####SYYSSISSIEN PÄÄSIÄISVIIKKO VKO 12 MA-TI####
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12685575&p=1&tmo…
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE SISSEILLE PERHEINEEN!
Kommentit (45)
ja palata piti siis vieläkin...
Apinaemo, meillä Olivia reagoi suklaaseen vatsavaivoilla. Ainakin olen näin tulkinnut tilannetta, koska kun nyt viikonloppuna " hieman" suklaata maistelin pitkästä aikaa, piereskeli neiti enemmän ja myös kiukutteli enemmän. Edellisen kerran näitä vaivoja oli loppusyksystä, joulun alla, jolloin sitä suklaata meni todella reippaasti. Tosin silloin meni monia muitakin herkkuja. Mausteet niinikään vieläkin aiheuttavat ylimääräisiä vatsanpuruja ja valkosipulia vieläkin välttelen. Myös uudet ruoka-aineet kiinteissä näyttävät vaikuttavan, senkin takia olen ollut varovainen. Toinen varovaisuuden syy on tuo allergia taipumus.
Rankkaa on tuo maitoallergia, josta muutama kirjoitti (Ladorada, Juhon mamma...???). Todella kalliitakin vielä ne erikoismaidot ja olen kuullut, että vakuutusyhtiöt eivät kaikkea edes korvaa tai jos korvaavat, niin jälkikäteen. Onko näin?
Peikkoäet, miten Asmo siellä jakselee? Oletko itse jo parantunut? Teillä oli matka tiedossa/tulossa....vai muistanko väärin?
Jaahas, tässäpä nyt ihan tarpeeksi tälle päivälle ja vaikka useammallekin, heh.
Kirahviina, huhuu!!!!
haikarapolska ja ruokaa vailla oleva Olivia
http://www.aijaa.com/v.php?i=1771518.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1771554.jpg
Minäkin harrastan tämmöstä ajankulua nykyään. Tonttu aiheisia tauluja! Jouluna tein kortteja samantyylisiä.
tai yritän olla pikainen kun paikat odottelee oikojaa, Menni nukkuu ja mamma vaan luikkii koneelle!
KEWA, hyvä että kaikki on hyvin, hetken jo säikähdimme.. Vaikka nuo yöt nyt onkin ollut risaisia, oisko se sitten pienellä joku pipi, niin kuin epäilit? Palailehan takaisin haareemiin, kun sua on niin kaipailtu täällä :)
UNIKKOA, Voi, tulikohan susta sit mun uusi idoli :D IHANIA kortteja! Täytyy tunnustaa et kortit on myös mun heikko kohta, teen aina kortit itse, mutta en ihan noin innokkaasti kuin sinä.
RAKKAUSVAUVA, Lindexistä on tuo Mennin tunika (ja housut -setti) :)
TURVAISTUIMESTA.. Ajankohtainen alkaisi olemaan varmasti itse kullakin. Kävin silloin turvakaukalon hankinta aikoihin testailemassa myös noita turvaistuimia.. Cragon Cosmic(?) oli ihan parhaimpia selkämenosuuntaan laitettavia, mutta miehen bemariin ei mahtunut niin että edessä istuvalla olisi hyvä asento. Mun toyotaan taas mahtu ihan hyvin. Joku puhui aikaisemmin siitä testistä mikä netistä löytyy, mikä se sivu olikaan? Muistelisin että siinä testissä on myös maininta siitä että huolimatta testien tuloksesta Suomessa myytävät istuimet kuitenkin lähes 100% täysin luotettavia ja turvallisia. Testit on tosi tarkkoja ja jo hyvä arvosana on tosi hyvä :) Ja vielä se että autollakin on merkitystä itse istuimen toimivuuteen - toinen malli sopii toiseen ja toiseen ei välttämättä sovi! Aina on verrattava siihen omaan autoon istuvuutta jne. Olipa sepustus..
No mutta siis edessä meilläkin tuo istuimen hankinta ja sitä edeltävä pohdinta :) Voi olla mielenkiintoista kun kaksi autoa.
Nyt se Menni sitten heräs ;)
Oli vielä paljonkin kommentoitavaa, mutta ajatus katkesi kun tämä neito heräsi.
Soseita kerkesin jo tänään väsäilemään, tein nyt sit sitä parsakaali-kukkakaali sosetta. Meillä ollaan jo aamusinkin annettu puuroa, kasvis ateria ennen puoltapäivää, hedelmä-/marjasose välipalaksi ja iltapalaksi taas puuro. Puuro on tällä hetkellä lemppari! Ja välipala jugurtit.
Nyt I have to go :) Ei ne pyykit itsetään hyppää narulle, eikä ruoka itsestään valmistu.
Kyllä tosiaan oot ollu meidän mielissä ja jutuissa!
Ihania kuvia taas! Ja voi hemmetti mitä taiteilijoitakin meistä löytyy! Upeita kortteja Unikko ja kuvia Risella. Ei voi muuta kun kadehtia =).
Näillä näkymin pääsen treffeille, tämä kaverini saa tytsynsä muualle hoitoon ultran ajaksi. Eli 10.30 ja Chicos passaa loistavasti!
Toivottavasti tosiaan saatais iso poppoo kasaan! Minkähänlaiseksi se on muuttunut.. Lieneekö siellä yhtä hyvin tilaa kuin aiemmin vai pitäisikö meidän varailla pöytää sieltä?
Mun pitää palailla kommentoimaan uudemman kerran. Olen verisesti suuttunut miehelleni joten pää ei toimi juuri nyt. Palailen paremmin asiaan kunhan se pässi on tullut kotiin kokouksesta ja tajunnut olla mulle oikein todella kiltti ja anteeksipyytäväinen =). Meni vähän yli lauantain synttärikemuissa juhliminen ja minähän en p-kele sitä ihan hevillä hyväksy. Aikuinen mies ja juo kun teinit. Jonka jälkeen vinkuu ja valittaa krapulaansa koko hiton päivän! Eilen en sille sanonutkaan yhtään nättiä sanaa. Kaikkia muita kyllä senkin edestä. Ehkä sitä tänään jo voisi armollisesti antaa anteeksi.. Tosin vieläkin nirheää herran kommentti siitä että hän käy ulkona tai ylipäätään juo mitään ehkä kerran puolessa vuodessa jos sitäkään ja että mun pitäs olla tyytyväinen siitä. Ihan sama, mä en nimittäin hyväksy sitä että juodaan niin paljon että seuraava päivä menee maatessa.. Grr!
Nyt soittaa äiti, palataan
Colis ja Luka
Täällä taas.
Taas lääkärissä, nyt on Asmolla korvatulehdus. Eilen taas nousi lämpö ja tänään soitin korvapolille ja kahden tunnin odotuksen jälkeen lääkäri ehti kurkkaamaan korviin ja tulehdushan siellä oli. Nyt on siis kahdella lapsella antibiootit. Huomenna piti lähteä kylpylään. Emme pääse lähtemään. Yritetään josko pääsisimme keskiviikkona liikkeelle. Jos vaikka yksi yö hotellia ja tytöt pääsisi uimaan. Minä en enää uskalla suunnitella mitään. Tänä aamuna ajattelin käydä kirjastossa ja kaupungilla ja pääsin taas lääkäriin lapsen kanssa. On tämä tautiaika ärsyttävä.
Allergiaepäilyjä oli monella. Erityismaidot on kamalan kalliita ja kuten Haikarapolska sanoi niiden korvaavuus on monesta vakuutuksesta nätisti kirjoitettu pois. Joku vakuutus ei korvaa edes perusvoiteita ja niitäkin allergiaperheissä voi kulua todella paljon. Me emme ole vielä olleet altistuksissa, yritän keksiä sopivan välin jolloin ei ole näitä skleroterapia-hoitoja. En ole myöskään yrittänyt laajentaa omia ruoka-aineitani. Nyt poikasen iho on pysynyt tosi hyvänä. Lykkyä näiden kanssa painiville. Toivottavasti pian löytyy ne ruoka-aineet joita voi rauhallisin mielin nautiskella.
Piiu, sinäkös löysit lasten ruuasta langan? Meillä löytyi ruskea lanka pandan tipusuklaasta. Kannattakohan reklamoida?
Kauniita kädentöitä Unikolla ja Risellalla (?) Minä tykkään omilla käsillä tehdystä! Tein itselleni neuletakin, näyttää kamalalta päälläni. Toivottavasti laihdun niin se istuu paremmin. Nyt oli kuin berliininmakkara lauantaimakkaran kuoressa.
Coliksen alkoholijutusta tuli mieleeni. Mitä olette mieltä alkoholin käytöstä lasten lähellä? Meidät kutsutaan tod.näk. kesällä puutarhajuhliin joissa viini virtaa. Itse olen tietysti vesiselvä koska ajan auton sieltä kotiin, mutta mitä mieltä olette voiko lapsia viedä humaltuneiden ihmisten lähelle? Meidän tyttäret eivät ole nähneet vielä ketään juovuksissa. Jos kotona jotain ruokaviiniä tai jälkiruokalikööriä enemmän nautitaan, nautitaan silloin kun lapset nukkuvat ja silloinkin minä todella hillitysti. En ole ollut edes hiprakassa moneen vuoteen. Niin, Colis, minusta on myös ärsyttävää, että juhlat ei lopu yhteen päivään. Sen siedän että käydään yö tai ilta juhlimassa, mutta se on tyhmää, jos täytyy pujotella lasten kanssa krapulaisen isin vuoksi. Krapulainen ärhentelee lapsille enemmän kuin normaalisti. Mielestäni lapset eivät ole sitä ansainneet.
Nyt pyykkikoneen kimppuun. Ja poikanenkin taitaa tarvita äitiä, potilas pieni.
Voikaa hyvin,
peikkoäet ja APJ 1.10.
Risella, todella hienoja töitä sinulla..
Peikkoäet, laitoin joo sen langan pätkän sinne ruoan valmistajalle, kun lähettivät takaisin sähköpostia ja pyysivät näin tekemään.. Tai siis itse asiassa se kuori on vasta menossa postiin, odottaa vielä tuossa keittiön pöydällä.
Meidän pikku leijonamme heräsi viime yönä klo 5 vaatien kovalla äänellä maitoa, ei siis ihan vielä kaikki yöt mene putkeen nukkumalla ja takapakkia tulee vielä varmasti.
Mitä ruokaa muuten laitatte tulevana pääsiäisenä?? Ei tuo lammasruoka oikein iske ja kauppalappua pitäisi kirjoitella.. Ideoita?? Kirjolohen ajattelin ostaa yhdeksi päiväksi..
Mukavaa tiistaipäivää kaikille!
Missähän se kevät aurinko viipyy. Väsyttävän harmaa ilma tuolla ulkona.
Piiu. Mä taidan pääsiäiseksi tehdä ihan riisistä ja kanasta jonkun sekamelskan. Meillä ei myöskään lammas taida mennä. Aikas paljon meillä tykätään kanapaellasta. Riisiä, kanaa, hernemaissipaprikaa ja ananasmurskaa sekasin niin avot. On aikas hyvää.
Kävin jo aamusta sonjuskan, siskoni ja äiteni kanssa shoppailemassa prismassa. Mun piti ihan vaan ruokaa ostaa, mutta ruuat jäi ostamatta kun eksyin lastenvaate puolelle ja ostin sonjalle niin ihania vaatteita. ( Pitäähän sitä ostaa kun neiti täyttää 6kk sunnuntaina, että saadaan ihania puol vuotis kuvia.) SELITYKSEN MAKUA. Heh. Ei vaan. En ole kyllä ostellut paljonkaan sonjalle vielä vaatetta kun sisko lahjotti vauvanvaatteet mitä hänen pojaltaan jäi. Nyt vaan on tyttönen kasvanut ja alkaa tuntuun siltä, että pitää saada hänelle vähän
enempi " tyttömäisempiäkin" vaatteita.
Olikohan jotain vielä...nukkumisesta. Meillä se unikoulu tuotti ihan hyvää tulosta. Nyt menee yöt silleen, että kun n. 20.00 nukahtaa niin pari kertaa tuttia joutuu suuhun laittaan yöllä ja aikas lailla 05.00 haluu maitohörpyt, jonka jälkeen nukkuu vielä 06.30 asti.
Nyt lähden keittään kupposen kahveeta!
Meillä ollaan sairastettu koko viime viikko ja tää viikko :-/ Tultiin viime tiistaina kotiin Vuokatin reissusta ja mulle nousi kuume samana iltana. Kakkonen yski jo silloin, samoin Lukas. No, Lukas alkoi yskiä enemmän, samoin minä. Lauantaina kävin lääkärissä Lukaksen kanssa, kun itki edellisen yön. Diagnoosina korva- ja keuhkoputkentulehdus. Kuunteli munkin keuhkot ja sain ab-kuurin. Eilen sitten Lukas alkoi röhisemään pahemmin ja vietiin lääkäriin; joutui sitten hengittelemään Spiraa, jotta hengitys vähän helpottaisi. Ja auttoihin se. Korvatulehdus oli jo toinen reilun kuukauden sisään...
Mulla alkaa olo jo vähän helpottamaan ja *koputan puuta* Lukas ei ole enää tänään yskinyt niin paljoa. Ruokailut oli tosi vaikeeta, kun oksensi tosi monta kertaa kaiken pois, kun limaa nousi. On ollut kyllä tosi rankkaa...
Eli me ei tulla huomenna tapaamiseen, vaan yritän nyt saada pojan ja itseni kuntoon pääsiäistä ajatellen!
Meni kyllä kaikki hommat uusiksi, kun en jaksanut ruveta kuumeessa noita pääsiäisnoitajuttujakaan :-/ Tänään yritän käydä ostamassa vähän pääsiäistä kotiin ja kaupassakin pitäisi kaiketi käydä ostamassa ruoat. Kyllä vie tauti voimat, mutta nyt näytää jo paremmalta :-D
-Ultsi kera Lukaksen-
Pikainen ilmoitus täältäkin!!
Paljon on ollut juttua ja uusia sissejä kirjoitellut, todella mukavaa!! :)
Itse en ole jaksanut/kerennyt kirjoitella, aina silloin tällöin olen pinot lukenu.
Jaksamisia peikkoäetille!! Ikävää kun pikkuiset sairastelee..
Ja muillekin jaksuja kellä allergia epäilyjä.
Ihana oli lukea että Risellan Sonja nukkuu nyt hyvin :) Hatunnusto sinulle, itsellä e tällä hetkellä kyllä riitä voimavarat alkaa unikouluttamaan.. Vaikka kyllä se olisi meilläkin paikallaan..
Fiia kyseli hautajaisista. Kiitos kysymästä, hyvin ne meni vaikka olikin TODELLA raskas päivä. Nyt sitten olemme kuukauden olleet ilman rakasta mummoa ja kyllä tämä tuntuu niin vaikealta edelleen..
Meillä ei ole täällä oikeastaa ketään kelle saatais tytöt hoitoon, joten sinäkin mielessä on raskasta. Oli isot tytöt nyt viime viikon lauantaina päiväs aikaan heidän entisellä pph:lla hoidossa ja tosi hyvin oli menny!! Hän kyllä onneksi välillä auttaa meitä. Ja tytöt tykkää hänestä niin paljon :)
Risella oli kirjoittanut todella osuvasti tuossa ensimmäisessä jutussa parisuhteesta. Meillä on kanssa aikalailla sillai että minä olen " yksinhuoltajana" ja mies tekee pitkiä päiviä. Sit se parisuhteen hoito on tällä hetkellä melkolailla retuperällä.. Ei oikein jää aikaa, Hillakaan kun ei nukahda illalla yksin vaan tissille..
No joo, mut eipä se auta valittaa!! Onnkesi lapset on kilttejä ja terveitä. Hillakin ihan mukavasti syö kiinteitä ja tisu siis edelleen maistuu ;)
Kiva tosiaankin on lukea teidän juttuja ja ihanaa kun olette olemassa :))
Minä olen hengessä mukana vaikka en usein saa aikaiseksi kirjoitella... Antakee se minulle anteeksi.. :)
outs@ ja Hilla 4.10.
Siitä huomisesta en vielä tiedä. Mun pitäis ottaa myös isot tytöt mukaan jos tulen.. Haittaako se ketään??
http://www.aijaa.com/v.php?i=1774735.jpg
tässä kuva sonjasta viime sunnuntaina kun hän maistelee ekaa kertaa kurkkua.
Onpas harmaa päivä ja mielikin ihan harmaa:( Meillä meni TAAS viime yö ihan plörinäksi; adora heräili ½ h/ 1½ tunnin välein, joten omat unet jäivät aikas vähäisiksi. Kyllä tuo uni vaan vaikuttaa niiin paljon jaksamiseen ja siihen miten jaksaa päivällä lapsen kanssa touhuta. Miehellekin tuli vähän aamulla kiukuteltua ihan tyhmistä asioista ja nyt harmittaa;( Arvaatte varmaan että aika kovin odotan sitä meidän matkaa!! Pääsee vähän parisuhdettakin hoitamaan! Ja taas huomaa kun on erossa lapsesta, että miten ihana ja rakas se kuitenkin on.
Unikko oli askarrellut aivan ihania kortteja!! Oma tekemät on niin paljon ihanampia saada kuin kaupasta ostetut.
Ja risellakin on oikein taiteilija, todella hyvin osaat piirtää!
Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista!! Toivottavasti tulette kuntoon pääsiäispyhiksi.
Nyt pesemään pulloja ja vähän leluja laittamaan kasaan, kummasti jo tuon ikäinen lapsi saa levitettyä ne ympäri olohuonetta!
ladorada ja adora 260907
Kiva kuulla susta Outsa pitkästä aikaa! Ymmärrän hyvin, että et varmasti kovin usein tuossa elämäntilanteessa ehdi kirjoitella, mutta kiva kun aina välillä ilmoittaudut. Teillä on ollut kyllä poikkeuksellisen raskas talvi. Voimia sinne edelleen! Omasta puolestani voin todeta, että minua ei ainakan yhtään haittaa jos otat tytöt mukaan huomenna. Kiva olisi jos tulisitte, varmasti piristäisi sinunkin mieltä.
Sisseissä on useampikin luova ja taiteellinen persoona! Hienoja töitä oli tehnyt myös Risella. Taidat tuon piirtämisen lisäksi olla myös aikamoinen kokki.
Josta tulikin mieleen, että meillä syödään kyllä mm. lammasta pääsiäisenä valkosipulin ja kaalin kyydittämänä. Meidän perheen kokki on minun mieheni, hän valmistaa pääruoan ja mun heiniä ovat alkuruuat ja jälkkärit.
Kaikille huonosti nukkuvien Sissilasten äideille tsempitykset! Unenpuute vaikuttaa todella paljon omaan jaksamiseen ja mielialaan. Itselläni näitä huonompia öitä Olivian rauhattomuuden (aktiivisuuden takia) on ollut aika harvakseltaan " kausiluontoisesti" , mutta nyt muutamien viikkojen aikana ehkä enemmän kuin koskaan, joten jonkinlainen aavistus siitä on minullakin olemassa, vaikkakin pieni ja mitätön verrattuna monen muun tilanteeseen. Olenkin monta kertaa ajatellut, että teidän täytyy olla poikkeuksellisen vahvoja, kärsivällisiä ihmisiä/naisia/äitejä.
Hienoa Ladorada, että maltat lähteä lataamaan akkuja matkalle miehesi kanssa. Olen huomannut omalla kohdallani, että minun on vaikea jättää lasta kovin pitkäksi aikaa, vaikka kaikkien kannalta olisi hyvä kun sitä omaa aikaa osaisi ottaa enemmän.
....pakko lopettaa...
Tänään ollaan jo reippailtu perhekerhoon ja nyt pikkuinen kerhoilusta väsyneenä koisaa ulkona. Esikoinen katselee Tomi Traktoria..
Aivan ihania kortteja tosiaan Risella ja Unikko (? meniköhän nimet oikein). Itse kun en ole vähääkään taiteellinen niin tosi ihaillen aina katselen toisten mahtavia töitä!
Tuosta turvaistuinasiasta ja etenkin Gracon Cosmicista on mulla kyllä vähemmän hyvää kommenttia.. Varmasti turvallinen ja niiden turvallisuustestien perusteella mekin se ostettiin, mutta käytössä ei ole ollut kyllä ihan mun mieleen, ainakaan tämä meidän v. 2006 ostettu versio. Turvavyöt on aina tuhannella kierteellä ja tosi vaikea saada suoristettua ja lukko on tosi hankala. Vöiden pahmikkeet, jotka ehkä pitäis vyöt suorassa on tarranauhoilla irroitettavat, jtoen meidän poju irroitti ne ainakin heti joka kerta kun siihen istumaan meni ja aika äkkiä kyllästyttiin niiden kiinnittämiseen. Pari vuotiaasta lähtien on kylllästyessään aina pitemmillä matkoilla ruvennut pujottamaan käsiä irti vöistä ja vaikka kuinka kireälle on laitettu niin aina vaan on saanut itsensä sieltä irti pujotettua. Toinen istuin meillä on Britaxin isofix naama menosuuntaan malli (otettiin käyttöön kun poika n. 1.5v) on ollut näiltä ominaisuuksilta paljon parempi ja on paremmat kallistusmahdollisuudetkin. Näma siis vaan meidän kokemuksia..
Nyt tuo kyseinen esikoinen kaipailee seuraa..palaan..
josko nyt esikko antaisi hetken istua tässä..
Parisuhteen hoitamisesta, varmasti hyvä ratkaisu Ladorada raaskia viedä lapsi hoitoon ja viettää vähän laatuaikaa miehen kanssa. Meillä sama on suunnitelmissa kun miehellä on huhtikuussa lomaviikko, viedään pojat yhdeksi yöksi hoitoon ja mennään johonkin kylpylään. Ihanaa, tuskin maltan odottaa. Tosi retuperällä on meilläkin tällä hetkellä tämä parisuhteen hoito, nämä kaksi pientä rakasta verottavat aika rankasti tuota yhteistä aikaa, iltaisin olen itse niin puhki ja väsy, että ei paljon sivistyneeseen ja syvälliseen keskusteluuun meikäläisestä ole. Jotenkin naiivisti kuvittelin vielä ennen lapsia,e ttä kyllähän se parisuhde siinä sivussa hoituu eikä sen kummempia vaadi, mutta mulla ainakin on niin vaikea irtautua tästä vahvasta äidin roolista,e ttä mies raukka kokee ihan varmasti jääneensä näiden pienten poikien varjoon..Nyt pääsiäinen taas vietetään koko perheen yhteistä aikaa kotosalla ja lähimaisemissa ja sekin on musta tosi tärkeää,että koko perheenä tehdään jotain kivaa yhdessä.
Meillä poju nukkuu unikoulun jälkeen läpi yön heräilemättä, kuuden maissa tosin jo heräilee, mutta ihan luksusta kuitenkin kun yön saa nukkua. Mies totesi tänä aamuna, että kylläpäs tosissaan päästiin tuon unikoulun kanssa helpolla kun muutamana yönä poika vaan vaati maitoa ja sen jälkeen tajusi, että yövuorossa ei ole tarjoilijoita. Voin siis lämpimästi suositella!!
Jep jep, nyt jotain hyödyllistä tekemään..
jondeliini ja poju 2808
Joo, meillä taas viimeyönä valvottiin, Aapo huusi noin kaksi tuntia. Korvatulehdusta ei ole (eilen käyty lääkärissä), uusia ruokia ei olla kahteen viikkoon kokeiltu, mitään uutta taitoa Aapo ei ole oppinut... Kait tämä vaan on jokin kehitysvaihe, huoh...
Mites te ketkä olette unikoulua pitäneet, Risella ja Jondeliini ainakin olivat, miten teillä syödään kiinteitä? Kovin houkuttaisi vähän unikoulua pitää, mutta kun Aapo on niin huono syömään (vain muutama lusikka kasvissosetta ja puuroa menee maidon lisäksi) niin sillä varmaan oikeasti nälkä yöllä???
Kiva oli kuulla Gracon turvaistuimesta kokemuksia Jondeliinilta. Minä mietin tuota Britaxin multitech istuinta kuten joku muukin. En tosin ole livenä päässyt näkemään, hintakin kiva 349 euroa.
Ladorada oli lähdössä miehen kera lomalle. Meillä myös suunnitteilla toukokuussa matka Skotlantiin, mies menee sinne työmatkalle ja minä tulisin mukaan ennen tai jälkeen työhommien, lapset mummon ja ukin hoivaan. Parisuhde kaipaa täälläkin hoitoa ja kovasti...
Ainakin Unikolla ja Risellalla ihania töitä, itse en ole ollenkaan taiteellinen. Mitähän muuta piti kirjoittaa... Niin, nuo tapaamiset varmasti kivoja teillä siellä etelässä :). Meidän muiden täytyy osallistua aktiivisesti näin kirjoittelemalla.
Juhon mamma ja Aapo 250907
Kiinteistä. Sonja syö sen aikasen aamumaito hörpyn noin 05.00 (100ml)
n.7.00 aamupuuro ja tuttelia n. 100ml
10.30 kasvissose (nyt on kokeiltu myös kanaa joukossa) ja hyvin maistuu.+tuttelia 100ml
13.30 hedelmäsose ja tutteli
17.00 tuttelia noin 150ml
ja noin 19.00-19.30 iltapuuro ja tuttelia n. 150ml
Eli meillä syödään ruokaa jo ihan reippaasti päivällä. Unikoulua ei kannata mielestäni aloittaa ennenkuin vauva syö kiinteitä päivällä ja puuroa illalla. Pääset itse helpommalla. Itse aloitin reilu viikko sitten unikoulun ja lisäsin iltapuuron vakituisesti sonjan ruokalistaan.
Kiirusta vaan pitää täällä.. Mutta jospa nyt kerkiän kun Menni nukkuu ja Minja on pulkkamäessä, tästä ikkunasta näenkin kun pistelee mäkeä alas :)
Kovasti tuntui olevan huonoja öitä monella! Jaksuja, ihana samaa ajattelin kuin Haikarapolska, silloin kun itsellä on tälläinen univaje kausi, mielissään nostaa teidät rikkonaisten öiden äidit korkeammalle jalustalle.. Vaatii kyllä naista moinen!
Unista puheen ollen meillä näyttäis taas olevan yöt ihan mallillaan. Kerran syö n. 4.00 ja untakin riittää enemmän klo 20.30-7.00, luksusta minulle.
Hitto, että mua alkaa painamaan ihan tosissaan miehen työt.. :( Päivästä toiseen hoidan kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän. Nyt se Mennikin heräs.. Palataan.
Kiinassa ollaan hengissä! Läppäriä vaan äkkiä hommaamaan. Oletteko nyt pysyvästi Pekingissä siihen asti kun kotiuduttu? Mulla oli väärä osoite toissa yönä, kun sua Hongkongista etsiskelin :D Rakkausvauvan ja Dumlen kera...
Juu,Unikon kortit täytyy aina kehystää, niitä ei voi kadottaa laatikon pohjalle. Niin ovat hienoja. Noita omatekosia kortteja kyllä arvostaa, tekijä on nähnyt vaivaa ja aikaa. Itsekin joskus paljonkin jaksoin näperrellä, mutta nykyisin on suuremmat linjat :). Laiskaksi olen tuolla saralla tullut. Nostan aina vaan hattua kaikille kädentaitajille, ihailen teitä.
Kävin esittelylistaa päivittämässä lähinnä Olivian kasvun osalta. Dumle, voisiko ajatella, että sinne kasvuosio liitettäisiin ja vähän yhtenäistettäisiin tietoja...? Hieno noinkin, tuli vain mieleen... Tiedät itse parhaiten, sulla on näkemystä ja taitoa tuossa(kin) hommassa.