Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pystyisi luovuttaa munasolujani vaikka ajatus hieno

Vierailija
16.03.2008 |

Siis musta oli outo, jos maailmaaan syntyisi lapsi, joka saanut multa puolet geeneistään ja olisi voinut olla mun lapsi. Puhumattakaan uudesta laista, jonka vuoksi lapsi saa 18 v täytettyään selville munasolun luovuttujan. Olisi vähän kiusallista, kun itsellä perhe. Vaikea asia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n lapsiani ole. Mä rekisteröidyin silloin aikoinaan ilman lakiakin. Ei mua haittaa, vaikka joku joskus ottaisikin yhteyttä.

Vierailija
2/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta munasolujen luovuttajaa ei tarvitsisi paljastaa, koska toimenpide ei ole mikään adoptio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

n lapsiani ole. Mä rekisteröidyin silloin aikoinaan ilman lakiakin. Ei mua haittaa, vaikka joku joskus ottaisikin yhteyttä.

Vierailija
4/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen jopa 600e nyt kai n. 250 e

Vierailija
5/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion luovuttaa vielä uudenkin lain aikana. Omia lapsia on, mitä sitten jos joku joskus tulee ovelle tervehtimään ja kysymään, luovutinko tällöin ja tällöin. Ei siinä ole mitään pahaa, vaikeaa tai hävettävää. Koen auttaneeni kahta pariskuntaa parhaani mukaan - luonnollisesti lapsia ei heille olisi koskaan tullut, vaan heiltä puuttuisi elämästään siunaus, joita minulla on neljä.

Joku kysyi maksusta - maksetaan pieni korvaus, lähinnä menetetystä ajasta (itse ainakin olen ollut pari päivää saikulla toimenpiteen jälkeen). Hoidon aikana saa ravata muutaman kerran tarkastuksissa ja ultrissa. Korvaus on hyvin nimellinen, eikä sen takia hommaan kannata ryhtyä. Ei siis mitään 50t, kuten Jenkeissä :)

Vierailija
6/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttajille jop 600 euroa

Vierailija
7/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden sisarpuoltensa kanssa? Kun te ette tunne niitä?

Vierailija
8/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että biolapseni tapaa munasoluillani aikaansaadun lapsosen joskus isompana. Suomi on niin pieni maa, että pitänee kysyä heiloilta heti ovella, ovatko kenties saaneet alkunsa luovutushoitojen tuloksena :D Siitähän saa anoppikokelaasta heti alkuun tosi tervepäisen kuvan :)

Vierailija
9/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luovutetuilla munasoiluilla tehtyjä puolisisaruksia on liikenteessä? Minkä ikäiselle voi tuon kertoa? Eikö se ole hämmentävää?

Vierailija
10/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hämmentävää? Kaipa sellaisista asioista tulee teinien kanssa puhetta muutenkin.

Vierailija
11/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto, että jossain on sisko- /velipuoli.

Vierailija
12/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyystin toisen perheen lapsi, jolla on puolet minun geeniperimääni.

Vierailija
13/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida tähän ikuiseen esille tulevaan asiaan näissä keskusteluissa.

Varmasti täällä av:lla on tänäänkin joku mamma, jonka lapsi ei ole hänen miehensä biolapsi vaikka mies niin luulee tai jonkun av-mamman miehellä on biolapsi, josta mieskään ei tiedä. Niin on ollut maailman sivu ja tulee olemaan. Luovutushoidoilla alkunsa saaneet lapset on pisara valtameressä näissä kuvioissa.

Sitäpaitsi jos sellainen todella epätodennäköinen liitto syntyisi, että kaksi PUOLIbiosisarusta perustaisi perheen, siitä ei seuraisi yhtään mitään. Sisäsiittoisuus ei ole ongelma vileä sisarpuolisuudessa vaan lähemmässä sisaruudessa ja yleensä vasta usemman sukupolven sisäsiittoisuuden jälkeen.

Tuo " riski" on ihan teoreettinen ja oikeastaan aika riskitön juttu.

Se on hyvä ettei ap luovuta munasoluja jos ei pystyisi. Hyvä on mysö, että jotkut pystyvät ja luovuttavat. Onhan upeaa, että perheisiin saadaan toivottuja lapsia =)

Vierailija
14/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen liian vanha + suvussa mahdollisesti periytyviä sairauksia

Luovuttaisin, koska itsekin tarvittaessa käyttäisin luovutettuja sukusoluja. Minä ajattelen että vanhemmuus ja petheys on jotain mikä eletään, se ei ole geeneissä.

Vierailija
15/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hyväntekeväisyytenä" myös lapsettomia kohtaan, mutta kun klinikat vetää niistä munasoluista ihan törkeät hillot välistä, niin kiitos ei, en ole niin tyhmä, että oman kehoni kustannuksella tukisin toisten liiketoimintaa.

Sitten kun korvaukset on järkevällä tasolla voin jo harkitakin.

Vierailija
16/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siitä tulisi elinkauppaan verrattavaa toimintaa. Mutta miksei klinkoiden hinnoillekin annettu samalla kattoa!?

Vierailija
17/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteessasi on vikaa. Ei klinikat vedä " törkeitä hilloja" välistä vaan hoitojen kustannukset on kovat, laitteet, pakastamiset ym. kalliita ja kai niille erikoislääkäreille ja hoitajillekin saa palkkaa maksaa? Selvitäpä joskus ihan oikeasti mistä kustannukset tulevat.

Minä en ainakaan oleta, että lapsettomuusklinikoiden pitäisi hyväntekeväisyytenä hoitaa asiakkaitaan. Et varmaan anna kehitysapuun rahaakaan, koska kehitysapujärjestöt eivät voi toimia ilmaiseksi vaan projektit maksavat ja niiden työntekijöidenkin täytyy elää...

En kritisoi sinua siitä ettet luovuta solujasi, se on oma asiasi ja täysin hyväksyttävä päätös, asenteesi vaan ärsyttää.

Vierailija
18/18 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin yksityiset hedelmöityshoidot ovat varsin kannattavaa bisnestä, ja niille, jotka hyvää hyvyyttään luovuttavat munasolujaan, korvaus on ihan mitätön.

Eri asia olisi, jos munasolujen luovutus olisi yhtä iisi operaatio kuin sperman luovutus, en mä silloin mistään mutisisikaan.

Mutta siis kun siinä jutussakin käsiteltiin sitä, että luovuttajat vähenivät kun korvaukset muuttuivat surkeiksi, niin ihan rehellisesti voin sanoa, että itse kuulun tuohon kategoriaan.

T. 19

Vierailija:

Asenteessasi on vikaa. Ei klinikat vedä " törkeitä hilloja" välistä vaan hoitojen kustannukset on kovat, laitteet, pakastamiset ym. kalliita ja kai niille erikoislääkäreille ja hoitajillekin saa palkkaa maksaa? Selvitäpä joskus ihan oikeasti mistä kustannukset tulevat.

Minä en ainakaan oleta, että lapsettomuusklinikoiden pitäisi hyväntekeväisyytenä hoitaa asiakkaitaan. Et varmaan anna kehitysapuun rahaakaan, koska kehitysapujärjestöt eivät voi toimia ilmaiseksi vaan projektit maksavat ja niiden työntekijöidenkin täytyy elää...

En kritisoi sinua siitä ettet luovuta solujasi, se on oma asiasi ja täysin hyväksyttävä päätös, asenteesi vaan ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä