Miten asunto 3:ksi Lontoosta?
Kokeilkaa Loot-nimisesta lehdesta- loytyy myos netista. SW postikoodi on aika hyvaa ja lapsiystavallista seutua- on zone 2 ja esimerkiksi Fulhamissa ( Bishops park kiva lapsille)on puistoja ja joen laheisyys, samoin Putney kiva ja Battersea joen toisella puolella (iso puisto leikikenttineen etc.) Taalla on ns. 1 o'clock clubeja iltapaivisin puistioissa joissa aidit tapaavat toisiaan ja voi myos leikkia katetuissa sisatiloissa. LeikkiValineet tarjottu councilin puolesta ja henkilokuntaa paikalla. Pitaa tietty itse ola myos paikalla lasten kanssa..Mulla pieni vauva joten en viela kaynyt naissa mutta aion kun han kasvaa vaikka ne on tarkoitettu 0-6vVoit meilata mulle jos haluat- asun itse FulhamissaAnne
Kommentit (3)
...tosin en ole Lontoossa asunut sitten 1990-luvun lopun, mutta jo silloin tuo hintahaarukka ja zone 2 tuntui aika mahdottomalta yhtalolta eika tilanne varmaan siita ainakaan parantunut ole, mikali Lontoossa asuvia ystaviani on uskominen. Luulisin etta saatte menna aika paljon kauemmaksi kuin zone 2 jos haluatte kaikkien noiden asioiden toteutuvan mita kirjoitit... Minka " lipun" alla menette Lontooseen, saisiko heidan kauttaan apua (itse opiskelin Lontoossa ja asunnot loytyivat yliopiston asuntoloista/omistamista asunnoista - olivat subventoituja mutta silti erittain kalliita)? Toinen mika tuli mieleen etta mita jos ottaisit yhteytta Suomalaiseen merimieskirkkoon ja yrittaisit sita kautta? Ehka " nykyiset lontoolaiset" osaavat auttaa paremmin...
Asuntotilanne täällä on aika hankala. Asuntoja on kyllä tosi paljon tarjolla, mutta kuten tiedät, niin hinnat ovat pilvissä.
Minä aikoinani katselin asuntoja netistä, paras osoite on www.findaproperty.co.uk. Sieltä löytyy tuhansia vuokrattavia ja myytäviä asuntoja. Kannattaa ottaa myös yhteys välittäjiin, he osaavat parhaiten neuvoa.
Tekemistä keksitte kyllä. Täällä on ihania puistoja, museoita, teattereita, leikkipaikkoja... vaikka millä mitalla. Lisäksi kannattaa etsiskellä jotain perhekerhotyyppisiä juttuja, mutta niissä tuskin on lapsilleen ikäistään seuraa. Täällä " kaikki" lapset ovat koulussa 4-vuotiaasta lähtien, ja lapsiseuran löytäminen on vaikeaa muualta.
Parissa kuukaudessa lapset eivät opi paljon kieltä, erityisesti jos ovat kotihoidossa. Mutta kivan alun he voivat saada, ja oppivat ainakin ymmärtämään, että jotkut lapset puhuvat eri kieltä kuin he itse.
Hei te Lontoonsuomalaiset ja muut kaupunkia tuntevat! Osaisitteko kertoa, miten Lontoosta löytyisi asunto lapsiperheelle muutamaksi kuukaudeksi syksyllä? Iso studio tai one bedroom riittäisi hyvin, hinta mieluiten max 250-300 puntaa/vko. Olisi kiva jos alue olisi turvallinen lapsille, samoin asunto. Puiston olisi huippujuttu. Black Katz ym. vaativat 6kk:n sopimuksen ja lyhytaikaista asuntoa tarjoavat pyytävät kiskurihintaa (gumtreen kautta löytyisi yksityisiä ihmisiä, mutta ei jotenkin uskaltaisi sitä kautta varata kun lapsetkin tulevat mukaan). Keskustassa ei tarttisi asua vaan mukava asunto zone 2 tai pidemmälläkin kävisi hyvin. Onko kenelläkän vinkkiä miten tuollaisen asunnon löytäisi tai mikä olisi hyvä ja luoetettava välittäjä sellaisen etsimiseen? Entä onko vinkkejä, mitä kotiäiti voisi päiväisin tehdä 4 ja 6 v. lasten kanssa? Kouluun tuskin kannatta pariksi kuukaudeksi laittaa, mutta olisi kiva jos lapset voisivat käydä jossain, ehkä tavata muita lapsia ja oppia englantiakin. Olisin todella kiitollinen kaikenlaisista ohjeista ja vinkeistä jos vain suinkin joku jaksaisi neuvoa!