Kertokaa nyt, miltä ne täin munat näyttää!!?
Apua, paniikki nostaa päätään... Täältä löytyy aina apu, toivottavasti nytkin!
Onko ne munat ihan selkeästi jonkin värisiä, vain ihan vaaleita tai valkoisia? Litteitä (jossain oli että sesaminsiemenen tyyppisiä) vai pullukampia eli ihan pyöreitä soikeita?
Entä onko ne kiinni hiuksessa aivan juuressa vai vähän irti päänahasta?
Entä voiko (aikuisella) olla täitä niin, ettei itse huomaa? Kutinaa ei aina kuulemma tunnu, mutta tuntuuko jotain muuta, " liikettä" ?
Googlettamallakaan ei löydy kunnon kuvaa.
Kommentit (5)
Ihmettelin, että miten erotan lapsen päästä saivareen tai hilseen.
Hilse on lituskaista, munat on pyöreitä. Voit vaikka suurennuslasilla tarkastella. Ja kyllä niiden munien aika valkoisia pitäisi olla.
Munat ei ole päänahassa kiinni, vaan vähän irrallaan siitä. Hilsehän on taas päänahassa. Hilse irtoaa helposti, munat ei. Niissä on sellaista liimamaista eritettä, että ovattiukasti siellä kii.
Kyllä minä googlettamalla löysin aika hyvin tietoa. Kokeile täi sekä myös saivare hakusanalla.
Meillä onneksi oli vaan jotain hilsettä. Kuntutkit asiaa 3-4 päivän päästä, niin sitten pitäisi jo täidenkin näkyä. ja hilsehän ei muutu miksikään. Täi-vaiheessa se täikampa ja paperin päälle kampaaminen on hyvä keino katsoa mitä sieltä päästä löytyy.
tuo sitten hilsettä, se on kyllä ihan päänahassa. Ja irtoaakin kevyesti rapsuttamalla. Itsellä vaan, kun on joskus hilseillyt, on se ollut sellasta ööh, isompaa hiutaletta. Nyt tämä on aivan hiuksen juuressa ja irtoaa pitkulaisena, vähän kuin ihomato miniminikoossa.
Hitto mä tulen hulluksi... Nään jo uniakin näistä saivareista ja täistä. Periaatteessa vain ehkä 5% mahdollisuus on ollut niitä saada, enkä haluais turhaa ajaa niitä shampoita päähän, ei kai kovin terveellisiä ole.
Kauheat nypinnät menossa joka päivä, ihmeen paljon erimuotoista tutkittavaa sitä löytyykin ihmisen päästä... Kiitos työn, siellä on joskus ihan selkeitä roskiakin...
Itseäkin alkaa aina kutittaa kun ajattelee...
ollu sellasia läpinäkyviä tai vaaleita kohoumia hiuksen pinnassa. Ovat niin tiukasti kiinni, että hädin tuskin ne saa irti. Ei siis voi sekoittaa hilseeseen. Meillä täit ( olleet kaksi kertaa) eivät aiheuttaneet kummemmin mitään kutinaa. Löytyivät sattumalta. Sarvareet voivat olla hiuksen juuressa, mutta meillä ainakin enimmäkseen alkaen 5cm päässä hiusjuuresta.
Aika tarkkaan saa päät tutkia ennenkuin täitä löytyy, koska liikkuvat huomaamattomasti päässä. Ainiin ja täitäkin voi lla myös keskellä päätä, ei vain ohimoilla tai niskassa.
helpotuksesta ja käydä ostamassa hilseshampoota. Ei tuo valkea kyllä hiuksessa ole kiinni.
Kammoan yli kaiken kaikkia mönkiäisiä, joten kyllä tässä tosiaan hädässä oon ollut.
Kiitos teille!
-ap-
että se ei irtoa siitä hiuksesta millään... ite en siis ole sellaista nähnyt