MULLA TODETTIIN RASVAA MAKSASSA!!!!!
Onko kellään kokemuksia? Menen nyt ilmeisesti kolesteroli- ja verensokerikokeisiin. Luin vaan netistä, että liittyy aikuistyypin diabeetekseen. Ylipainoa on kyllä, varmaan 25-30kg. Onko kellään valaista asiaa?
Kommentit (9)
Vierailija:
Jestas,e ttä mä alan ymmärtään mun veroprosenttia..
KIITÄ ONNEAS, ETTÄ MAKSAN NUOKIN MITTAUKSET JOTKA OLET TAHALLAAN AIHEUTTANUT LÄSKI!!!!!!
On mennet jo peruskoulukulut hukkaan, saatikka mitä myöhemmin on kulunut:-(
Jos rasvamaksasta ei pääse eroon, jopa puolelle kehittyy ajan mittaan maksakirroosi.
sh
On tavallaan myös perinnöllistä mutta myös ruokailutottumukset vaikuttavat siihen. Hänellä oli erittäin alhainen kolestroli ja tuudittautui siihen eikä muuttanut tapojaan kun vasta viimeisillä elinvuosillaan. Mm laittoi voileivän päälle sikana voita jne. Oli vatsakas mutta ei muuten lihava. Aikuisiän diabetes hänelle puhkesi myös ja mielestäni sekin olisi ollut ehkäistävissä ruokavalion muutoksella. Kolestrolissa ei koskaan mitattu niitä hyviä ja huonoja arvoja.
Mieheni ei ole koskaan juonut alkoholia ja ylipainoa oli vaan 10 kg. Kuitenkin todettiin rasvamaksa. Kevyellä ruokavaliolla saatiin maksa-arvot kuriin, mutta vaikeaa on ylläpitää.
Jollain verikokeella? Vai kurkkaako ne sinne sisään?
Kaikilla ylipainoisilla on rasvaa maksassa, that' s the fact!
Oma mieheni oli juuri kuluvalla viikolla maksan ultraäänikuvauksessa, koska hänellä oli pari maksa-arvoa koholla. Mitään ei maksasta löytynyt muuta kuin rasvaa, ja lääkäri sitten kysyikin mieheltäni, jolla on max 10 kiloa ylipainoa, että kuinkas nopeasti ne kilot on tulleet.
JA nopeastihan niitä kiloja miehelle kertyi, tosin onneksi on jo ottanut itseään niskasta kiinni, ja maha on jo paljon pienentynyt sitten vuoden alun.
Vaatii todella rankkoja toimenpiteitä (radikaali ruokavalion muutos mm. ) että saadaan ne sisäelit taas normaalitilaan.
ettei tajua, että sisäelimet on myös rasvan peitossa kuten kaikki muukin kehossa tolla ylipainolla......
Jestas,e ttä mä alan ymmärtään mun veroprosenttia..
KIITÄ ONNEAS, ETTÄ MAKSAN NUOKIN MITTAUKSET JOTKA OLET TAHALLAAN AIHEUTTANUT LÄSKI!!!!!!