen mennessä, koska tämä on 1. raskaus.

Tiitikkä 4+6

Vierailija
33/44 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut paljon uusia. Tervetuloa joukkoon ja suuret onnittelut plussista. :) Korallin muistan vauvakuumepuolela, ollaan joskus kirjoteltu samoissa pinoissa, ennen kun vetäydyin taustalle kuumeilemaan. Muitakin pitkään kuumeilleita oli saanut vihdoinkin plussan testiin. Erityisonnittelut teille! :)

kmk75: Voin allekirjoittaa nuo sun kuvailemat kivut täsmälleen. Mullakin sattuu välillä jommalle kummalle puolella alavatsaa. Sillai aika inhottavasti. Ja selkä tulee vähästäkin istumisesta kipeeksi.

Varasin eilen neuvolaan ajan. Vasta 14.4!! Siihenhän on ikuisuus. Ja aika myöhään mun mielestä ensimmäinen neuvola, ku päiviä on kasassa sitten jo 10+4. Vai missä vaiheessa teillä on ekat neuvolat?

Ällötyksestä en oo vielä päässyt nauttimaan. Jos ei vatsaa välillä nippailis eikä rinnat ois niin arat, niin en kyllä uskois raskaana olevankaan.. Mulla on hirveet pelot, ettei kaikki oo niin ku pitäs. Pelkään kaikkea mahollista mikä voi mennä pieleen. Niinhän tuo näyttää menevän, että ensin sitä toivoo hirveesti plussaa ja pelkää ettei sitä koskaan saa ja sitten alkaa pelkäämään sitä, ettei kaikki oo hyvin. Voi ku kulus äkkiä nämä kriittisimmät viikot.

Onnellista odotusta toivotellen,

Khaos ja tiitiäinen rv 7+0

Vierailija
34/44 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ihan ihan varovaisesti uskaltaudun tänne teidän kanssa..maanantaina tein +testin, oon niiiiiiiin onnellinen tästä raskaudesta!!!Mulla on ennestään kaksi lasta edellisestä liitosta ja tämä on nyt sitten meidän yhteinen ensimmäinen ja viimeinen. Viimeinen siitä syystä että gyne oli sitä mieltä että mun tapauksessa voidaan tehdä kolme sektiota ja sen jälkeen on vuorossa sterilisaatio viimeisen leikkauksen yhteydessä.

Ongelma mulla on pikkasen normaalia ohuempi kohdunkalvo tai jokin sellainen jota ultralla seurattiin tosi tiheästi jo edellisessä raskaudessa, jolloin sektio tehtiin vkolla 38.( sektiot tehty ahtaan lantion takia)

Viimeeksi kun gynellä kävin en ollut vielä raskaana, mutta aiheesta siis puhuttiin koska raskautta toivottiin jo silloin.

Eli jos kaikki hyvin menee on vauva sekä ns. iltatähti että esikoinen!:)

Tuntuu, että aidosti nautin kaikista tähän mennessä ilmaantuneista raskausoireistakin!!!:)..vaikka aikasemmissa raskauksissa vaivat ovat ehkä hieman ärsyttäneetkin..No aika näyttää miten asiat menee!

Onko muita samassa tilanteessa, eli jotka odottavat lääkärin puheilla viimeistä???

Tarrasukkia kaikille matkaan!!

Halauksin, tinsku rv 5+3

Vierailija
35/44 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänäänkin taas testin, clearbluen jolla testasin maanantaina ekan plussan. Nyt tuli selvästi vahvempi viiva, ihanaa, eli toistaiseksi kaikki hyvin.

Kerroin sit äidilleni tänä aamuna. Ajattelin että parempi että tietävät jo nyt. Jos menee kesken niin masennun ja osaavat sit ainakin lohduttaa eivätkä ihmettele surkeaa oloani. Nojoo, mut eihän tuommosta nyt saisi miettiä, vaan pitäs luottaa tulevaan. Ootteko muut vielä kertoneet kenellekään?

Tinsku, mikä sun la on? Päivitän vielä tuota listaa tuolla kuumeilijoiden puolella, niin voisin laittaa sulle sinne plussalistaan jonkun la:n.

Koralli+Aarre 4+0

Vierailija
36/44 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin varhaisultrassa. Siellähän se mantelilappalainen köllötteli ruskuaispussinsa vieressä ja sydän sykki. Pituutta oli huimat 8,7mm.=) Olipa tosi jännää nähä se siellä =)

Kaikki hyvin! Kai sitä voi nyt itsekki lopettaa tän panikoinnin ja koittaa nyt vaan ottaa rennosti.

Nyt tiirailemaan ultrakuvia!

Ainii, tänään sit oksensin ekan kerran, aamusta iltaan tosi heikko olo, mutten ollu vielä oksentanu....

-histis- ja mantelilappalainen rv 7+1

Vierailija
37/44 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun teitä pitkään yrittäneitä pääsee odotuspuolelle on uutiset vielä iloisempia. Onnea silti kaikille tasapuolisesti.

).(

Täällä on eka ultra ja neuvola jo takana:)

Ultrassa sykki pikkuinen sydän ja sitä ihmettä pääsen vielä ensviikolla uudelleen katsomaan.

Neuvolassa kaikki kunnossa. Ai niin laskettuaika onkin 31.10, mutta pysyn Marraskuisissa siltikin kun tutuksi on jo suurimmanosan kanssa tullut.

Raskaus se on kerrasta toiseen yhtä ihanaa:) Mitä enemmän näitä raskauksia on niin sitä enemmän niistä osaa nauttia. Nyt jopa pahoinvoinnista nautin ja kun tämä raskaus on mahdollisesti meillekkin viimeinen..yrittää sitä nauttia kaikesta täysillä, jos ikinä enää ei saa näitä tunteita kokea. (minä ehkä voisin toivoa vielä lisää lapsia, mutta miehelle näyttää olevan ehdottomasti viimeinen, ainakin tässä vaiheessa.)

Väsyttää ja paljon, voisin nukkua kokoajan.

Pahoinvointikin on yltynyt, mutta en valita en. Eilinen meni puolesta päivästä iltaan asti ällötyksen kourissa. Piti lasten kanssa lähteä maalle kokolle, vaan nyt pitää miettiä lähteäkkö vai ei. En haluais vielä kertoa suvulle uutista, sillä perhekkään ei vielä kaikki tiedä. Ja kiinni jään jos voin näin huonosti sielläkin sitten.

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Ipan@ rv8+0

Vierailija
38/44 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..LA: ni on 25.11.

Esikoinen ekaluokkalainen treenaa lukemista tässä vieressä niin enpä sit muuta viitsi kirjoitella enää...;)

Kaikille tosi mukavaa ja tarrasukkia sisältävää pääsiäistä!!!!:)

tinsku rv 5+4, laskurin mukaan..

Vierailija
39/44 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäisi olla samoilla lasketuilla kuin sinä...eli marraksen loppuun menee. 25/11 näin pikainen laskettuaika, tosin ei varmasti pidä paikkaansa. Aikaisemmin tulee, jos ja kun on sitten tullakseen :-)

Eli KORALLI73! Paatko minutkin sinne joukon jatkoksi, sinne listoille?

Paa lasketuksi vaikka 21/11 kun minä tuota skorpparilasta ajattelin...

Vierailija
40/44 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

skorpparilasta hyvinkin..;) tavallisesti heti kiinnitän myös huomiota noihin horoskooppeihin, mut mitenkäs se nyt olikin viel päässyt unohtuun..:) ..Kai sitä yritää niin olla miettimättä mitään liian pitkälle et kaikki mukava horoskooppihömppäkin unohtuu..;)

Jos ja kun kaik menis hyvin marraskuuhun asti, olis mul sektiosynnytys siinä pikkasen ennen marraskuun puoltaväliä, et skorpparihan siitä `piitusta` sitten tulis.

Korallilla oli myös la samoihin aikoihin, vai jopa samana päivänä? ja taitaa sairaalakin olla sama ainakin korallilla ja mulla. Mistäpäin riesa olet??Me asustellaan keski-pohjanmaalla.

Kaikille mukavaa pääsiäisen jatkoa. Jään sohvalle löhöileen ja odotteleen josko trullit saapuis kotiin reissultaan!?;)

tinsku ja piitu 5+4