=/ Miksi lääkäri kyseli epämääräisestä ihottumasta??
Käytin tänään lapseni lääkärissä ja lääkäri luki paperit ja huomasi että, vesirokko on sairastettu tammikuussa vakavin komplikaatioin.
Kyseli onko lapsella epämääräisiä ihottumaläiskiä ja onhan niitä, viime yönä ilmestyneitä. Lapsen hengitysteistä kuului erittäin ritisevät äänet ja antibiootti määrättiin. Vesirokon yksi komplikaatio oli streptokokkisepsis. Lääkäri oli hyvin, hyvin " outo"
Halusi lapselta otattaa pika crp:n mutta se ei onnistunut, hoitaja " luovutti" ja soitti lääkärille.
Lääkäri sanoi että jos ei onnistu niin äiti voi lähteä kotiin mutta takaisin on tultava jos yhtään lapsen vointi menee huonommaksi.
Mietin nyt hölmönä että, vieläkö sepsis, keuhkokuume ja selluliitti kummittelee...?
Kommentit (31)
Kiitti 21 Olet ystävällinen ihminen =)
Kyllä vähemmästäkin menee basmat sekaisin kun lääkäri on " outo" ja tietää mitä lapsi on saanut kokea jokunen viikko sitten.
kannattaa ehkä jopa viedä se uudestaan jonkun toisen katsottavaksi :) Vaikka näihin lekureihin kai periaattessa voi luottaa niin ainahan noita kauhutarinoita lehdistä saa lukea :( Ja tuohon verikokeen ottoon kannattaa käyttää vanhaa kunnon kiristystä, uhkailua tai lahjontaa :) ostat jonku jätti pääsiäismunan ja näytät pojalle mitä saa palkkioksi jos antaa reippaasti ottaa pienen verikokeen :) 21
Käytin yhteispäivystyksessä mutta meinaan huomenna soittaa lastenlääkärille joka hoitaa astmaa kun nämä tuplat alkaa olla taas korvatulehduskierteessä. Kyseessä on neiti pippuri =)
meidän 4-vuotiaalta ei oo taidettu " ikinä" ottaa verinäytettä nyt taapero iän aikana, joten voin vaan kuvitella et on vaikeeta.. 4v-neuvolan rokotepiikkikin oli tuskaa :) Ja halutessaan lapsilla on voimaa taistella vastaan.. meidän poika oli 2 vuotiaana lastenklinikalla ja korvasta imettiin letkulla mönjää ja sitä joutui mun lisäksi pitämään paikallaan minä ja pari hoitajaa :( No mutta toivotaan että selviää pian noista inhottavista oireistaan ja että ei olis enää mitään vakavaa! 21
ei niitä suoraksi enää saanut. No, täällä nyt on välillä näitä tirpattajia jotka haluaa vaan aukoa päätään=)
eipä niitä pidä ottaa vakavasti... Tsemppiä teille nyt kuiteskin jaksamiseen, mä taidan alkaa lähtee nukkumaan pikku hiljaa :) Mä lähetän teille paljon positiivista ja parantavaa energiaa :) tuu ketomaan myöhemmin et miten siellä voidaan jos löydät vielä ketjun t. 21
Ja jotkut mammat ne vielä hakemalla hakee sitä vesirokkoa lapsilleen, hui! Mä taidan ottaa lapsille rokotteen sitä vastaan (eivät ole vielä sairastaneet 4v ja 6v).
Vaikka tietysti nuo vakavat jälkitaudit on harvinaisia,mut silti.
itse en missään tapauksessa olisi lähtenyt pois ilman näytteen ottoa.
sen verran vaarallisilla vesillä liikutaan.
nyt sitten saat seurata tikkana, koska lapsesi romahtaa??
perkele.
rokotuttakaa ne pienokaisenne. Tässä yksi hyvä esimerkki siitä, että rokotus olisi säästänyt disaronnon lapsen lukuisilta kärsimyksiltä.
Alkaako tämä keskustelu kääntyä Disaronnon syyttelyksi?
korvatulehduksesta ja keuhkokuumeesta.. sitten siellä jossain mainittiin että vesirokkoa sairastava tai vastikään sairastanut lapsi on vietävä välittömästi lääkäriin, jos hänelle ilmaantuu punoittava ja aristava ihomuutos... mutta ei sitte sanottu et miksi? 21