Kokemusta crosstrainerista?
Onko kokemuksia crosstrainerin omistavilta, onko ollut kannattava hankinta ja minkä merkkinen/hintainen laite on taloudessanne? En ole ollut koskaan innostunut kovinkaan paljon sisällä liikkumisesta, mutta tuo crossari vaikuttaisi minuakin kiinnostavalta laitteelta. Jonkin verran olen kokeillut laitetta lähinnä salilla lämmittelyssä, mutta siitäkin on jo yli pari vuotta aikaa. Nämä tv-shopithan tietty mainostaa miten sillä saa _uskomattoman helposti upean kehon ja näyttäviä tuloksia_ :) mutta onko näin?
Tiedustelee Tolleroinen...
Kommentit (3)
Parhaita tuloksia saa silloin, jos crosstrainerissa on riittävän iso liikerata, tällöin se ottaa myös keskivartalon lihaksiin mukavasti. Jos laitetta hankit niin kannattaa samantien ostaa ns. hyvä laite ja satsata siihen n. 1.000 euroa. (Se ei muuten ole paljon, kun ajattelee sen käyttöikää ja sitä kuinka paljon sillä voi tehdä terveytensä eteen) Halvemmissa laitteissa on hyvin pieni liikerata ja vastus on aika heppoinen. Kalliimmissa malleissa on paljon erilaisia ohjelmia ja sähkömagneettivastus, näin treenaamisesta tulee mielenkiintoista ja haastavaa.
Minä pidän Crosstrainer harjoituksesta sen vuoksi, että se vapauttaa minut liikkumaan juuri silloin kun haluan. Pimeällä en uskalla. Voin tehdä sitä vaikka samalla, kun lapset katsovat telkkaria, ei tarvitse lähteä minnekään. Ja ennen kaikkea se on nivelystävällistä.
Jos hankit laitteen, kannattaa panostaa laatuun.
Minulla on Tunturi C40. Olisin ottanut tuon C60 mutta en raaskinut, harmittaa.
joka maksoi uutena 1500mk muistaakseni. Oli ihan hyvä laite, magneettivastuksella. Käytin sitä välillä aktiivisesti ja se oli hyvää tehokasta liikuntaa niin lihaksille kuin hapenottoon. Myin laitteen kuitenkin pois, koska vei paljon tilaa eikä sille ollut muuta paikkaa kuin makuuhuoneessa. Suosittelen kyllä, jos laitteelle löytyy hyvä oma paikkansa.