Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oleskeluluvasta!!!

13.03.2008 |

Heippa! :)

Sitä ollaan nyt naimisissa ja kaikin puolin asiat kunnossa.

Jännät ajat tulossa..

Oleskelulupa-hakemus on nyt miehellä sisällä ja siitä olisikin yksi kysymys..

Elikkäs,osaatteko sanoa onko sillä mitään väliä, että asun vielä kotona??

Onko kellään tästä kokemusta.. ?

Opiskelija tosiaan vielä olen mutta työskentelen kyllä opintojen ohella.

Perheeni on mieheni kanssa todella läheinen ja tilaa meillä on..toin sen seille myös perheside-selvityksessä..

Luulisi sen nyt olevan aivan normaalia, että odotetaan ensin miehen Suomeen saapumista ja sitten esitään asuntoa yhdessä..Opiskelijana ei minulla ainakaan ole vielä mahdollisuutta nyt yksin hommata tähän hätään asuntoa jne. Onhan se aika epäinhimillistä tällaista vaatia jos kuitenkin kaikki muu on kunnossa.. Mitä pahaa on kotona asumisessa.Hyvähän se vain mielestäni on että on perhe lähellä ja he hyväksyy jne....

Ymmärtävätköhän vain sitä siellä migrissä..(?)

Osaako kukaan auttaa!?!

KIITOS vain kovasti jos joku voi hieman valottaa! :)

terkuin Habibati-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon varsin laihan kuvauksesi perusteella kyllä luultavasti teidät sanotaan lumeliitoksi.

Perhesiteiden perusteella oleskelulupaan tarvitaan mieluiten näyttöä yhteisestä elämisestä ennen avioitumista (jopa 2 vuotta on pykälissä). Kauanko olette tunteneet, minkä ikäinen olet. Lisäksi pitää olla näyttöä millä tulette toimeen kun miehesi tulisi Suomeen (sinulla säännölliiset tulot).

Voin olla väärässä, mutta melkeinpä veikkaa ettei lupaa tule ollenkaan joten siihen syytä varautua.

Vierailija
2/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä jo kirjoitellutkin ennen ja aikaisemmin enemmän suhteestamme kuvaillutkin.

Olen 20-vuotias. Olemme seurustelleet yli 3-vuotta ennen kuin menimme nyt naimisiin.(eli ei kyllä mikään pikaliitto loman lopuksi)Kaikki mahdollinen todistusaineisto meillä kaikesta yhteisestä on.(laitettu myös hakemuksen mukaan) Marokon päässä Suomen suurlähetystössä olemme myös jo tuttu pari..viisumia on siis usein haettu..Hän on ollut perheeni luona Suomessa siis kerran ja perheeni häneen aluksi oikeastaan tutustuikin.(sillä tavalla suhde myös perheeseeni)

Kaikki todisteet siis yhteisistä 3 vuodesta meillä on.

Aikaisemmin minulle sanottiin ettei se haittaa että olen opiskelija ja tiedän muutamia muitakin,jotka ovat saaneet miehensä suomeen vaikka opiskelevatkin. Tuloistakin olen ymmärtänyt, että hei eivät voi vaatia yksityiskohtaisempaa selvitystä kunhan on jokin työpaikka, että on joitakin tuloja.Minulla on siis työpaikka opiskeluiden ohella.Mutta ei kiinteät tulot. Hakemukseen lisäsimme äitini " hyväksynnän" ,siitä että asuminen kotonamme onnistuu..Mistään ei ainakaan löydä tietoa,että omaa asuntoa tarvitaan..Ja olen ymmärtänyt ettei aviopuolison saaminen Suomeen edellytä mitään tulorajoja jne. Ne eivät olisi perheenyhdistämisen esteenä..(?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos teillä on " todisteita" yhteydenpidosta, tapaamisista jne. kolmen vuoden ajalta, ihmettelen suuresti jos lupaa ei tipu. Mitään pykäliä ei kyllä tietääkseni ole kahden vuoden avoliitosta, jos oleskelulupaa haetaan avioliiton perusteella. Jos ette olisi naimisissa niin silloin tuo 2v vaaditaan.

Meillä ei kummallakaan ollut asuntoa Suomessa kun haimme oleskelulupaa miehelle. Olin tosin kirjoilla vanhempieni luona väliaikaisen ulkomailla asumisen takia. Muistaakseni laitoin osoitteeksi juuri tuo vanhempieni osoitteen ja tiedon, että etsimme yhteistä asuntoa. Luvan saantiin meni n. kuukausi, meitä ei edes haastateltu.

Vierailija
4/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ihmisten kokemuksista..kiitos viestistäsi Baha..

Joo tosiaan kaikki mahdolliset todisteet löytyy..

Piti valita kaikki mahdollisimman sympaattisimmat kuvat miehestä isovanhempien kanssa ja perhejuhlilla jne...hhehe :D kaikki keinot käyttöön siis vai,.Kun on kuullut kamalista syynneistä tuolla Migrin suunnalla niin ihan pelottaa että mihin me joudutaan todistelemaan suhteen aitoutta.. :/

Joo no sitähän minäkin..mielestäni avoliitosta tuo 2v yhteiselo vaaditaan.. Ja mistään ei löydy tietoa että pitäisi " oma asunto" olla..on se kyllä aika kohtuutonta jos näin on..Laitoin tosiaan siihen selvitykseen myös että " vanhempieni asunto" ..lisätietoa voivat sitten kysyä kuulemisessa jos heitä jokin mietityttää..

Meilläkin kun on tarkoitus etsiä toki yhteistä asuntoa mutta olisi se mukavempaa ja helmpompaa tehdä yhdessä sitten kun hän on täällä!

Hyvä kun muillakin kokemuksia..

Ei pidä siis vaipua epätoivoon! ;)

Vierailija
5/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2nlapsenäiti:

Perhesiteiden perusteella oleskelulupaan tarvitaan mieluiten näyttöä yhteisestä elämisestä ennen avioitumista (jopa 2 vuotta on pykälissä). Kauanko olette tunteneet, minkä ikäinen olet. Lisäksi pitää olla näyttöä millä tulette toimeen kun miehesi tulisi Suomeen (sinulla säännölliiset tulot).

AVOliitossa yhteisasumista tarvitaan tuo vähintään 2 vuotta, AVIOliitossa ei. Ja suomalaisen aviopuolisen EI tarvitse osoittaa miten tulee toimeen täällä. Sillä jos suomalaisen aviopuoliso oleskeluluvan saa, hänellä on yhtäläiset oikeudet tukiin kun mitä kansalaisillakin. Ainakin suurinpiirtein.

Sen sijaan jos tänne tulee lupaa anomaan, niin turistiviisumin ajalle tuo toimeentulo on esitettävä.