Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä viikoilla alkuraskauden ultraan?

26.11.2008 |

Olen juuri plussannut lokakuisen varhaisen km:n (rv n. 7) jälkeen. Väliin ei tullut menkkoja, eikä mulla ole tietoa kierrosta, puhumattakaan hedelmöittymisestä. km:n jälkitarkastuksessa tk-lääkäri sanoi, että kun tulen uudelleen raskaaksi, he voivat tehdä mielenrauhan vuoksi ultran. ei kuitenkaan ollut silloin puhetta, milloin se olisi mahdollista.

Millä viikoilla olette käyneet alkuraskauden ultrassa? onko se tarpeen? Ja siis pitäisi myös selvittää se laskettu aika? Veikkaan, että ole nyt ehkä viikoilla 4-5, kun testissä näkyi vasta vaalea - vaikkakin aivan selvä- viiva.

Kiitoksia vastauksista

- Elviriina

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 7+ jotain. Tästä raskaudesta kävin 6+3 ja oli siinä ja siinä, että näkyi mitään. Raskaus kyllä todettiin, mutta vain aavistus sydämen sykkeestä. Niin lukee papereissa. Kävin sitten vielä mielenrauhan vuoksi 8+ jotain uudelleen.

Edellisessä raskaudessa 7+0 oli ihan hyvät näkymät =)

Itse keskenmenon kokeneena pidin alkuraskauden ultraa tarpeellisena. Ja sulkeehan se kohdunulkoisen raskauden mahdollisuuden pois.

La:n arvioinnista en osaa sanoa muuta, kun että itsellä on tuosta alkuraskauden ultrasta lähtien pysynyt sama la.

Onnellista odotusta!

AnniHelena

Vierailija
2/4 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa alkuraskauden ultraan vasta kun viikoja on kierron mukaan 8+3. Koska tiedän että ovis oli vasta kp20-21. Joten haluan nähdä siellä kunnon kokoisen alkion ja sykkeen varmuudella. Keskenmenoja myös itsellä useampi takana :( Ja käyn nykyään joka raskaudessa seurannassa. Itse pidän sitä tosi tärkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin ultrassa kun oli rv6+6 ja raskaus todettiin olevan oikeassa paikassa ja hentoinen sykekin näkyi. Ekalla neuvolakäynnillä ultrattiin ja syke näkyi vahvana, silloin oli viikkoja tasan 10.

Vierailija
4/4 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 6+3 ja hyvin näkyi sydämen syke ja, että on oikeessa paikassa. Koko ei ollut järin suuri. Papunen oli 5,5 mm. Oli ihana käydä siinä koska mulla oli todella suuri huoli, mulla kans km 9/08 ja tulin suoraan siitä raskaaksi. Viikotkin muuttui oikeiksi kun menkkojen mukaa ois pitäny olla 7+4 mut arvelinkinki et km takia on myöhemmin ollu hedelmöitys. Pääsin nkl:lle päivystykseen ku oli kovat vatsa ja selkä kivut ja pyörrytti. Lääkäri sanoi et oli hyvä et tulin senki takia ku on ollu km niin tiedetään viikot. Sain kuvankin mukaan. Nyt en enää hermoile. Suosittelen lämpimästi.

Is ja papunen rv 7+0