Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa hyvat ihmiset mulle, miksi matkustatte kesalla rantalomille ulkomaille, kun suomessakin kesa ja lammin? miksei sillon kotimaanmatkailua, kaupunkilomia tai mita muuta taha

Vierailija
11.03.2008 |

nsa ja syksyisin/talvisin ulkomaille lämpimään?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmin ja hieno tarkoittaa sellaista vähintään 30 astetta lämmintä ja pilvetön taivas. Ei ihan vastaa suomen kesää....

Vierailija
2/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se loma pitäisi nyhjätä täällä. 2-3 tunnin lentomatkan päässä on kuumaa ja aurinkoista. Eikä hyttysiäkään ole kuin täällä kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Suomen kesä riittää ainaskin mulle.

Vierailija
4/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa esim. voi odottaa mopa koko viikoski 100% pilvetöntä taivasta. Sellaista mä haluan.

Toki Suomenki lomat on ok.

Vierailija
5/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lämmön nousevan yli 20 asteen ja sellasta tapahtuu todella harvoin Suomessa. Joten ainoa vaihtoehto on hypätä koneeseen ...

Vierailija
6/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan ettei rahat riitä edes varausmaksuun.

Vierailija
7/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeista. Koko ajan ei ehdi lojumaan koneen ääressä. siksi vasaukseni kesti. 42

Vierailija
8/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen ihmisten vastauksista ja kirjoitustyylistä huokuu sivistyksen puute ja moukkamaisuus. Tottakai nämä kapeakatseiset minä minä tyypit luulevat, että lentämistä kritisoi vain suuri köyhälistö =)

Joku jopa kailotti, että säälii ympäristötietoisten lapsia, koska näillä on tylsä lapsuus. Ehkä ympäristötietoinen säälii taas kommentin esittäneen lapsia: aika arvoköyhän ja tyhjän elämän saa taas se lapsi jos vanhemmat ovat siinä harhauskossa, että tylsän lapsuuden ja elämän välttää vain matkustelemalla =)

Tunnen useita perheitä, joilla on kiinteän omaisuuden lisäksi varallisuutta miljoonia euroja ja jotka välttävät lentämistä viimeiseen asti juuri siksi, että ovat ympäristötietoisia. Rahaa matkustamiseen kyllä olisi. Kaksi näistä perheistä on asunut vuosia ulkomailla.

Meidän perheemme pystyisi matkustamaan useita kertoja vuodessa lentäen minne vain tällä planeetalla (ja ihan omalla, ei lainarahalla), samoin olemme kumpikin asuneet ja opiskelleet ulkomailla useampaan otteeseen (yhdessä ja erikseen), osa lapsista on syntynyt ulkomailla. Yllätys yllätys, vältämme lentämistä viimeiseen asti ja nimenomana lentämisen ympäristövaikutusten takia.

Mutta antaa mammojen vielä hetken lennellä lainarahalla ja kehuskella sillä täällä - muutaman vuoden päästä lentolippuihin lisätään kunnon ympäristölisät ja halpalennot loppuvat siihen. Luojan kiitos.

Vierailija
9/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut että matkustelemme lainarahalla ? Minä ainakin matkustan ihan omilla. En välitä päästöistä niin kauan kuin suuret teollisuusmaat tupruttavat savujaan ja päästävät saastevetensä vesistöön.

Kirjoituksestasi paistaa moukkamaisuus ja minä minä olen hyvä ihminen, kun en matkusta lentäen-tyyppi. Luuletko todellakin että olet meitä muita parempi vaikka olet asunut ulkomailla ja kehuskelet rahoilla.

Meidän muiden ei tarvitse edes kertoa että rahaa riitää eikä yhtään matkaa ole tehty lainarahalla. Sä olet vaan niin säälittävä muija että arvosi perustuu varallisuuteen ja siihen että pääset kertomaan muille kuinka olet asunut ulkomailla ja tunnet rikkaita kavereita. Olet säälittävä luuseri. Säälin todellakin lapsiasi, saisivat ottaa ne huostaan.

Vierailija
10/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tunnen useita perheitä, joilla on kiinteän omaisuuden lisäksi varallisuutta miljoonia euroja ja jotka välttävät lentämistä viimeiseen asti juuri siksi, että ovat ympäristötietoisia. Rahaa matkustamiseen kyllä olisi. Kaksi näistä perheistä on asunut vuosia ulkomailla.

Ja tiedätkö mitä? Täällä jos missä matkustellaan! Monta kertaa vuodessa! Kyllä toki jotkut ovat oikeasti ympäristötietoisia, ja välttävät lentämistä, mutta kyllä suurin osa ihmisistä matkustelee, jos vaan on varaa, se on fakta.

Vierailija
11/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tällaisia ihmisiä on olemassa, muuten loppu tulisi vielä nopeammin. 52:lla taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa.

Vierailija
12/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä korvessa oikein lomaanne vietätte? Mökkeilimme viime kesänä viikkoja lounais-suomen saaristossa. Aurinko paistoi, lapset keskittyivät ranta- ja vesileikkeihin, oli mukavan lämmintä, ei hyttysiä (mökillämme ei koskaan ole hyttysiä), minä makoilin rantatuolissa ja luin hyvää kirjaa.

Ympäristövaikutukset (matkat mökille, sähköt, vesi jne) huomattavasti pienemmät kuin lentomatkalla etelään.

Vierailija
13/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni en ole siinä suhteessa puhunut mitään =)

Ja ihminen joka käyttää sanaa " muija" ei kovin fiksua kuvaa itsestään anna - mutta meitä on moneen junaan ja jotkut jäävät jopa asemalle. Ei ne vuosittaiset lentomatkat moukkamaisuutta poista.

Vierailija
14/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätämme jätteet ja töihin menemme julkisella/pyörällä, joten emme tunne huonoa omaatuntoa matkailusta.

2 viikkoa kesällä, 2 viikkoa talvella ja omalla rahalla.

Vierailija
15/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saan taottua lapsillenne järkeä päähän ympäristöasioista.

t. ope

Vierailija
16/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauritiukselle, kun oli niin ihana paikka ;)), ja kesällä ollaan aina 2 viikkoa etelässä, joko Kreikassa tai Espanjassa. En todellakaan koe huonoa omaatuntoa siitä! Lainarahalla?? Ei kai KUKAAN oikeasti matkustele lainarahalla vuodesta toiseen? Me käytetään matkusteluun vuodessa yli 20 000e, matkustelu on ihanaa :))!!!

Vierailija
17/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustamme mielummin turistikauden ulkopuolella, on huomattavasti miellyttävämpää niin.

Vierailija
18/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mauritiukselle, kun oli niin ihana paikka ;)), ja kesällä ollaan aina 2 viikkoa etelässä, joko Kreikassa tai Espanjassa. En todellakaan koe huonoa omaatuntoa siitä! Lainarahalla?? Ei kai KUKAAN oikeasti matkustele lainarahalla vuodesta toiseen? Me käytetään matkusteluun vuodessa yli 20 000e, matkustelu on ihanaa :))!!!

Vierailija
19/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä lomalla halutaan nauttia auringosta ja lämmöstä, mitä aivan liian vähän Suomen kesässä on, ja joinakin kesinä ei valitettavasti ollenkaan. Lisäksi halutaan nähdä uusia paikkoja. Lainarahalla me on aina matkustettu, enpä ole nähnyt siinä mitään ongelmaa. Maksetaan pois seuraavaan matkaan mennessä.

Vierailija
20/53 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan jos aletaan puhumaan, meillä ei ole varaa matkustaa mihinkään. Oikein hyvällä tuurilla saadaan kesällä vietyä lapsi muumimaailmaan jos nyt saadaan jo rahaa säästöön. Vielä ei ole laskujen kanssa toivoakaan saada.

Asumme kaupungin vuokra-asunnossa, mies käy töissä ja minä lapsen kanssa kotona.

Emme ole miehen kanssa KOSKAAN matkustaneet etelään ja haaveena olisi joskus päästä kunnon lomalle.

Perheemme on muuten hyvin onnellinen vaikka rahaa on vain tarpeelliseen kun tarkasti miettii mihin ne käyttää. Pääasia on, että lapsella on hyvä ja turvallinen koti ja rakastavat vanhemmat sekä tietysti hyvä lapsuus.

Jos meillä sattuisi joskus olemaan varaa todellakin lähtisin etelään heti paikalla, ilman mitään syyllisyyden tuskia!

Tunnen meidälaisia perheitä paljon, outoa ettei täällä kukaan myönnä ettei ole varaa matkustaa etelään. Vai onko se niin ettei sitä vain voi myöntää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi