kysymys teille joiden vauvat eivät viihdy kantoliinassa
Hei,
pian kolmen kuukauden ikäinen tyttömme ei enää viihdy kantoliinassa (meillä on kaksi liinaa, hug-a-bub ja vitmi). Aluksi hän viihtyi hyvin hug-a-bubissa, mutta nyt noin kuukauden ajan on pistänyt kovasti hanttiin, kun laitamme hänet siihen. Olemme lähdössä kesäksi Pariisiin ja haluaisin keksiä jonkin tavan, jolla häntä voisi kantaa muuten kuin sylissä. Olen harkinnut kantorepun hankkimista (esim. Ergo). Kysymys kuuluu: voiko vauva viihtyä kantorepussa, vaikka ei viihtyisi kantoliinassa? Onko kenelläkään tästä kokemuksia?
Kiitos vastauksista!
-bough
Kommentit (4)
Monet liikkeet vuokraavat kantoreppuja, joten niitä voi kokeilla aluksi (sitten kun vauva on vähän isompi).
Ootko kokeillut erilaisia sidontoja? Kakkosemme ei koskaan viihtynyt kehtosidonnassa vaan halusi olla pystymmässä asennossa, jotta näkisi paremmin ympärilleen.
Meidän vauveli olikin hug-a-bub-liinassa ainoastaan pystyasennossa selkä menosuuntaan, jalat sammakkoasennossa. Nyt tosiaan jännittää jalkoja suoriksi ja selkää kaarelle, kun joutuu liinaan. Voi hyvin olla, että johtuu siitä, minkä Emem mainitsi: ei saa tarpeeksi liikuteltua raajoja ja turhaantuu.
Täytyy yrittää lainata reppua jostakin, niin saadaan kokeilla.
-bough
... noin kolmen kuukauden iassa. Tytto yritti potkia itseaan irti ja kaantaa paataan eteenpain. Vajaan neljan kuukauden iassa kaansin kasvot eteenpain ja kantoasento on sama kuin rinkassa, eli jalat ja kadet vapaina. Heti alkoi sujumaan paremmin. Meilla on myoskin baby bjorn, mutta itselleni kantoliina on pitkan paalle mukavampi.
Skusku & tytto 4kk
Heippa.
Meillä on myös nyt ilmennyt, ettei vauva enää viihdykään kantoliinassa. Rupeaa itkemään kun hänet siihen laittaa eikä rauhoitu ollenkaan.
Eilen sitten kokeilin BabyBjörnin rintareppua, jossa esikoinen viihtyi ja siihen vauva nukahti heti (vauva on nyt vajaa 3 kk:n ikäinen).
Meidän vauva liikuttaakin nykyään kovin ahkerasti raajojaan ja luulen, ettei viihdy kantoliinassa koska ainoa tapa jolla häntä siinä olen kokeillut kantaa on sellainen, ettei raajat pääse liikkumaan.
Ehkä voit lainata joltain tutulta Ergo reppua tai muuta laitetta ennen matkaa, jotta et turhaan sitten osta sellaista jossa vauvanne ei viihdykään?
Toivottavasti sopiva laite löytyy ennen matkaa.
T: Emem