Voiko rakastaa vaikka pettääkin?
Siis satunnaisesti yhdenyön juttuja ei mitään vakipanoa jne.. Mutta voiko silti rakastaa vaimoaan?
Kommentit (17)
En kyllä usko, että silloin oli rakkaudesta kyse. Itse ajattelen niin, että jos puhe ja teot ovat ristiriidassa, niin uskon tekoja.
Olin itse joitakin vuosia sitten kovissa kivuissa sairaalan ensiavussa ja sinne tuotiin nainen, jota hänen miehensä oli hakannut kirveellä päähän. Poliisitkin oli mukana. Mies vannoi koko ajan rakkautta tälle naiselle. Minusta aika ristiriitaista. Niin kuin on sekin, jos väittää rakastavansa, vaikka pettää.
Minustakin on alkanut tuntua, että mies ei kunnioita minua ollenkaan. Rakkaudesta en tiedä, antaa niin ristiriitaisia viestejä, mutta on alkanut pikkuhiljaa tekojen perusteella tuntua, että ei voi rakastaa mua..jos rakastais ei satuttais mua niin pahasti. Vaikeaa on kun on pienet lapset ja isot lainat niskassa..joskus salaa toivon, että se löytäs uuden ja jättäs mut ja lapset rauhaan. pelkään, että kulun jotenkin loppuun tässä suhteessa. Olen liian kiltti. Ja kaikesta huolimatta rakastan miestäni liikaakin.
Jos toista rakastaa, häntä myös kunnioittaa (johon ei pettäminen kuulu).
Hän siis rakastaa vaimoaan eikä sitä ihmistä jonka kanssa hänellä on rinnakkaissuhde. Tästä toisesta naisesta hän kuulemma vain pitää.
Itse en varmaan pystyisi pettämään ainakaan kovin paljon rakastamaani ihmistä, mutta niinpä ovat tunteet eri ihmisillä erilaisia.
Mä sanoin, että sä et sitten edes tiedä mitä rakkaus on, sä et rakasta mua, jos sä voit mennä toisen naisen kanssa sänkyyn jne. Mies sanoi, että olen ensimmäinen ja ainoa nainen jota hän on koskaan rakastanut. Vasta minun kanssa hän on oppinut tietämään, että mitä rakkaus on ja olisi valmis kuolemaan puolestani jne. mutta miksi hitossa himoitsee sitten muitakin naisia?? Muten hän kyllä näyttää kotona rakkautensa ja käyttäytyy siten kuin rakastaisi. Mun päähän ei vaan mahdu, että miten sitten voi edes ajatella muita naisia jne...
Oon aika rikki sisältä. Mies n aina ollut hyvin suorapuheinen ja sanoo kaiken ääneen. toisaalta hyvä piirre, mutta kaikkea en haluaisi kuulla. Olen sanonut, että satuttaa minua tosissaan käytökselläänja tappaa pikkuhiljaa minun rakkauteni häneen tuollaisella. Sydämeni on taas pirstaleina enkä tiedä miten jaksan taas kaikki palat keräillä ja liimata yhteen. on kuin kaikki voimat olisi minusta viety pois..
Seksi on seksiä! Tunteet tunteita! Miten ne sekoittaa, ne voi yhdistää tai erottaa. Mulle tää ei ole vaikeaa.
Miestäni rakastan ylikaiken vaikka saatan viihtyä toisaallakin.. ;)
Nää asiat on henkilökohtasia, toiselle on pettämistä pelkkä ajattelu, toinen ei kestä kun mies (tai nainen) katselee toisai. Jokkut sallii koskemisen.
Mun ajattelu menee siinä että mitä ajattelin nuorempana, ei päde enää nyt 30- vuotiaana. En voi sanoa että ei saa tehä koskaan niin tai noin, pitää elää hetkessä. Ja olla rehellinen itselleen ja toiselle. Tunteet voi olla hukassa, mutta ei se estä yrittämästä parisuhteen hoitoa.
Toivottavasti miehesi kuitenkin tajuaa, etteivät rakkaudentunnustukset tee hänen käytöstään yhtään sen hyväksyttävämmäksi - melkeinpä päinvastoin. Olisi ymmärrettävämpää olla valmis tuottamaan tuskaa ihmiselle jota ei rakasta! Täytyy olla todella itsekäs ja piittaamaton että tietoisesti vahingoittaa rakastamaansa ihmistä. Rakkauden takia on tehtävä myös uhrauksia ja tingittävä omista haluistaan.
olen ateisti, mutta tämä raamatun ohje on hyvin käyttökelpoinen monessa elämän tilanteessa: " tee toisille niin kuin haluaisi itsellesi tehtävän."
Minusta rakkauteen kuuluu se, että ei toista loukkaa tieten tahtoen. Joka rakastaa, haluaa kohdella toista siten kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Pitäisikö miehesi käytös tulkita niin, että jos kerran sinua rakastaa, toivoo sinun myös pettävän häntä?
Kunnioitus, rehellisyys, empaattisuus kuuluvat olennaisesti rakastamisen taitoon.
6
Jos toinen tekee selkäsi takana jotain jota et hyväksy niin se ei ole hyväksyttävää!
Sinä päätät mitä sinä teet ja mitä sallit/et salli miehellesi. Ja sillä mennään. Me ollaan oltu vapaalla jonkun aikaa, mutta kun toinen ei enää halua jatkaa, homma loppuu siihen. Siis toisen mielipidettä kuuluu kunnioitaa.
Vaikka miehesi voisi käydä nusasemassa toisaalla, niin onko valmis jakamaan sua? Siis onko kyse itsekkyydestä? Tässä ei tartte alkaa valmisteleen omaa retkeä, mutta sitä että onko miehesi vaan itsekäs. Hän, hän, hän?
Parisuhteessa asiat mietitään yhdessä. Ei niin että koska mies voi tehdä jotain, se sallitaan. Asia yhtälailla kielletään jos sinä niin haluat. Jos miehelle on tärkeämpää hässiä toisaalla mielipiteestäsi huolimatta, voidaankin jo miettiä miten paljon mies sua arvostaa.
10
Niin. Olen samaa miehelle sanonut, että miettisi vähän joskus, että miltä se minusta tuntuu. Ajattele, että jos minä menisin jonkun miehen matkaan, tuntuisko se sinusta kivalle. Sellaisesta ei suostu edes keskustelemaan koska miehet on miehiä ja se on ihan eri asia. En vain tiedä, että kauanko tällaista jaksan.. Rakasta miestäni, mutta tuo käytös saa sydämeni jotenkin ihan kylmäksi ja tunteettomaksi. Mutta en silti kestä ajatusta että menettäisin mieheni. Toisaalta en kestä tätä että minua hyväksikäytetää ja itsekunnioitukseni viedään.
Asiassa on myös se puoli, että olen hyvin kaunis ja viehättävä nainen, jota joka paikassa luullaan malliksi ja missiksi ja kysellään kovasti. Eli ottajia kyllä olisi kovasti. Lisäksi olen miestäni yli 10v nuorempi. Kolmen lapsenkin jälkeen vartaloni on kaunis ja tyttömäinen, ei raskausarpia ja pysty kiinteä peppu ja littee masu jne rinnat on hiukan riippuvammat, kun olen kaikkia lapsia imettänyt yli vuoden. Pidän itsestäni huolta jne. Anteeksi tällainen itse kehu, mutta ymmärtäisin pettämisen paremmin joskaaan en toki silloinkaan hyväksyisi, jos olisin ihan eri nainen kuin seurustelun alussa. Esim raskauksien myötä olisin lihonut paljon ja en hoitaisi enää itseäni samalla tavalla esim lenkkeilisi ja meikkaisi jne.
Siksi tuntuu niin käsittämättömälle tämä pettäminen. Huolehdin hyvin myös miehestäni, lapsistani ja kodistani ja seksiäkin on aina harrastettu yhtä ahkerasti. Oikeasti olisin jollekin täydellinen vaimo.
Ja mies menee silti panemaan paljon rumempia naisia kuin minä.. En sano tätä pahalla siis vaan katkerana siitä, että en voi riittää miehelleni kai koskaan. En voisi tehdä mitään toisin tai paremmin. Toki mies joskus valittaa etten enää ehdi antaa hänelle niin paljon huomiota kuin ennen lapsia, mutta sehän nyt on itsestään selvää. Ja annan silti paljon omien unien jne kustannuksella. En voi ymmärtää ja se sattuu niin hemmetisti.
mutta en ole pettänyt. Toisen kanssa olen naimisissa, hyvässä parissuhteessa, ja toinen on suuri rakkauteni ajalta ennen nykyistä puolisoani. Hän on edelleen intohimoni, palava rakkauteni, vaikkemme toisiamme koskaan saaneet. Olimme molemmat tahoillamme silloin suhteessa ja petimme kumppaneitamme. Suhteesta on kulunut viisi vuotta, ja edelleen rakastamme toisiamme, vaikka emme ole rakkaudellemme tehneet mitään. Puhuneet vain tunteistamme ja tunnemme molemmat samoin. Silti olemme molemmat onnellisissa ja tasapainoisissa parisuhteissa tahoillamme ja hyvä niin. Nykyiset puolisomme eivät tiedä vanhasta suhteestamme. Mutta minä tiedän, että kahta ihmistä voi rakastaa eikä se ole meillä ollut mistään pois. Olen onnellinen, etten ole kuitenkaan fyysisesti pettänyt nykyistä puolisoani, silloin tilanne voisi olla toinen.
Minusta tuo miehet ovat miehiä-kommentti on älytön. Ei sillä voi perustella mitään. Minusta kaikki ovat tässä asiassa samalla viivalla, sukupuolesta riippumatta.
Se on ihan sama minkä näköinen puoliso on tai kuinka usein antaa, pettäjä pettää jos on sillä tuulella. Monelle käy nainen kuin nainen, kunhan on joku uusi. En tiedä osaako sellaiset ihmiset oikeasti rakastaa.
Kerroit että miehesi ei saa mielestään tarpeeksi huomiota, paljonko hän sitä sinulle antaa? Tarkkaile häntä jonkin aikaa ja mieti rakastaako hän sinua vai käyttääkö vaan hyväkseen. Moni mies ei kuitenkaan halua elää ilman palvelijaa. Onhan se kätevää kun joku laittaa vaatteet kuntoon ja ruuan eteen.
Rakkaus on tekoja. Jos pettää, saattaa rakastaa koreintaan itseään. Jos rakastaa, ei lähde satunnaisten ihastusten perään.
Olen entisenä pettäjänä sitä mieltä, että pettäjä rakastaa korkeintaan itseään. Kuulostaa tosi epätaspainoiselta tuo teidän suhde, oletko koskaan miettinyt, mitä miehesi antaa sinulle? Aika ihmeellistä, jos mies voisi kuolla puolestasi, mutta ei voi olla uskollinen? Ei miehillä ole mitään fyysistä tarvetta nusasta eri naisia!
Kun itse petin ja tunnustin, menetin kaiken. Jälkeenpäin huomasin, etten kunnioittanut silloista miestäni, vaikka luulin rakastavani.
Nykyisen avopuolison kanssa minulla on ollut nollatoleranssi- en siis tee mitään mitä en voisi tehdä puolison läsnäollessa.
No yhden illan panoja ei kyllä rakasta, se on vain himoa.