Jos olisi valittavissa: ottaisitko 2 poikaa vai 2 tyttöä
Kommentit (46)
ettei sitä kolmatta tyttöä huolita leikkiin mukaan ja supistaan ja sipistään.
Poikaporukoissa ei moista käytöstä ole havaittavissa vaan touhu on reilua ja rehtiä ja kun tapellaan niin tapellaan kunnolla ja asiat käydään läpi eikä jätetä niitä hampaan koloon joista sitten jauhetaan selän takana.
-43-
Nyt minulla on sekä tyttö että poika, ja voi että kun odotin toista lastani niin toivoin että se olis poika, kun esikoinenkin poika ja tuli tyttö, niin iloinen olen, mutta aika paha, en osaisi kuitenkaan valita että kumpia
Oma tyttö on rakas ja ihana, mutta en tule sen kanssa jotenkin toimeen, on nyt teini-ikäinen. Pojan kanssa taas on alusta saakka ollut helppoa ja se on niin söötti.
Minulla on yksi tyttö. Toivon, että perheemme kasvaisi toisella tytöllä.
Kyllä niitä kähinöitä syntyy ihan samalla lailla kolmen pojan porukoissa, ja tyttöjen kesken taasen voi onnistua ne leikit kolmistaankin. Naurettavaa edes esittää, että pojill aolisi joku sisäsyntyinen rehtiys ja tytöillä narttuus, kertoo vaan lähinnä vastaajan omasta luonteesta tuollainen.
T: kolmen pojan äiti.
Vierailija:
ettei sitä kolmatta tyttöä huolita leikkiin mukaan ja supistaan ja sipistään.
Poikaporukoissa ei moista käytöstä ole havaittavissa vaan touhu on reilua ja rehtiä ja kun tapellaan niin tapellaan kunnolla ja asiat käydään läpi eikä jätetä niitä hampaan koloon joista sitten jauhetaan selän takana.
-43-
Olen aina halunnut pojan (johtunee varmaan siitä että en ole kovin " vaaleanpunainenprinsessaröyhelö" -tyyppinen) ja olen niitä tähän mennessä kolme saanut :-).
Tosin tytönkin voisin ottaa mielelläni.
Kunhan on omia niin on taatusti söpöjä ja ihania.
En osaisi valita. Poika on sosiaalisesti reipas, ihana, iloinen, mutta sille päälle sattuessaan armoton kitisijä ja ruinaaja sekä äidin perässä roikkuja.
Tyttö on verbaalisesti tosi nokkela, reipas, sosiaalinen mutta itsepäinen ja helposti suuttuva.
Itse pidän retkeilystä ja mökkeilystä ja tyttömme on paljon reippaampi " alkeellisissa" oloissa kuin poikamme joka viihtyisi vain urbaanissa ympäristössä:) Joten vaikea olisi valinta..
Tosin, uskon että em. luonteenpiirteet voisivat olla myös päinvastoin, joten en näe sukupuolta tässä ratkaisevana tekijänä vaan enemmänkin synnynnäisen tempperamentin.
Aikaisemmin olisin ehkä vastannut toisin ja odotusaikanakin toivoin vielä tyttöä. Kuitenkin nyt neljän kuukauden vanhan pojan äitinä olen miettinyt, että jos toinen lapsi tulisi, olisi ihanaa saada tälle pojalle veli.
Tyttöhaave on vain jotenkin haihtunut enkä enää osaa ajatella itseäni tytön äitinä. Jotenkin tuntuu, että kaikki hellyyden osoittamiset ja pusuttelut ovat luontevampia poikavauvan kanssa. Olen aivan hulluna suloiseen poikaani : )
Vierailija:
Jotenkin tuntuu, että kaikki hellyyden osoittamiset ja pusuttelut ovat luontevampia poikavauvan kanssa. Olen aivan hulluna suloiseen poikaani : )
Esy-luokkien oppilaista suurin osa poikia
Tytöt on vaiketa.
Meillä on poika ja tyttö myös.
Nyt tyttö ja poika ja näitäkään en pois antaisi mutta jos olisi saanut valita niin kyllä toisen tytön olisin ottanut.
Yksi jo on, ja kuten tuossa joku jo aikaisemmin sanoi; vanhuuden varalle tytöt on ehdottomasti parempia.
Pojille (lapsille ja isommillekin) kun se äiti tuppaa olemaan monesti elämän ykkösnainen.
Vierailija:
Yksi jo on, ja kuten tuossa joku jo aikaisemmin sanoi; vanhuuden varalle tytöt on ehdottomasti parempia.
Mulla on sellainen tunne nyt että, mun poika tulee aina olemaan mulle läheinen, mutta tyttö taas ei. Omat veljeni käyvät edelleen äitiäni moikkaamassa, myös minä käyn.
kamalalta.. Ihan kuin olisit jo ihan sinut sen vaihtoehdon kanssa?
Vierailija:
Mulla on sellainen tunne nyt että, mun poika tulee aina olemaan mulle läheinen, mutta tyttö taas ei. Omat veljeni käyvät edelleen äitiäni moikkaamassa, myös minä käyn.
Yleensä perheessä naiset huolehtivat enemmän sosiaalisista suhteista kuin miehet ja siten esim. äidinäidit ovat tavallisesti läheisempiä lapsenlapsille kuin isänäidit...
Äiti-tytärsuhteissa on yleensä jotain jännitteitä ja ärsyyntymistä puolin ja toisin. Vaikka ei tytöissäkään mitään vikaa ole, mieluiten ottaisin molempia.
esikoinen olikin tyttö, mutta sitten saimmekin pojan ja sopeutuminen on ollut aika tiukkaa, vaikka lapsi on tietysti todella rakas.
En vaan ikinä kuvitellut itseäni pojan äidiksi