Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo perustaa yrityksen ja mua ei asia

Vierailija
14.03.2008 |

kiehdo yhtään. Luulee et starttiraha riittää kaikkeen ja ei tarvitse edes lainaa ottaa. Tilojen vuokraankin menee jo monta sataa ja kaikki muu päälle ja eikös kaikissa firmoissa pidä olla jokin tilintarkastajakin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen miehellä ei ollut ja hän joutui turvautumaan kepulikonsteihin...

Vierailija
2/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä esim. verottaja pitää huolen, että mitään ei jää ylimääräistä käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilintarkastaja ei ole mikään palkollinen henkilö.

Riippuu tietysti liikeideasta, mutta jos vain suinkin pystyy, kannattaa alkuun pitää kotitoimistoa ja pitää kaikki kulut muutenkin mahdollisimman alhaisina kunnes homma alkaa kunnolla pyöriä.

Vierailija
4/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pienin kulu.

Mun mielestä ei saa lähteä yrittäjäksi jos aviopuoliso ei tue asiaa. Mun avioliitto meni siihen, enkä varmaan ole ainoa. Ja oli vielä etukäteen juteltu ja sovittu yhteisymmärryksessä. Se tajuton työmäärä ja epäsäännölliset tulot vaan selättivät. Varmaan omaa tyhmyyttäkin -olisi pitänyt antaa firman kaatua. Siinä kierteessä ei vaan pysty enää ajattelemaan järjellä.

Vierailija
5/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ammattitaitoinen kirjanpitäjä säästää pitkän pennin pitkällä aikavälillä. Maksamme kirjanpitäjälle 200 euroa kuussa ja eiköhän se sama raha kotiudu joka kuukausi. Tämä kirjanpitäjä on ollut meille kultaakin kalliimpi tietopankki.

Yrittäminen on minusta kutsumusammatti minulle ja miehelleni mutta kyllä aikoinaan kieltämättä rassasi kun kaikki tieto pitää itse osata etsiä. Kukaan ei oikeasti neuvo yhdestä instanssista kaikkea eikä kukaan kädestä pitäen opeta. Meitä helpotti se, että sukuni on täynnä pitkän linjan yrittäjiä, jotka sitten osasivat aina vinkata mistä mitäkin apua saa ja miten kannattaa menetellä.

Vierailija
6/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä laita nimeäsi mihinkään paperiin, etkä anna laittaa yhteistä omaisuutta velkojen pantiksi. Muuten olet kusessa kun konkurssi tulee ja pankki vie talon ja autot velkojen maksuun. Turvaa ainakin itsesi ja lastesi tulevaisuus ja se että on koti jatkossakin

Vierailija
7/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin on mennyt. Riippuu tietenkin siitä, mitä osaa, mutta eivät ne asiat niin hirveän vaikeita ole.

Millainen rahantaju miehelläsi on, ap? EHDOTTOMASTI ennen yrityksen perustamista tulee olla realistiset laskelmat tuloista ja menoista. Tietenkin alussa useimmissa yrityksissä tulot ovat pienet, mutta ajan mittaan rahaa pitää ruveta tulemaan.

Yrityksessä on paljon menoja. Jo yrittäjän eläkevakuutusmaksut ovat isot.

Anteeksi, jos pelottelen.. Yrityksen perustaminen voi olla mahtava juttu: yrittäjänä saa tehdä sitä, mitä todella haluaa. Mutta asiat pitää miettiä tarkkaan.