Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko " ei niin käsityöihmisen" aivan mahdotonta ommella itselleen juhlapuku?!

Vierailija
13.03.2008 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne juhlakankaat on usein sellaisia luiruja, että on pirullisia ommella.

Vierailija
2/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen käsityöihminen, en ole tarkka enkä erityisen ompeluorientoitunut, joten en ryhtyisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaat ovat oikeasti aika kalliita nykyään kun metrit hinnat muuttuivat suoraan eurohinnoiksi. Eli saat varmaan halvemmalla tai ainakin samaan hintaan jonkun ketjun juhlapuvun. Joka voi olla parempi kuin itse kursimasi. En juurikaan enää ompele vaatteita - osaan siis ommella oikeasti.. Se ei vaan kertakaikkiaan kannata kun lähes samaan hintaan saa jo laadukkaita merkkivaatteita ja ketjujen vaatteet saa halvemmalla kuin itse ommellen. Kaikki vetoketjut ym napit maksavat yllättävän paljon.

Toisaalta jos tiedät mallin ja materiaalin, niin voithan teettää. Mutta jos on intoa ommella niin toki kannattaa yrittää. Se on ihanaa jos siihen on aikaa. Eikä mitään ylipääsemättömän vaikeaa. Hyvät koneet (siis ompelukone ja saumuri) kannattaa olla. Ja muista tukikankaat. Ja muista silittää sauman auki aina ennen kuin jatkat seuraavaan vaiheeseen. Tee vaikka ensin haluamasi malli vanhasta lakanasta ja etene sovituksen jälkeen vasta kangaskauppaan varsinaisen kankaan pariin. Ja älä unohda vuorikangasta. Mitoituksessa kannattaa käyttää apuna jotakin olemassa olevaa oikeankokoista vaatetta. Pidennä tai lyhennä kaava merkityistä kohdista omaan pituuteesi.