Ice Peak vk-takit kokemuksia, sekä housuasiaa.
Onko kellään kokemusta noista Sokoksella myynnissä olevista Ice Peak takeista? Löysin haikailemani turkoosin välikausitakin, näytti olevan vedenpitävä ja saumat tuntui teipatuilta. Mitään kokemusta kyseisestä merkistä ei ole. Meillä nimenomaan hakusessa vedenpitävä vk-takki. Päiväkotiin rymyhaalari hankittu, kun laittavat siellä kurikset, mutta kotioloissa ei kuriksia käytetä ja tarkoitus olisi tuo kaksiosainen puku hankkia vedenpitävänä.
Lisäksi haikailisin näiden kaveriksi suklaanruskeita henkselihousuja. En kovasti ihastunut Reiman vk-housujen ruskeaan. Onko Jonathanin ruskeat housut myös semmoiset mudan väriset vai enemmän suklaanruskeat?
Oisko kellään vinkkejä muunkin värisistä vk-housuista? Vaatteet tulee 4-vuotiaalle pojalle ja takin on tarkoitus perityä pikkusiskolle.
Kommentit (2)
Mä en kerinnyt hirveän tarkkaan tuota takkia tänään syynäämään. Jäi kyllä itsellekkin mieleen, että onkohan se kuitenkin leikkauksen puolesta enemmän tyttöjen takki. Kauhean vaikeata löytää kivoja unisex-ulkoiluvaatteita. Nyt tänä vuonna olen saanut päähäni, että haluan pojalle turkoosin takin ja tuo on eka joka vastaan on tullut. Pitäis tietty sovittaa päälle, että näkis ono tuo leikkaus liian tyttömäinen.
Mä en jaksa hirveästi myydä näitä ulkoiluvaatteita ja siksi haluaisin, että ainakin osa isoveljen vaatteista vois kiertää siskolle. Plajon meillä onkin ihan peruspunaista, jonka tosin itse miellän enemmän poikien väriksi :)
Mä olen tainnut olla tän palstan IcePeak juttelija ;-) Niin, mutta meillä on noita takkeja koko perheellä ja kokemusta on. Niitä on kovasti erilaisia, mutta kuvaavaa on, että itse kelpuutin omalle pojalle just sen Sokoksen vihreän takin eli siinä ei minusta mitään ihmeempää vikaa.
Vedenpito ei minusta ole ihan parhaimpien materiaalien luokkaa, se kangas taitaa olla vesipilariltaan tyyliin 3000 (eli kyllä Ticketin luokkaa, mut ei pärjää esim. Jonathanille), mutta kun siinä on taas teipatut saumat, niin olen kokenut, että on kyllä varsin hyvä ostos. Takit ovat olleet tosi hyviä ja kestäviä lukuunottamatta niitä malleja, joissa on sellaiset " mustalla teipillä vedetyt" vetoketjut eli vetoketjut on mukamas tehty vettä pitäviksi. Ne ainakin mun omassa takissa on menneet tosi nopeasti huonon näköisiksi.
Itsekin omalle pojalle tuota turkoosia katseskelin, mutta päädyin leikkauksen ja armeliaamman värin takia siihen vihreään (meillä ihan hirmu " mudanystävä" ekaluokkalainen poika siis). Niin ja mainittakoon, että mitoitus vaikutti noissa takeissa aika naftilta. Mun oli pakko ostaa 152 ekaluokkalaiselle!
Joo, mutta suosittelen kyllä ko. merkkiä, mutta en ihan varauksettomasti kaikkia malleja. Tuon nimenomaisen takin kuitenkin mä valitsin omalle pojalle arkikäyttöön, niin kuvaa sitä, että pidin hyvänä mallina. Samoin meillä toinen pojan arkitakki on IcePeakin vanhempaa mallia ja ensi talvea odottaa kaksi IcePeakin talvitakkia ja tänä talvena pojan lempitakki on ollut juuri IcePeakin takki (muut olleet Functional Sportswear, Reimatec ja Remu). Niin ja toinen meidän perheessä paljon käytetty merkki on ollut Columbia, josta kans voisin ihan samat lauseet luetella - siellä kyllä ihan helmiä takkeja kans hyvällä hinta-laatu-suhteella.