Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ykkösolut silloin tällöin raskausaikana-onko ok?

Vierailija
27.11.2008 |

Edellisessä raskaudessa join loppuvaiheessa toisinaan ykkösoluen, nyt kun tässäkin on eka kolmannes takan niin ajattelin, josko toisinaan yhden voisi juoda. Jotkut ovat sitä mieltä, että ykkösolutkin on "vaarallista", toiset taas pitävät sitä täysin harmittomana. Oma järki sanoo, että se vastaa niin pientä määrää tavallista keskiolutta, ettei voi mitenkään olla riskitekijä...Olisi silti kiva kuulla muiden ajatuksia aiheesta!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se älytön oksentaminenkaan ei tee hyvää vauvalle(esim kehittyville hampaille)

Siis MITEN _äidin_ oksentaminen vaikuttaa _vauvan_ kehittyviin hampaisiin? Olisi kiinnostavaa lukea tälle väitteelle jotain tieteellisiä perusteita.

Vierailija
2/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ykkösolutta on yksi keskiolut.

Jos niitä juo monta päivässä tai joka päivä niin taatusti on vaarallista. Jos juo puolikkaan koko raskausaikana niin tuskin.

Vierailija
4/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran/kaksi kuussa...Siis yhden.Ja olen käsittänyt että yksi ykkösolut vastaa 1/3 tavallista keskiolutta.

ap

Vierailija
5/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran/kaksi kuussa...Siis yhden.Ja olen käsittänyt että yksi ykkösolut vastaa 1/3 tavallista keskiolutta.

ap

Jos haluat pari kertaa kuussa sitä juoda, niin miksi et osta IHAN alkoholitonta olutta? Sitäkin on. Toki sai maistuu vähän erilaiselle kuis keskari - mutta hei, niin maistuu ykkönenkin. Ja monet muut oluttyypit ja -merkit...

Vierailija
6/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi et voisi samantien ostaa alkoholitonta olutta? Niitä on tosi hyviä. Ei tarvitse miettiä onko haittaa vai ei...

Vierailija
7/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Jos haluat pari kertaa kuussa sitä juoda, niin miksi et osta IHAN alkoholitonta olutta? Sitäkin on. Toki sai maistuu vähän erilaiselle kuis keskari - mutta hei, niin maistuu ykkönenkin. Ja monet muut oluttyypit ja -merkit...

Vai että ap hakee oikeutusta juomiselle. Voi herttilei taas tätä menoa... Ihanhan tuo on juoppo kun ykkösolutta meinaa ottaa. Kai se kotikaljakin on kiellettyjen listalla?

Vierailija
8/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa myytävässä kotikaljassa on etiketin mukaan ja itse tehtävässäkin aika usein, vaikka niitä nyt ei kukaan mittailekaan.

Ja kyllä, jos ap ensin puhuu, että "tässähän on niin vähän ettei se mitään merkkkaa, eikö" ja sitten perään paljastuu että hän ajatteleekin ottaa useamman kerrallaan useita kertoja kuussa, niin KYLLÄ, se kuulostaa siltä, että hakee oikeutusta juomiselle.

Vierailija
9/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösolut on suunnilleen puoli keppanaa eikä yhdestä ole MITÄÄN haittaa missään vaiheessa raskautta. Totuus on, että voisit ihan hyvin juoda vaikka yhden keskioluen kerran viikossa, eikä siitäkään olisi mitään haittaa.

Vierailija
10/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ottaa YHDEN kerrallaan, korkeintaan kerran tai kaksi kuussa. Joku sanoi että on eri asia juoko niitä joka päivä monta vai tyyliin kerran kuussa yhden. Siksi mietin tällaisen teoreettisen arviomäärän:D

Tuo on nyt todella outoa vääristelyä asiaa kohtaan tai sitten luetun ymmärtämisessä isompia vaikeuksia.

ap

Vierailija
11/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla raskausaikana ilman alkoholia. Mulla nousee karvat pystyyn!!! Ekstreememammat vauhdissa. Ei taatusti tosta ole haittaa!

Vierailija
12/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koko raskausajan Koffin 1 jääkaapissa. Siemailin sitä pitkin päivää. Auttoi tosi hyvin raskauspahoinvointiin. Normi pullo kesti minulla 1-3vrk, riippuen pahoinvoinnin määrästä. Ryyppäsin n 6rkv- 27rkv.

Normi oloissa en alkoholia käytä juuri ollekkaan. sauna olut joskus. Humalassa olen viimeksi ollut 12v sitten.

ilmeisesti olen sitten pilannut lasteni elämän juomisellani=(

Toisaalta se älytön oksentaminenkaan ei tee hyvää vauvalle(esim kehittyville hampaille)Pahoinvointi lääkkeetkään eivät ole vaarattomia. täytyy vaan nähdä isompi kokonaisuus ja tehdä valintoja sen mukaan

Vierailija
13/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole haittaa sikiölle, niin sanoisin, että yhdestä ykkösoluesta per viikko ei ole mitään aihetta huoleen.

Vierailija
14/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tutkittu, ettei yhdestä keskioluesta per viikko ole haittaa sikiölle, niin sanoisin, että yhdestä ykkösoluesta per viikko ei ole mitään aihetta huoleen.

Sinänsä mäkään en usko, että yhdestä ykkösolouesta kenenkään lapselle mitään haittaa olis, MUTTA mullekin pisti silmään toi ap:n toinen vastaus, missä selitetään että "yksi ykkönen vastaa muka vain 1/3 keskaria" ihan siihen sävyyn kuin niitä voisi siis vetäistä ainakin kolme kerralla. Vaaran, pienenkin, vähättely on huono merkki.

Ja nythän tässä on se pointti, että kukaan ihminen ei tule ykkkösoluista humalaan, vaikka joisi niitä koko ajan. Sen sijaan niitä koko ajan juovalla on koko ajan vähän alkoholia veressään. No ainahan sitä on siellä vähän, mutta ykkösoluiden ansiosta sitä on siellä koko ajan vähän enemmän. Ja kun sitä on koko ajan - tai edes tiheästi - niin sillä vähälläkin on vaikutus kehittyvään sikiöön. ELi sikiön kannalta myös altistuksen kestolla on väliä, vaikka äiti ei olisi hetkeäkään humalassa.

Vierailija
15/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join yhden ykkösen rv 13, rv 14 rv 15 ja rv 16. Sen jälkeen en enää yhtään. Se auttoi pahoinvointiin, eikä mieleeni tullut että jonkun mielestä se voisi olla alkoholiongelma tai riski raskaudelle.

En myöskään saanut ap:n viesteistä mitään vähättelevää kuvaa, päinvastoin.

Vierailija
16/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tutkittu, ettei yhdestä keskioluesta per viikko ole haittaa sikiölle, niin sanoisin, että yhdestä ykkösoluesta per viikko ei ole mitään aihetta huoleen.

Sinänsä mäkään en usko, että yhdestä ykkösolouesta kenenkään lapselle mitään haittaa olis, MUTTA mullekin pisti silmään toi ap:n toinen vastaus, missä selitetään että "yksi ykkönen vastaa muka vain 1/3 keskaria" ihan siihen sävyyn kuin niitä voisi siis vetäistä ainakin kolme kerralla. Vaaran, pienenkin, vähättely on huono merkki.

Ja nythän tässä on se pointti, että kukaan ihminen ei tule ykkkösoluista humalaan, vaikka joisi niitä koko ajan. Sen sijaan niitä koko ajan juovalla on koko ajan vähän alkoholia veressään. No ainahan sitä on siellä vähän, mutta ykkösoluiden ansiosta sitä on siellä koko ajan vähän enemmän. Ja kun sitä on koko ajan - tai edes tiheästi - niin sillä vähälläkin on vaikutus kehittyvään sikiöön. ELi sikiön kannalta myös altistuksen kestolla on väliä, vaikka äiti ei olisi hetkeäkään humalassa.

Olet kyllä ymmärtänyt ihan väärin. En missään nimessä voisi juoda kolmea ykköstä peräkkäin. Tarkoitus ei myöskään ollut vähätellä, ikävää jos sellaisen vaikutelman sait. Ehkä sinä puolestasi nyt vähän suurentelet asiaa?

ap

Vierailija
17/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen nähnyt monta juoppoa, joiden argumentaatio kulkee just noin. "enhän mä juo juuri ollenkaan ja tässä on niin vähän prosenttejakin, eihän kaljasta tule edes känniin, johan mä lopetin kolmen aikaan aamulla monta tuntia sitten ihan hyvin voin jo ajaa".

Hyvä jos sä tiedät oikeasti, etkä vaan huijaa itseäsi, etten muka ota enempää.

Vierailija
18/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille "nollalinjalaisille" että muissakin elintarvikkeissa on alkoholia, esim. hapanmaitotuotteissa. Älkäähän syökö sitä jogurttia kun ei ole tutkimustietoa miten vahingollista se on ;) Ja juu, en ole ryypännyt raskausaikoinani.

Vierailija
19/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen nähnyt monta juoppoa, joiden argumentaatio kulkee just noin. "enhän mä juo juuri ollenkaan ja tässä on niin vähän prosenttejakin, eihän kaljasta tule edes känniin, johan mä lopetin kolmen aikaan aamulla monta tuntia sitten ihan hyvin voin jo ajaa".

Hyvä jos sä tiedät oikeasti, etkä vaan huijaa itseäsi, etten muka ota enempää.

Olen pahoillani jos lähipiirissäsi on alkoholiongelmaisia. En kuitenkaan hyväksy että minut leimasit sellaiseksi väkisin, kun yritin asiallisesti kysyä aiheesta.

Vierailija
20/27 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani jos lähipiirissäsi on alkoholiongelmaisia. En kuitenkaan hyväksy että minut leimasit sellaiseksi väkisin, kun yritin asiallisesti kysyä aiheesta.

Olen pahoillani jos pahoitan mielesi.

Mutta just NÄINKIN nämä juoppotuttavani sanoisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi