Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan jälkivuotoa tulee?!

11.03.2008 |

Hei,

Synnytin tammikuun alussa ja tämä loppumaton jälkivuoto alkaa jo ärsyttämään. Välillä vuoto oli niukkaa ja ruskean väristä, mutta nyt taas ollut parin viikon ajan veristä ja päiväsaikaan runsaampaa. Yöllä ei vuoda juuri lainkaan. Vai voisiko olla, että minulla on meneillään " ekat" menkat, jotka nyt sitten vain kestävät ja kestävät...

Olen myös ihmetellyt vessakäyntien yhteydessä pieniä hyytymiä, siis pienempiä kuin pikkurillin pää. Aiemmin kuukautisten yhteydessä sellaisia ei ole juurikaan ollut ja ne ovat olleet tasareunaisia ja hieman isompia näihin " hiutaleisiin" verrattuna. Onkohan tämä nyt ihan normaalia??

Nim. 10 viikkoa vaippa pöksyssä. Argh...!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sinua ottamaan synnäriisi yhteyttä. Epäilen, että sinulla on jäänyt kohtuun istukkakudosta. Itselläni aikoinaan synnytys myös tammikuussa ja vuotoa tuli epäsäännöllisesti. Väheni, kunnes alkoi taas kirkastua ja runsastua ja mukana tuli myös pieniä hyytymiä. Lopulta otin yhteyttä sairaalaan ja minulle tehtiin kaavinta. Ja vielä tämänkin jälkeen vuoto jatkui runsaana ja tehtiin uusi kaavinta. Kaiken kaikkiaan kaavintoja oli kolme ja vuoto loppui juhannukseksi.

Jälkeen olen saanut vielä lisää lapsia ja sama kuvio on toistunut jokaisen synnytyksen jälkeen, tosin itse viisaampana mennyt jo aiemmin lääkärille ja kaavinnat tehty nopeammin. Näillä kerrroilla vuodot loppuneet ihan normaaliajassa, 4-7 viikossa.

Vierailija
2/7 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli todella runsasta jälkivuotoa päivän yli 5 viikkoa ja sattumalta oli synnytyksen jälkitarkastus heti seuraavana päivänä missä todettiin, että mulla on kohtutulehdus. Sain antibioottikuurin ja senkin jälkeen oli satunnaista tiputtelua ja neljä kuukautta synnytyksestä alkoi menkat. Nyt, kohta 8 kuukautta synnytyksestä, menkkakivut ovat taas aivan järkyttävät ja vuoto todella runsasta ja tuntuu siltä ettei kaikki ole kohdallaan. Täytyy siis minunkin mennä vielä lääkäriin, kun tuon kohtutulehduksen jälkeen ei ollut mitään jälkitarkastusta enää (lääkäri nimenomaan sanoi, ettei tarvi tarkastusta), mietityttää, jos meikälläkin on jäänyt jotain sinne kohtuun eikä se olekaan parantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jälkivuotoa eka n. viis viikkoa. Sit oli viikon tauko ja alkoi uudestaan vuotamaan suht kirkasta verta. Tätä ihmettelin neuvolassa, ni terkka sanoi, että kuulostaa normaalilta - jälkivuoto saattaa siis olla katkonaista, mutta sen pitäisi loppua, kun synnytyksestä on kulunut 2 kuukautta. Itselläni loppuikin sitten ihan normaalisti, mutta sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan - kuulostaa siltä kuin kaikki ei olisi kunnossa.

Vierailija
4/7 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan kolmessa raskaudessa kestänyt jälkivuoto kuin pari viikkoa runsaammin ja sitten vielä pari viikkoa sellaista pientä, menkkojakin niukempaa vuotoa. Mitään hyytymiä tms ei tullut kuin ekoina päivinä. Éi tuo sun homma kuulosta mielestäni normaalilta!

Vierailija
5/7 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkivuoto on kestänyt aina n.6vko paitsi nyt neljännessä jossa vuoti juuri noin kuin sinulla ja jälkitarkastuksessa todettiin kohtutulehdus joka hoitui sitten antibiootilla ja vuotokin loppui. Kaiken kaikkiaan vuosin silloin n.10vko :o/

Niiloakseli rv 40+2

Vierailija
6/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan sekä äitiyspolille ja ei ole syytä huoleen kun minulla ei ole lämpöä tai alavatsakipua. Katsotaan pari viikkoa vielä ja sitten täytyy varata aika lääkärille. Joillakin jälkivuotoa saattaa kestää jopa 16 viikkoa...! Toivottavasti ei minulla... :-/

Kiitos kaikille vastauksista!

Vierailija
7/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilona_80:

Soitin tänään neuvolaan sekä äitiyspolille ja ei ole syytä huoleen kun minulla ei ole lämpöä tai alavatsakipua. Katsotaan pari viikkoa vielä ja sitten täytyy varata aika lääkärille. Joillakin jälkivuotoa saattaa kestää jopa 16 viikkoa...! Toivottavasti ei minulla... :-/

Kiitos kaikille vastauksista!

Niin, ja siis kun vuoto ei ole runsasta niin senkään puolesta ei ole mitään hätää. Ehkä se loppuu...