Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetettiinkö sinua vauvana?

Vierailija
13.03.2008 |

Syntymävuosi? Jos et saanut rintamaitoa, mitä söit?

Itse olen jäänyt ilman rintamaitoa äitini sairauden vuoksi. Minua ruokittiin keitetyllä vesi-maito-sokeriseoksella. Tulos: terve kuin pukki, ei edes allergioita. Syntymävuosi 1976.

Huolimatta siitä olen kyllä rintaruokinnan kannattaja (en fanaatikko) ja imetän omia lapsiani pitkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua imetettiin ja sen lisäksi sain 2-viikkoisesta kaikkea muutakin, porkkanaraasteesta appelsiinimehuun. Terve lapsi ja aikuinen olen ollut.

Vierailija
2/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- rintaruokittu 1 kk

- sen jälkeen ruokittu maito-seoksella

- neuvolakortin mukaan parin kuukauden ikäisestä alkaen annettu appelsiinimehua!

- en tiedä milloin aloitettu kiinteät

- olen ollut perusterve lapsi ja aikuinen, ei korvatulehduksia ym. lapsena, allergioita jne.

70-luvulla ruokinta sen aikaisten ohjeiden mukainen. En vertaisi tähän päivään. Mielestäni imetykseen kannustaminen on perusteltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk sain rintaa v.76, sisko joutui sitten sairaalaan eikä äiti onnistunut ylläpitämään imetystä. En tiedä

mitä sitten sain, sitä appelsiinimehua sai vain esikoinen.

Vierailija
4/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä missä vaiheessa aloin saada kiinteitä, luultavasti 3-4kk iässä.

Vierailija
5/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvioihin pariviikkoisesta. Olen allerginen kaikelle mikä liikkuu ja mikä ei liiku :P.

Vierailija
6/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua imetetty 2kk (varmaan sain jotain maitovelliä lisäksi). Minulla ei mitään allergioita tms.

Itse olen kyllä imetysmyönteinen ja täysimettänyt kaikkia lapsiani 6kk

Vierailija
7/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat kuviot porkkanaraasteineen ja appelsiinimehuineen kuin edellisillä

terve aikuinen olen, kaksi lasta imettänyt

Vierailija
8/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti imetettiin, lukuisia allergioita ja astma tuloksena. Vuosi oli 1980.

Vierailija
9/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen/ohessa tuttelia. ei allergioita. olen syntynyt vuonna 1981.

Vierailija
10/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaitoa sain vain kaksi viikkoa ja sitten korviketta vedellä jatkettuna : ( Kiinteitä olen alkanut saada joskus kahden ja puolen kuukauden ikäisenä.

Ikinä minulla ei ole ollut mitään allergioita eikä korvatulehduksia ja flunssakaan ei juuri koskaan. Olen myös normaalipainoinen.

Vierailija
11/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk täysimetystä ja sen jälkeen osittiain 11kk ikään (jolloin tavalliseseen maitoon).

Vierailija
12/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetetty 8kk, muutama kuukausi täysimetystä ja sitten marjat jne.

Ei ensimmäistäkään allergiaa. Helkkaristi korvatulehduksia :)

Vierailija
13/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lopetti imetyksen odottaessaan pikkusiskoani. Olen syntynyt 80-luvulla ja myös itse imettänyt pitkään.

Vierailija
14/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiviikkoisesta appelsiinimehua yms herkkua. Ei allergioita mitään, korvatulehduksia lapsena useita.

Vierailija
15/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma vaivaa minua, ei ruoka-aineallergioita.

Itse olen imettänyt lapsiani noin vuoden ikään asti.

Vierailija
16/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikäe des noudatettu sitä 4 tunnin välein ohjetta vaan silloin kun minulla oli nälkä, ja kiinteitä sain vasta joskus lähempänä puolta vuotta (tai no maistiaisen sain silloin kun neuvolasta neuvottiin, mutta äidin ja isän mielestä tuntui ekan kokeilun jälkeen että oli liian aikaisin) :)

Vierailija
17/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni tuli maitoa ilmeisesti ihan normaalisti, mutta noudatti kai tarkasti neuvolan ohjeita imetysväleistä ja -ajoista. Sairastui flunssaan, jonka ajaksi imetys kiellettiin. Maidontulo ehtyi. Tuoremehuja ja raasteita aloiteltiin vissiin jo parin-kolmen kuukauden iässä.

Vierailija
18/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on allergioita ja suolivaivoja jo lapsena.

Liekö jotain yhteyttä vauva-ajan ruokavalioon.

-4-

Vierailija
19/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 1988 ja täysimetin häntä puoli vuotta. Neuvolassakin kummasteltiin, mutta ei sentään käännyttää yritetty, kun vauva kasvoi hyvin. Ja imetin poikaa kaikkiaan 1 v 8 kk.

Itse olen syntynyt 1960 ja minua imetettiin äidin sanojen mukaan pitkään. En tiedä, miten kauan se oli, kuukausia joka tapauksessa, mutta mua nuorempaa veljeä äiti imetti vain kaksi kuukautta, ja sitä hän vieläkin harmittelee. Äidille tuli rintatulehdus ja silloin kiellettiin imettämästä.

Vierailija
20/28 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen jotain sen aikaista korviketta juotettiin. Lievää heinänuhaa on, mutta suvussani on ollut allergia-/astmataipumusta jo edellisissä sukupolvissa.

Uskon muuten vakaasti, että minulla on muistijälki siitä äidin tuoksusta ja pehmeästä sylistä, itse tuoksuin vauvani imetysaikana hieman erilaiselle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän