Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI HELVETT*LÄINEN, voi virpojien törkeyttä!

Vierailija
16.03.2008 |

Ei jumakauta, äsken kävi kaksi virpojaa ovella ja mies kävi avaamassa. Antoi tietysti luvan virpoa, ja meinasin pudota kun tuli sisälle hakemaan karkkipalkkaa: virpojien risut ovat n. 25 cm pitkät tikut joissa kummassakin 3 pajunkissaa. Tikkuihin on kiinnitetty YKSI sulka, ei mitään muuta. Toisessa sulka on n. 3 senttiä pitkä, teipillä kiinnitetty. Toisessa sulka sentään normaalikokoinen ja kiinni rautalangalla kiinni. Mutta ihan oikeesti hei, jos mulla olisi lapsia en todellakaan kehtaisi päästää niitä " kerjuureissulle" tuollaisten vitsojen kanssa. Vähän pitäisi vanhempien katsoa. En kyllä ihmettele että virpojiin suhtaudutaan nykyään niin negatiivisesti.

Ja kaiken huippu oli se, että kummallakin virpojalla oli järjettömät muovikassit kädessä, täynnä karkkia tietysti. Seuraaville ei enää avata. Lasten puolesta on kyllä sanottava se, että sentään toivottivat hyvää pääsiäistä..... Mutta kyllä silloin kun itse olin pieni (eikä siinä ole mitään 50 vuotta) noihin oksiin vähän panostettiin.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että mammat valittaa kun törkeät lapset käyvät tuomassa rumia risuja. Miestä hieman huvitti. :D

Vierailija
42/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaavatkin vielä arvostella pienten lasten vaivalla tekemiä oksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä olisi ollut edes teippiä.

Terv. törkeyden huippu

Vierailija
44/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia ilonpilaajia tekin olette? Minusta on aina ihanaa kun ovelle tulee pieniä kirkassiömäisiä lapsia, oli niillä oksita tai ei. Mielenköyhyyttä tuo, että vaatimuksena on mahtavat puvut ja vielä hienommat oksat. Onneksi täällä maalla ei asu tollasia ahdasmielisiä pikkusieluja.

Vierailija
45/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tulee näitä esiteinejä vaatimaan rahaa/kassi ojossa, niin mun huumorintaju loppuu.

Vierailija
46/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niihin sitten teipattiin joka oksaan monta höyhentä. 6 ja 4 v kävivät sitten noitina virpomassa, onneksi en laittanut 1 luokkaista, mukaan kun on ainakin viidesluokkaisen kokoinen.

En olisi kyllä mielelläni lapsia päästänyt " kerjuulle" , mutta heistä se on niin mielettömän hauskaa, vaikka eivät saaneet kuin pari hassua karkkia. Meillä mies lahjoo noidat yllätysmunilla, lakupatukoilla ja pikkusuklailla monta kappaletta per nenä ja ottaa kuvan joka noidasta. Itse en niin virpojista välitä.

Vierailija
47/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten vaatimattomalla KUUDEN hengen porukalla kävivät noitavaatteissaan virpomassa omissa perheissään ja naapurustossa.

Vaikka saaliiksi saaduilla herkuilla oli taatusti kaikista suurin merkitys, myös yhdessä tekeminen ja touhuaminen tuntui olevan lapselle tärkeää.

Ja meilläpäin annetaan vain yksi vitsa, mutta palkaksi pikkusuklaita koko noitaköörille. Onneksi nämä oksat olisivat täyttäneet myös av:n korkeat laatustandardit ;-)

Vierailija
48/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun papatatte niistä vaatteista ni meilläpain lapsena oli tapana käydä tänä sunnuntaina omissa vaateissa virpomassa ja vasta seuraavan viikolla noitavaatteet päällä kerättin palkat!

Vierailija
49/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan iloisesti ja annoin munat. Ajattelin, että ehkä suurperheen äiti ei ollut jaksanut hankkia koristelutarvikkeita tms. Muutenkin tykkään virpojista, vaikka meillä päin niitä käy valtavan paljon, kymmenittäin joka vuosi. Ennätys on ollut nelisenkymmentä. Oksista säästän kauneimmat keittiön pöydällä ja muut laitan pois. Mieltä lämmittää, kun virpojilla on teemaan liittyvä asu ja oksien teossa on nähty vaivaa. Monesti otan vain yhden oksan koko virpojasakilta, vaikka karkkia annan kaikille. Tämähän on mukava kristillinen perinne. Ja ei se pajujen etsiminen ja koristeleminenkaan pieni vaiva ole, joten mielellään sen jolla pääsiäismakealla palkitsee. Meillä sitä paitsi kaikki virpojat kysyivät ensin, että saako virpoa ja toivottivat vielä lähtiessään hyvää pääsiäistä. Mielestäni hyvin opetettu ja ohjattu kotona.

Vierailija
50/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

risuja ala Vuitton. Eihän av-mammoille kelpaa mikä tahansa.

Vierailija
51/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy muuten mennä elämässä todella hyvin, kun viitsii tämmöistä täällä jauhaa.

Vierailija
52/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ap:n kuvailemien vitsojen kanssa. Virpoivat sitten ja annoin jokaiselle karkin. Katsoivat minua ja kysyivät: Eiks oo rahaa?

Vitutti niin, että otin karkit pois ja vedin oven kiinni.

Vierailija
53/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millasia ilonpilaajia tekin olette? Minusta on aina ihanaa kun ovelle tulee pieniä kirkassiömäisiä lapsia, oli niillä oksita tai ei. Mielenköyhyyttä tuo, että vaatimuksena on mahtavat puvut ja vielä hienommat oksat. Onneksi täällä maalla ei asu tollasia ahdasmielisiä pikkusieluja.

Kyllä meillä (ja meidän tutuillakin) niitä oksia todella tehdään huolella. Ja olen ilmeisesti sitten todella tyhmä, mutta niin olen luullut olevan tarkoitus. Päiväkodissakin tehdyt vitsat ovat tosi hienoja, on höyheniä, silkkipaperia ja isommalla lapsella oli jotain pikku muniakin.

Kotona käyttivät useamman tunnin vitsojensa koristeluun. Vaatteiden valinta oli tosi tarkaa. Osa koko virpomisen viehätystähän on ne vaatteet ja hieno itse tehty vitsa. Tai siis niin olen luullut... :DDDD

Vierailija
54/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden kanssa. Pakko oli päästää, mutta yritin lakia lukea siitä, miten ollaan ja käyttäydytään, vitsat tarkastin, pukeutumista teemaan vaadin, naama väritettiin. Mutta yhtään en tiedä, miten kakara on osannut olla. Mutta palkkiot olivat hienot. Munkin mielestä tuollaiset lähes esiteinit voisivat jo luovuttaa, mutta en hennonut kieltää.

Vierailija
55/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

, surkee. Nyt meijän perheestä varmaan joku saatttaa ajatella pahaa!!!!!!!!!1

Vierailija
56/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 höyhentä oksassa, voi luoja sentään, mahtaa nyt naapurit nyt ajatella hirveitä meistä.. itse sai omilla taidoillaan koristella, yritin neuvoa mitä muuta olisi voinut laittaa oksiin, mutta pojan mielestä oksat oli TOSI HIENOT, joten äitinkö olisi pitänyt patistaa laittaa lisää koristeita ja pilata lapsen ilo koristelusta vain joidenkin mieleltään viallisten av mammojen takia, ehei, mistä kasvaa tuollaisia ylimielisiä röyhkeitä mammoja jotka arvostelevat lasten tekemiä vitsoja noin röyhkeästi!

Ja joku oli kummastellut poikien rosvoasua, siis ei oo totta, munkin 4v poikaa hävetti vähän pukeutua essuun ja huiviin, miksi ei pojat saisi pukeutua rooliasuun mihin haluavat, meillä käynyt myös merirosvoja virpomassa ja ihania olivat. Juuri tuollaisten aikuisten takia lasten vanhemmat eivät nykyään tohdi lapsia päästää virpomaan kuin tutuille, näin käy meillekin ensi vuonna, en halua että lapsi joutuu ehkä kuulemaan arvostelua tai naaman vääntelyä kun on asu väärä tai risu liian vähillä/rumilla koristeilla! En tiedä itkiskö vai nauraisko teidän takia!

Vierailija
57/69 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyen aikaa...

mä tuun vielä hulluks teidän kanssanne

Vierailija
58/69 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puvuissa. Silloin jätimme kyllä oven avaamatta. Ihmetytti vain, että miksi vanhemmat laskevat lapset noin aikaisin liikkeelle.

Sen jälkeen kävi 21 " porukkaa" oven takana ja jokaisessa oli 2-6 virpojaa.

Puolilta päivin oli pakko lähteä kotonta pois, kun palkat olivat loppuneet jo aikoja sitten enkä enää jaksanut lapsille selittää miksi emme avaa ovea, vaikka ovikello soi. Ja osa ei jättänyt yhteen soittoon, vaan soitettiin sitten useamminkin, koska kuulivat että olimme kotona.

Vitsat oli suurimmalla osalla kyllä suht kauniiisti tehtyjä, mutta käytöstavoissa olisi ollut parantamisen varaa.

Nyt jo päätin, että ensi vuonna emme ole kotona palmusunnuntaina.

Vierailija
59/69 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" suurperheen äiti ei ollut jaksanut hankkia koristelutarvikkeita tms. " siis serveteistä ja foliosta koristelut. Ei askartelumateriaalien tarvitse olla sinoopperi, tiimarihölynpölyä, vaan sitä mitä kotoa löytyy. Epämiellyttävää arvostelua.

Vierailija
60/69 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpavarustelu on saavuttanut siis jo virpomisvitsojen koristelunkin:((( Tulee taas semmoinen olo ettei tää ihmislaji ansaitsekaan muuta kuin tukehtua tänne hiilidioksiidiinsa. Kuka tällä pallolla tarvii tällaista ääliö-elinlajia? Ei kukaan.