Menee kohta koko ilo vauvan saamisesta kun vaan kysellään sukupuolta koko ajan.....
meillä on 3 poikaa ja neljättä odotan. Eikä ihmiset keksi MITÄÄN muuta kommentoitavaa / kysyttävää kuin että "kumpi tulossa". En tiedä!! En ole sitä erikseen selvitellyt ja kysellyt missään - sitten sen näkee.
Kumma kun ei mene jakeluun, että joku voi muutenkin haluta 4 lasta (oikeasti haluan 6 - vaikka oisivat kaikki poikia - mutta sitä en tietenkään kellekään vielä sano).
Järjellä ajatellen poika olisikin parempi - näitä on vähän niinkuin 2 sarjaa, niin oishan se kiva nuorimmalle että olisi oma VELI myös. Ja niin paljon käytännöllisempää + helpompaa mm. vaatteiden, tavaroiden ja huonejaon kannalta.
Mutta ärsyttää ne loputomat utelut - SAMAT ihmiset jaksaa kysyä samaa vaikka 5 kertaa, vaikka olen jo sanonut että en ole asiaa selvittänyt ENKÄ aio selvittää. Alkaa olla jo loukkaavaa....
Saati se ajatus, mikä tälläkin palstalla tullut usein esiin - että ihmiset SÄÄLII 4 pojan äitejä (olen siis aika varma tunteeltani, että tämä neljäs on myös poika).
Jotenkin tosi alentava fiilis tulee... ei pitäis lukea tätä palstaa.
Viimeisin niitti tänään äitini kommentti, kun tivasi taas asiaa - totesin että luulen että poika tulee. "Niin, poikahan sieltä varmaan tulee" - ei sanoissa mitään mutta oisitte kuulleet sen ÄÄNENPAINON JA -SÄVYN jolla kommentti lausuttiin, pettynyt huokaisu, ei innokas painotus. :-(
Kiva kun tulee fiilis että kukaan tässä maailmassa ei tätä poikaamme enää innoissaan odota (joo ei edes vissiin mies kun sekin on aikanaan puhunut tytöstä niin hirveesti) - no, sentään minä.
Kommentit (6)
Pienet pojat on aivan ihania (on tytötkin). Onnea odotukseen!
Harmillista kyllä monet päästävät suustaan kaikenlaista hölmöä, mutta oikeasti vain se on tärkeää, että tuleva vauvanne on teille ihan yhtä suuri ihme ja ihastus kuin kaikki aiemmatkin. Muista viis.
oon monesti lukenut täältä miten on parempi että on 4 tyttöä kun 4 poikaa... :-) että se on nyt tän av-otannan mukaan se "yleinen mielipide" :-D.
Mutta siis TAATUSTI olen onnellinen tytöstä myös - oishan se toki vaihtelua! Mutta toki toivon että saan ylipäänsä sen vauvan, sellaisena ja sen luonteisena kuin tulee!
Mietin vaan miten pitäis suhtautua noihin kommentteihin, ja mitä sitten jos/kun se neljäs poika syntyy - alanko keksimään jotain oikein nasevia ja puoli-ilkeitä vastauksia jotta hiljennän ihmiset (ei yleensä mun tyyliä, mutta....)
ap
Mitä jos mami vätäisit nyt henkeä ja antaisit vaan olla? :D
Odotan kolmatta LASTA. Ultra sanoo ettei mies ole sekatyöläinen, tulokas jälleen poika.
Asia on meille ihan se ja sama. En hankkiutuisi raskaaksi jos olis saatava tyttö ja poika olisi pettymys.
Minusta on hauskaa saada TAAS samaa sukupuolta. Ja utelut on hauskoja, menis aika vähiin keskustelut jos ihmiset joutuisi miettiin mitä voi kysyä ja mitä ei.
Voisiko olla että olet vaan viritetty herkälle tän asian kanssa?
Me ainakin hankitaan lapsi, ei metsästetä tyttöä. Joskus olen vitsillä heittänyt että "taas tulee poika, joudutaan tekeen neljäs" mutta neljäs tehtäisiin jokatapauksessa. Jos tulee neljännestä TAAS poika niin pääsee keljuileen ihmisille miten TAAS hankittava lisää lapsia..
Tai sitten voi sanoa että mies ei ole sekatyöläinen ja pojat on NIIIIIIN ihania että niitä on vaan saatava lisää! ;)
Mutta älä hyvä nainen ota tosta itseesi. Nauti raskaudesta.
Itse odotan kolmatta tyttöä. Tämä varmistui ultrassa. Vanhemmillani on useita lapsenlapsia, kaikki tyttöjä. Enpä voi väittää, että olisi riemunkiljahduksia tullut, kun kerroin odottavani tyttöä.
Onneksi edes me äidit iloitsemme lapsistamme jo etukäteen. ! :) Tsemppiä sulle!
Viimeisin niitti tänään äitini kommentti, kun tivasi taas asiaa - totesin että luulen että poika tulee. "Niin, poikahan sieltä varmaan tulee" - ei sanoissa mitään mutta oisitte kuulleet sen ÄÄNENPAINON JA -SÄVYN jolla kommentti lausuttiin, pettynyt huokaisu, ei innokas painotus. :-(
Kiva kun tulee fiilis että kukaan tässä maailmassa ei tätä poikaamme enää innoissaan odota (joo ei edes vissiin mies kun sekin on aikanaan puhunut tytöstä niin hirveesti) - no, sentään minä.
Ja nyt jo (raskaus vasta vkolla 12) ihmiset hokee sitä, kuinka pitää pojalle tulla kaveri tai mielellään kaks, että on sitten molempia yhtä monta.
Minä viittaan kintaalla moisille, tärkeintä, että saamme kaksi ihanaa uutta perheenjäsentä :)
... Kun ei ole onnistuttu suvunjatkajaa tekemään!! Niin aliarvostettuja tytöt ovat -valitettavasti. Mä en ymmärrä tätä nyky-yhteiskunnassa... Nauti poikatriostasi tai nelikostasi, ja toivottavasti iloitset tytöstä jos neljäs on tyttö. Joka tapauksessa onnea odotukseen! Ja voit aina sanoa, että "jaa, mahan muodosta ja mallista johtuen ennustan, että meille on lähiaikoina tulossa vauva ;o)"