Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin allergiatesteihin?

28.05.2006 |

Olen ihan kuutamoll allergia-asioista, koska lääkärit ja neuvolatätikin eri mieltä. Meillä poika 5kk ja selvästi allerginen monellekin, mutta kannattaako testata, toiset sanoo, että kyllä ja toiset ei.Meillä aika Taysiin huomenna, mutta mietin altistanko tavallaan omaa laiskuuttani vauvan ilkeille testeillä kun neuvolassa kehoitettaan odottamaan ja omalla ruokavaliolla testamaan sopivat. niin olen yrittänyt tehdäkin, mutta ihotautilääkäri laittoi testeihin lähetteen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Poikamme on maito- ja soija-allerginen, diagnosoitiin Prick-testein hänen ollessaan n. 6kk ikäinen. Mielipiteitä testien luotettavuudesta pienillä kuulin minäkin. Ajattelin kuitenkin, että jos allergeeni löytyy niin silloin hän melko varmasti on ko. aineelle allerginen. Jos taas ei löydy, voi allergia silti olla/puhjeta... Allergisoivien ruoka-aineiden selvittäminen on varsinaista salapoliisintyötä ja ajattelin kaiken avun selvyyden saamiseksi olevan vain hyväksi.

Jos olet menossa testeihin/lääkäriin kannattaa varmaan haastatella häntä siitä, miten välttäminen käytännössä suoritetaan. Minusta se oli varsin hankalaa ja vähintäänkin yhtä suureen arvailuun perustuvaa. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni ja johtuu suurelta osin siitä, että meillä reaktiot eivät koskaan olleet mitenkään selvät. Kärsivällisyyttä tarvitaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla