Jos vanhemmillasi oikeasti olisi miljoonaomaisuus,
kieltäytyisitko arvokkaista lahjoista, ja kun vanhempasi veisivät lapsesi elokuviin, vaatisitko, että saisit maksaa liput?
Ja miksi?
Kommentit (29)
haukkuu sossun elättejä? Ettehän te ole sen kummempia! Saatte muilta raha-avustuksia.
Markathan poistettiin jo vuonna keppi ja kirves, tottakai täällä puhutaan euroista. Herranjestas sentään, onko se niin vaikea käsittää, että tässä maassa on varakkaitakin ihmisiä olemassa?
Itsellämme on kansainvälisesti toimiva perheyritys, alansa markkinajohtaja. Pakostakin siinä jokainen rikastuu, kun päätuotteen markkinaosuus maailmanmarkkinoilla on yli 60 %:ia.
Mutta toki minusta on luonnollisempaa, että vanhemmat tukevat lapsiaan, kuin että valtio tukee ihmisiä.
Saa rahaa joltain toiselta, ei elä itsenäisesti omilla rahoillaan.
Mutta toki minusta on luonnollisempaa, että vanhemmat tukevat lapsiaan, kuin että valtio tukee ihmisiä.
Minusta se on ihan ok, että vanhemmat auttavat, jos heillä on varaa. Eihän kukaan kieltäydy perinnöstäkään ajatellen, että minä olen itsenäinen ja antakaa valtiolle?
Minulla ei tosin vanhemmat pysty auttamaan rahallisesti ja kyllä moni asia olisi ollut pienemmän tuskan takana, jos olisi jostain saanut apua esim. pesukoneen ostoon.
Meillä rahasta todella tiukkaa epäonnistuneet yritystoiminnan vuoksi ja toivoisin todella, että olisi joku, jolta voisin lainata rahat ja maksaisin sen takaisin. Kun nyt taas ulosottoon menee huomattava summa joka kuukausi palkasta (ja siinä todella suuri korko) ja luottotiedot niin kauan poissa, kunnes velka maksettu ja sitten vielä joku 3 vuotta päällee. Sen tiedän, ettei minulle ole ongelmia maksaa sitä ihan hyvissä erissä eteenpäin, mutta en todellakaan omista yhtäkään sukulaista, jolla olisi edes antaa sellainen summa lainaksi.
Ottaisin ehdotomasti vastaan kaiken rahallisen avun, koska olemme pitkään eläneet reilusti alle köyhyysrajan ja tämä itsenäinen toimeentuleminenkaan ei ole aina helppoa. Ja koko ajan saa pelätä tulevaa pärjäämistä. Esim. meillä on yli 13 vuotta vanha pyykinpesukone. Pelkään todella sitä päivää kun se hajoaa, koska raha ei riitä edes ruokaan, sossusta emme ole oikeutettuja mitän saamaan ja lainaa/osamaksulla emme saa luottotietojen vuoksi. Lisäksi vanhempani eivät pysty auttamaan uuden koneen ostossa. Kävisin siis pesemäsä 5 hengen pyykit 50 km päässä vanhempieni luona, Ja toki otan senkin avun vastaan, vaikka kuinka haluaisin todistaa tulevani toimeen omillani.
Siis miksi ihmeessä olla ylpeä, eikä ottaa vastaan toisen hyväntahtoista elettä? Jos minulla olisi suuri omaisuus, niin ehdottomasti haluaisin auttaa ja antaa lahjoja. Luulisin, etei auttamiseni edes rajoittuisi vain omaan perheseen.
ovat muuten juuri niitä, jotka kovaan ääneen huutelevat ja haukkuvat niitä joilla on asiat huonommin. Heidän mielestään kaikilla on varaa ajaa uudella autolla, kaikilla on varaa matkustella, kaikilla on varaa ostaa asunto.
Vanhempani eivät omista miljoonaomaisuutta, mutta sadoissatuhansissa kuitenkin. Antavat lapsilleen (eli minulle ja veljelleni) rahaa ja lapsenlapsilleen ostavat tavaraa. Parempihan on jakaa omaisuutta pois, säästyy perintöveroilta sitten.
sen sijaan aion kasvattaa heidät samoin kuin minut on itseni kasvatettu: tulemaan toimeen omillaan.
Tarkoitus ei ole myöskään alkaa pilkata ketään, mutta en kasvata lapsiani elämään niin, että perheen hankinnat rahoitetaan jonkun toisen kukkarosta.
Niin siis jos teillä olisi suuri omaisuus, niin te ette antaisi lapsillenne mitään?Pilkkaisitte, että mitäs teette lapsia, jos ei ole varaa ostaa lastenvaunuja? En usko, että kukaan henkisesti terve aikuinen haluaa lapsensa kärvistelevän kun itse elää leveästi.
Eri asia on sitten se, että lapselle halutaan hyvä koulutus ja ammatti, jolla lapsi elättäisi itse itsensä. Mutta henkilökohtaisesti luulen, että se kyllä korreloi niin, että keskimäärin varakkailla vanhemmilla on korkeasti koulutettuja hyvin toimeentulevia lapsia, ja kouluttamattomilla köyhillä on kouluttamattomat köyhät lapset. Ainakin tilastoissa tällainen yhteys näkyy.
uukkinioliraamatun jumala nyt mä en raamatun
Meillä on appivanhemmilla miljoonaomaisuus, mutta ei euroissa :)