Millaiseen käyttöön Reima Casual on hyvä?
Olin haeskellut Reimatecin välikausihaalaria tytölle, mutta kovasti on ollut vaikeuksia matkassa, kun mallit eivät tahdo sopia tytön vartalolle. Päädyin lopulta ostamaan Reimatec henkselihousut ja siihen takin, mutta kotona huomasin ostaneeni Reiman Casual-takin (Verner).
Onko nuo Casualit oikeasti käyttökelpoisia vajaa 2v:llä vai pitäisikö käydä vaihtamassa se Reimatecin takkiin? Ostin tytölle tänä talvena Reimatecin toppatakin, ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen tällaisena loskatalvena, pitää tosin hyvin vaikka tyttö välillä sananmukaisesti makaa vesilätäkössä. Onkohan Casualista siis mihinkään?
-Osse ja tyttö 1v4kk
Kommentit (6)
Ihan vesisateessa sitä ei ole pidetty, silloin on sadetakki päällä, mutta pienen kosteuden on pitänyt hyvin. Pintahan on sellaista kohtuu hyvin likaa ja kosteutta hylkivää, mutta ei siis sadeilmalle.
Meillä on ollut sekä talvi- että välikausiasuja Reima Casualin mallistosta ja oon ollut tyytyväinen. Ihan kaatosateella ei olla ulkoiltu mutta pienellä sateella kyllä, ja märässä maassa on tyttö kontannut eikä ole kastunut läpi. Mun käsittääkseni casual-pukujen kankaat on vesipilariarvoltaan (tai mikä se nyt on???) 3000mm eli luokitellaan vedenpitäväksi, mutta saumoja ei ole teipattu.
On muuten siitäkin hyvät, että arkoihinkaan väreihin ei ole lika pinttynyt kiinni, vaan ovat tulleet pesusta taas kuin uusina:)
Casualia voi sitten vissiin pestä vähän tiheämpään kuin reimateciä? Pidän sit tuon takin, se on niin ihanan värinen :) Ostetaan sit vaikka sadetakki sadepäiville, ne ei onneksi oo niin hirveän kalliita.
sekä casualia että Reimatecia. Ja kasa muita merkkejä (Jonathan, Lenne, Motion wear, Ticket, Name it...) Tuo vk-casual oli viime kesänä käytössä (poika 2,5v) ja samalla jatketaan tänä kesänä. Ihan uudenveroinen on edelleen. Vedenpitävyys on 3000mm, joka vastaa samaa kuin vedenpitäviksi luokitellut Ticket ja Name It. Ainoastaan saumat eivät ole teipatut. Eli aika hyvin kyllä pitää vettäkin ja kangas on kestävää ainakin meidän versiossa. Oikein toimiva puku. Turhaan vaan aliarvostettu. Meillä siis 2-osainen puku.
lisäksi tuohon takkiin casual-housujen lisäksi Reimatec-housut. Näillä on pärjätty sateetkin. talvella minäkin haluan tecin, kun asutaan etelän loskassa
mielelläni siis kuulisin muiden kokemuksia.