Riittääkö 15 000, jos kerrostaloneliössä pitäisi tehdä keittiöremontti ja laittaa myös vähän pintoja?
Kommentit (16)
Vetolaatikko järjestelmä, ei alakaappeja, siis laatikot, yläkaappeja kaksi riviä päällekäin, tasot, altaat, hana, yksi jääkaappi, ja astianpesukone
tehtiin kaikki itse
Paikkana Vantaanportti. Meillä on L-keittiö, uudet kodinkoneet sekä 1,5m * 2m kylppäri kaakeiloitu sekä kaapit sinne. Kaikki kaakelit yms tarjoustuotteita mutta varsin kivoja. Keittiö valkoinen kattoon asti kaapitettu. Olen oikein tyytyväinen. Niin joo, kodinkoneetkin saatiin pakettina K-raudan kautta tosi edullisesti!!! Remppamies oli sellanen joka tekee noille asennuksia ja muuta ja kävi hyvä tuuri kun teki kaiken ja vei vielä pois jätteet. (me purettiin ja kuskattiin suurimmat keittiönkaapit itse pois kun oli sellasta 60 luvun paksua moskaa)
me o just rakennettu talo ja keittiö maksoi 7000e koneineen.
Itse tehtynä tuo riittää oikein reilusti!
ja kalusteet Ikeasta. Maalithan ei paljoa maksa, lattiat vähän enemmän.
kaapistoja, koneita ja pystyy tekemään jotain itsekin (tapetoinnit, lattiat yms. ) Ja asennustöistähän saatte kotitalousvähennykset.
Mitä ihmettä?
Keskiverto keittiö maksaa n. 3000 ¿ (sisältää uuden jääkaappipakastimen, hellan ja liesituulettimen) ja pintaremonttiin menee varmaan max. 2000 ¿. Jos siis tekee työn itse.
eräästä firmasta ja hinta-arvio oli 15500¿. Ei kalleimilla materiaaleilla, mutta ei halvimillakaan. Kyseessä oli vanhan omakotitalon keittiöremontti, astiakaapistoja yhdellä seinällä sekä kolme isompaa komeroa toisella seinällä.
Laskimme, että jos teemme kaiken itse, niin pääsemme puolet halvemmalla.
meillä upposi koneineen täysremppaan (sis keittiö ja kylppäri) 8000 e....
Vierailija:
oikein hyvä lopputulos.
Vierailija:
Vierailija:
meillä tilanne se, että 20 000 budjetilla on SAATAVA remontoitua pieni keittiö, pieni kylppäri kokonaan ja koko kämpän pintoja täytyy myös hiukan ehostaa. Ketä käytitte? Meillä tilanne se, ettei paljoakaan voida tehdä itse, maalaustöitä lähinnä ja sen sellaista...
tarkoitti varmaan yhtä pientä tasoa ja yläkaappiriviä. Muuten ei tohon hintaan kyllä saa. Meillä tehtiin kaikki työt itse ja pelkät tarvikkeet keittiönetistä maksoivat yli 8000. Iso keittiö tosin. Mutsin keittiöön ei
ostettu muita koneita kuin astari. Keittiö on pieni ja silti meni yli tuon 5000 senkin tarvikkeet.
Keittiökaapistot Ikeasta n. 2500 e (yläkaappeja 8, tiskikaappi, kulmakaappi ja 6x60 cm alalaatikostoa, tasot ja tiskipöytä, valot, ja liesituuletin). Uusi jää-pakastinkaappi, liesi oli ostettu ja hieman aiemmin, astianpesukone vanha. Lisäksi tapettia ja maalia seinään ja kattoon, laatat välitilaan ja laminaatti lattiaan, kosteuseristeet. Hana rautakaupasta. Kaveri teki sopuhintaan laatoitukset, Ikean kautta keittiökaappien asennuspalvelu (rungot paikoilleen), sähkötyötkin sukulaisen kautta melko edullisesti. Hanan asensi putkimies.
Itse tehtiin muut, purkutyöt, tapetoinnit ja maalaukset, ovien asennukset, lattian asennus. Sama homma Puustellilta olisi maksanut yli 10 000 e, en muista oliko siinä edes kaikkia asennustöitä. Tämä kaikki siis n. 5000e.