Psykiatri paikalla, vastaan muutamaan kysymykseen.
Kommentit (40)
että ihmiset sietävät huonommin tavallista elämää?
Aina pitäisi ottaa huomioon myös mahdolliset fyysiset seikat masennusta tutkittaessa.
tehdessä/lääkitystä harkittaessa? no 2
Ei minulta ole koskaan tutkittu. Pääsin psykologin ja psykiatrin lähetteellä terapiaan vuosikausiksi ja söin masennuslääkettäkin pari vuotta. Mitään kilpirauhas tms juttuja ei koskaan tarkistettu...
psykoottinen ihminen saattaa olla psykoosin rajamailla eli välillä realiteeteissa hetkellisesti ja taas psykoottinen.
t se joka ei uskalla kertoa ongelmistaan
melko yleistä, siihen lähdetään herkemmin hakemaan apua. Asiasta puhutaan, se ei ole enää tabu tai häpeä. Luulen, että tämä on yksi syy sen yleistymiseen. Ylipäänsä ihmiset lähtevät herkemmin nykyään hakemaan "diagnoosia" ongelmiinsa.
synkän mielialani näin syksyllä? Tekisi mieli vaan itkeä koko ajan ja nukkua. Pitäisi kuitenin pystyä hoitamaan koti rutiinit työssä käynti, lapsen hoito ja vauvan odotus. Itkussa ja hermoissa on pitelemistä kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle. En jaksaisi aamuisin nousta uuteen aamuun kun tiedän että siitä kärsii koko perhe.
Mun on tehtävä kurkulla tiettyä liikettä, samoin sormilla ja varpailla. Myös nenää väänetelen ja silmiä. Näissä kaikissa on tietty logiikka, jota en edes itse ymmärrä. Lisäksi olen pikkutarkka mm siivousasioista.
Miksi en osaa olla ilman miestä ja seksiä? Aina pitää olla joku.
Luultavasti raskautesi vaikuttaa myös asiaan. Harva ihminen näin syksyn pimetessä nousee aamulla mielellään sängystä.
Mutta jos epäilet olevasi masentunut tai olotila jatkuu kovin pitkään, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen. Onnea odotukseen!
6 vuotta sitten? Syön seroquelia 400mg pv
OLiko synnytyksen jälkeinen tai muuhun elämänmullistukseen liittyvä? Oliko masennusta? Todennäköisyyttä on vaikea ennustaa tietämättä tarkemmin taustoista.
Näkyykö se ulospäin aina ihan kaikille?
elämäntilanne, josta en löytänyt mitään ulospääsyä. Synnytys ei laukaissut masennusta, tosin mulla oli estolääkitys 3 vuoden takaisen psykoosin takia.
Minulla on pakkomielle ostaa joka päivä jotain kivaa, vaikka varaa ei olisi.
Olen äitiyslomalla,eli aika paljon kotona. Mutta heti kun pääsen kauppoihin, mieleni kohentuu huomattavasti. En välttämättä osta itselleni aina, vaan lapsille esim vaatteita. Ja kun tulen shoppailemasta, olen kuin eri ihminen, jaksan taas hymyillä loppu illan. Sairasta?
eivät tosiaan välttämättä kaikki huomaa. Psykoosin raja voi olla häilyvä. Psykoottinen ihminen tarvitsee kuitenkin hoitoa.
jotain muuta, mitä vaille olet jäänyt. Kannattaa miettiä ostamisen motiiveja. Usein saattaa olla kysymys esimerkiksi varhaisesta vaillejäämisen tunteesta.
hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta? Entä miten paljon masennuspotilailla on Tyroksiinilla hoidettua samaista tautia?
Kiitos vastauksesta, mielenkiinnolla odotan!