Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan laittaminen (yritys laittaa) helvettiä...

Vierailija
10.03.2008 |

... kävin tänään lääkärissä, tarkoituksena asennuttaa kierukka. En todellakaan ole mikään kipuherkkä neitonen vaan kestän kipua mielestäni enemmän kuin moni muu. Noh, tämä kokemus oli mielenkiintoinen. Lääkäri lupasi homman olevan ohi muutamassa minuutissa, eipä sitten ollut. Kohdunsuu (vai mikä se nyt on) oli niin tiukka että ei ollut toivoakaan saada mitään instrumenttiä sisään ja kipu oli sen mukainen että lähti taju. Ja menkat on nyt päällä joten pitäisi olla pehmeempi. Enpä ole moisesta ennen kuullut, mutta nytpähän sain tuntea sen nahoissani. Tajuttomuutta kesti lääkärin mukaan muutamia sekunteja. Gyne on arvostettu ja kokenut, ei siis mikään kokematon nuori. Sain lähetteen sairaalaan että kierukka asennetaan nukutuksessa. Hurraa naistenvaivat! Ehkäsy tarvetta ei mulla ole vaan ihan vaan runsaiden vuotojen tähden tähän leikkiin lähdin... Ja pelotti niin pirusti. Heh, eikä syyttä.

Lääkäristä pois päästyäni otti päähän kuin oravaa talvipakkaselle, käpy jäässä ja hampaat poikki... Piina ei siis vieläkään ole hoidettu pois päivänjärjestyksestä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että oletko synnyttänyt ja jos olet, niin milloin?

Vierailija
2/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata että tässä suhteessa olin onnekas. Toimenpide ei ollut siis kivulias, kiitos gynen (ja oman kroppani?). Kierukka on oiva kapine, menkat poissa jo kolme vuotta :D

t. aiemmin niagarana vuotanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee taju ja on sika kipee. Onneksi on vaan 5 vuoden välein sanoi hän.

Vierailija
4/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla molemmat. Joten en ole synnyttänyt... Mut jotenkin sitä on ollut siinä uskossa että paikat vähän löystyis ja venyis kun on ollut kuitenkin raskaana kaksi kertaa ja painetta alapäähän kohdistunut. Tietty, loppuun asti ei kumpikaan raskaus edennyt, 34+4 ja 30+1 jouduttiin sektioimaan... Suurin paine siis kokematta. Mä mitää näistä tiedä. Mutulla mennään. :-)

ap

Vierailija
5/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pillerit sitten ois paremmat?=O

Vierailija
6/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukkaa mulle tullut edelleenkään.

Vierailija
7/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina vaan se gyne jaksaa paasata kuinka hyvä ja kiva sellainen olisi...

Vierailija
8/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurallisen migreenin vuoksi. Yritin jossain välissä puhua että haluan koko värkin hittoon, siis kohdun, mutta gyne antoi mun ymmärtää että se on melko mahdoton vaihtoehto. Lapsia en todellakaan lähde enää tekemään. Kaksi riskiraskautta takana ja mieheltä piuhat poikki. Ja nyt tosissaan harmittaa kun joutu ylimääräsille kierukoille/hormooneille... ja riesa...

Vierailija
9/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minipillereitä olen saanut käyttää, niillä lähti myös vuodot suurimmaksi osaksi pois

Vierailija
10/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelemista siinä nyt on? Ihmisillä on kaikenlaista muutakin keino-jutskaa elimistössään, ja kierukkaa ei huomaa mitenkään. Minua kuvottaisi enemmän ajatus hormooneista, mitä pillereistä elimistöön työnnetään, kuin kierukasta, jonka laittaminen ei kyllä minulla tuntunut missään. Olen kyllä alateitse synnyttänyt ja kohtuni on ns normaaliasennossa.

Vierailija
11/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaan pistää mun kierron ja vuodot ihan vituralleen. On jotenkin kaikkensa antanut olo. Ei voi kässää mitä tekis... Huoh.

Vierailija
12/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkorvaimplantit, tahdistimet yms. ovat mielestäni kuitenkin ymmärrettävämpiä kuin kierukka, koska silloin korvataan jotain elimistön vaikeaa vajetta.

Hormonia erittävä kierukka kohdussa ei vaan jotenkin tunnu sellaiselta, jonka itselleni haluaisin (kuparikierukkaa ei kai nykyisin juuri suositella). Vaikka toki voisikin hyvässä tapauksessa olla varsin vaivaton ehkisymenetelmä.

8

Vierailija:

Mitä ajattelemista siinä nyt on? Ihmisillä on kaikenlaista muutakin keino-jutskaa elimistössään, ja kierukkaa ei huomaa mitenkään. Minua kuvottaisi enemmän ajatus hormooneista, mitä pillereistä elimistöön työnnetään, kuin kierukasta, jonka laittaminen ei kyllä minulla tuntunut missään. Olen kyllä alateitse synnyttänyt ja kohtuni on ns normaaliasennossa.

Vierailija
13/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hoitaneet runsaista kuukautisia tulehduskipulääkkeillä. Lääkäri voi määrätä niitä reseptilläkin tai voi kokeilla tietysti käsikauppalääkkeilläkin.

Burana 600mg x3 krt/pvä vähentää vuotoa jo tehokkaasti.

Vierailija
14/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sektiolla molemmat. Joten en ole synnyttänyt... Mut jotenkin sitä on ollut siinä uskossa että paikat vähän löystyis ja venyis kun on ollut kuitenkin raskaana kaksi kertaa ja painetta alapäähän kohdistunut. Tietty, loppuun asti ei kumpikaan raskaus edennyt, 34+4 ja 30+1 jouduttiin sektioimaan... Suurin paine siis kokematta. Mä mitää näistä tiedä. Mutulla mennään. :-)

ap

Vierailija
15/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuu edellinen kirjoittaja. Kohdunsuu on sektiomammalla todella kuin synnyttämättömällä. t. sektioäiti, joka ei tästä syystä halunnut kierukkaa

Vierailija
16/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap:lla. Taju ei senttään lähtenyt, mutta lähellä oli! Kyyneleet vaan valu silmistä, ja aiemmin on sentään sanottu, että mulla on korkea kipukynnys.

Lääkäri on tosi kokenut ja osaava, mutta liekö syynä, että en ole myöskään synnyttänyt jonka lisäksi kohtu on taakse (ja vähän sivullekin) kallellaan. Se " asetin" sitten jumahti siihen kohdunkaulaan kiinni. Very nice. Venyteltiin ja vanuteltiin, saatiin sentään lopuks paikalleen.

Pois ottaminen pelottaa jo valmiiksi todella paljon, ajattelin vaatia jonkun puudutuksen. Kai sellainen on mahdollista saada?

Vierailija
17/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... heh minkäs sille mahtaa että on niin kovin kiree... :-DD kyllä se nyt naurattaa. Ei naurattanut muutama tunti sitten. Mutta jos ollaan vielä tovi vakavia, niin kyllähän ne kierukkaa laittaa synnyttämättömillekin naisille. Mulla taitaa vaan olla kaikki voimat tätä projektia vastaan, taaksepäin kallistunut kohtu ja " neitseellinen" kohdunsuu.

No, eipä ole kukaan mulle väittänyt että elämä olis jotenkin helppoa. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. :-)

Vierailija
18/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toimistorotta... kiitos kuitenkin... hämmentynyt ja imarreltu...

Vierailija
19/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisia vuodessa, kiva saada vatsalaukkuun sisäinen verenvuoto vanhemmiten.

Vierailija
20/21 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pillerit on poissuljettu vaihtoehto

aurallisen migreenin vuoksi. Yritin jossain välissä puhua että haluan koko värkin hittoon, siis kohdun, mutta gyne antoi mun ymmärtää että se on melko mahdoton vaihtoehto. Lapsia en todellakaan lähde enää tekemään. Kaksi riskiraskautta takana ja mieheltä piuhat poikki. Ja nyt tosissaan harmittaa kun joutu ylimääräsille kierukoille/hormooneille... ja riesa... "

Tutulla esim. piuhat poikki ja silti pillerit runsaiden menkkojen takia. Eli tosiaan se pitäis sitten olla koko kohtu:/ Ja sitä ne ei varmasti ihan heti teekään, kun itse en saanut edes piuhoja poikki, koska lapsia vain 2. Ja ehkäisyt ei oikein sovi...