Mun isä ja äiti väittää kokoajan et " nyt ei kannata ostaa taloa"
voi että ärsyttää. Ja noin ovat sanoneet jo vuoden. Miksei kannattais, hintojen takia? Auttaako sekään et ikuisesti odottelee?
Olispa kiva saada kannustusta ja apua mutta.. ei. Mutta eipä kuulu niille, ostetaan kun ostetaan.
Kommentit (11)
Luuletko ihan tosissaan että joku tekee talokaupoissa kaverinkauppaa ja myy edullisesti kun nyt tuttaviakin ollaan??
ihana talo ja puutarha. Mieheni vanhemmat olivat " viisaita" ja puhuivat meidät ympäri, talokauppoja ei tullut. Kyllä ottaa päähän ja rankasti! Tehkää omat päätökset ja unohtakaa niiden vanhusten mielipiteet.
jos olet työssä alalla, johon tuleva lama vaikuttaa, jos esim terveydenhuoltoalalla tms niin riski ei niin suuri. Asuntojen hinnat kyllä tippuvat muutaman vuoden kuluttua.
minulla sattuu olemaan asiasta asiantuntijan mielipide, mutta ihan sama, jos haluat uskoa, että notkahdusta ei ole tulossa=)
maksukyvystä. Nyt ei välttämättä ole paras aika ostaa, perehtykää itse faktoihin. Jos maksukykyä riittää, ja asunto on tarkoitus ostaa loppuelämäksi, niin mikäs siinä.
ja toisin päin
että siinä voi sitten yrittää miettiä koska se talo oikein kannattaisi ostaa... parempi pysyä vuokralla vaan! tai sitten ei...
Esim. pk-seudulla tuskin hinnat romahtaa.
No ostettiin kuitenkin ja pari vuotta sitten kun vaihdettiin asuntoa, netottiin siitä ensiasunnosta 30 % voittoa...
Ehkä olette ottamassa ylisuurta lainaa ja siksi toppuuttelevat?!? Mutta joskus vanhemmat ovat vielä niin kiinni lamassa (jos siis lama kolautti heitä), että nykymittapuun mukaan tavallinen laina ja normaalihintainen talo kuullostaa heistä ihan hullulta!!
Kyllä hinnat saattavat jossain vaiheessa notkahtaa, mutta pitkällä aikavälillä asunto on hyvä sijoitus. Jos siis aiotte asua pitkään siinä. Esim 10 vuoden päästä on hinta aivan varmasti jotain ihan muuta kuin mitä maksoitte!! Ja jos tätä vetkuttelua on jatkunut jo useita vuosia, niin harmi!!
meillä siis kiikarissa jo talo, edullinen koska tuttava myy.