Saako toiselta paikkakunnalta yhteyden kotikaupungin hälytyskeskukseen?
Eli jos itse olen Hesassa ja minun pitäisi saada yhteys Oulun aluehälytyskeskukseen, mihin numeroon soitan?
Kommentit (14)
asun Oulussa ja äitini tulee hoitamaan 2-vuotiasta poikaani. Olen huolissaan äitini käyttämistä nukahtamislääkkeistä, koska hän on viime aikoina käyttänyt niiden kanssa alkoholia.
Jos en saa äitiäni puhelimella kiinni silloin kun hän on lapsenvahtina, aion soittaa lastensuojelun päivystäjän tarkastamaan tilanteen paikanpäällä.
Lastensuojelun päivystäjään saa yhteyden vain hälytyskeskuksen kautta. Ei asu muita sukulaisia kotikaupungissa, jotka voisivat tilanteen hätätilanteessa käydä tarkastamassa. ap
Ei suakaan kovin vastuulllisena voi pitää, jos tieten tahtoen jätät lapsesi päihderiippuvaisen armoille.
ja kerro tilanne. Sieltä ne kääntää sinut vaikka Ouluun elleivät itse voi apua laittaa
lapsesi ? Hae nyt äidilles hoitoa.
Eikä sosiaalipäivystys voi päivystää oven takana kokoajan.
Miten sä uskallat jättää tuollaisen ihmisen hoitoon lapsesi ?
hommata lapselle vastuullinen hoitaja. Jos et äitiisi pysty luottamaan niin kannattaa vielä miettiä.
Pappa oli saanut sydärin ja mummo (jolla dementia) soitti mulle. Soitin automaattisesti hätänumeroon, mutta sieltä sanottiin etteivät voi auttaa. He eivät voineet kääntää puhelua, eikä heillä ollut suoraa numeroa ko. hätäkeskukseen. Soitin sitten ko. paikkakunnan terveyskeskuspäivystykseen ja ambulanssi lähetettiin sieltä. Aikaa meni kauan, muttei onneksi liian kauan.
Tyhmä ja yksinkertainen olet ap, jos jätät lapsesi noin vastuuttomalle hoitajalle. Mikään meno ei ole noin tärkeä!
mutta aluehälytyskeskuksia ai enää ole vaan valtakunnallinen hätäkeskus. päivystäjä pystyy yhdistämään kaikkiin hätäkeskuksiin jos on tarve.
kuin sekakäyttäjä äitini, jolle joudun lapseni jättämään matkan ajaksi
Vierailija:
kuin sekakäyttäjä äitini, jolle joudun lapseni jättämään matkan ajaksi
joka voisi sitten tarvittaessa käydä tarkistamassa tilanteen?
Hätätapauksissa ne kyllä osaa siirtää puhelun just sinne missä sitä tarvitaan. Itse asiassa ne jopa työnsä puolesta hoitaa koko homman kun vaan paljastat että mikä on vialla.