Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei viihdy lattialla- vinkkejä?

10.03.2008 |

Eli meillä on 6kk tytteli joka vauvana viihtyi lattialla varsinkin kaaren alla ihan hyvin. Leikitin ja pidin sylissä aika ajoin, tietenkin. Nyt ei tyttö viihtyisi ollenkaan... Ei kaaren alla, ei lelujen saartamana. Tyttö osaa jo itse kääntyä mahalleen ja selälleenkin jos vain viitsii. Terkka sanoi, että lattialla olisi hyvä olla, lihakset vahvistuu. Mutta miten?! Aamulla saan aamupalan syötyä kiireellä, sen aikaa viihtyy virkeenä ja juuri syöneenä itsekseen. Ja syön samassa huoneessa, näkee ja kuulee minut koko ajan.

Olisiko kenelläkään vinkkejä vai meneekö tämä ohitse? Tarviiko odottaa siihen asti kun liikkuu? Kun jotakin haluaisi tehdä illallakin muutakin kun istua lattialla vauva sylissä... Vaikka ihana tuo tyttömme on, mutta... :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva viihtyi ennen kääntymään oppimista tosi hyvin lattialla, mutta kun oppi kääntymään vatsalleen, niin enää ei viihtynytkään kuin muutamia minuutteja. Sitten kun oppi kunnolla kääntymään takaisin selälleen, niin lattialla viihtyminen parani huomattavasti. Saattoi jopa tunti kulua itsekseen " leikkien" . Viihtyminen parani vielä huomattavasti kun oppi paljaalla lattialla kääntyilemään napansa ympäri, kuten kello, eli pystyy valitsemaan itse katselusuunnan. Nyt on tyttö on kulkenut jo reilun kuukauden kierittelemällä vatsalta selälle. Voit vain kuvitella kuinka paljon paremmin viihtyy yksinään, kun pääsee tutkimaan taloa ihan itse. Mitä nyt välillä joutuu pelastamaan ahtaista koloista tai kun ei tajua vaihtaa suuntaa kun este tulee vastaan. Viime viikolla oppi vetämään jo hiukan itseään eteenpäin ja nyt pääseekin vielä paremmin tutkimaan joka koloon. Meillä vauva on 7 kk, joten kyllä se viihtyminen teilläkin paranee kun aikaa kuluu ja lihakset voimistuu. Sitkeä lattialla pitäminen kyllä palkitaan. Kannattaa ehkä pitää pieniä aikoja useamman kerran, jotta lihakset vahvistuu ja siten viihtyy ja jaksaa paremmin olla vatsallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla