Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kiinteiden aloitus takkuilee

Vierailija
11.03.2008 |

Alan olla jo hieman epätoivoinen meidän 6,5 kk tytön kanssa. Olen pikkuhiljaa yrittänyt aloittaa hänelle kiinteitä, mutta siitä ei tunnu tulevan mitään. Olen nyt maistattanut bataattia, perunaa, peruna-porkkanaa ja persikkaa, kaikki hienon hienona soseena joko äidinmaitoon tai korvikkeeseen blandattuna (paitsi persikkaa). Olen myös kokeillut soseuttaa pelkän keitinliemen kanssa.

Tyttö ei halua ottaa ruokaa suuhunsa ja jos sitä sinne vahingossa joutuu, yökkii ja kakoo ja lopulta sylkee kaiken ulos. En tiedä mitä tehdä vai voinko tehdä mitään? Esikoisen kanssa ei koskaan ole ollut mitään syömäongelmia, siksi olen neuvoton. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saattaa se kestää tuo oppiminen. Pidä vähän taukoa ja uudestaan. Syljeksinnästä huolimatta tarjoa

Vierailija
2/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varman siinä, että kiinteiden rakenne tökkii. Kannattaa suosiolla aloittaa makeilla soseilla, eli lähinnä hedelmillä. Banaani on makeaa ja ei-kirpeää. Pienillä määrillä tuskin kovettaakaan liikaa mahaa. Mango voisi olla toinen, mustikkakin ehkä. Porkkanakin on makeaa, jätä se pottu pois alkuun.

Joka päivä vähän harjoittelua, kyllä se siitä. Ja muista itse olla sen näköinen, että homma on täysin normaalia ja hauskaa, vauva huomaa heti, jos jännität ja mietit onnistuuko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paremman makuisista hedelmä ja marjasoseista, jätä peruna hetkeksi ja ota ohjelmistoon vasta kun nieleminen on jotenkin hanskassa. Täällä 7 kk:n ikäinen vauva ja alku oli myös takkuista. Hedelmä ja marjasoseiden jälkeen voit laajentaa esim. porkkanasoseeseen, siitä porkkanaperunaan, velliosastolla voi myös aloittaa jos sujuu paremmin. Koska vauvasi on jo niinkin " vanha" voit siirtyä melko nopeasti lihaan, kanaan ja kalaan pelkkien kasvisten lisäksi, maistuvat usein vähän paremmin. Alku tahtoo aina takkuilla mutta kyllä se siitä on aina lähtenyt. Minulla viides vauva ja neljälle muulle menee jo pizzaa ja hampurilaisiakin, joten uskon ettei tämä viides ole poikkeus kuten ei varmasti sinunkaan vauvasi, alkuhankaluuksia jotka kyllä menevät ohi.