Mistä asunto luottotiedottomalle työttömälle
En ole tällainen, mutta kysyn mielenkiinnosta, onko Suomessa pakko osoittaa asunto jokaiselle vai jääkö tuollainen todellakin ilman asuntoa.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:12"]
Sosiaalihuolto hommaa kaupungilta/kunnalta asunnon ja lainaa takuuvuokran ja kela antaa asumistuen
[/quote]
Ei ole kovin reilua että luottotiedoton " esim unohtunut joku lasku sohvan taa ja matkareissulla sattuu olemaan kun tulee muistutukset ja menee luottotiedot" Tämän jälkeen yhteiskunnassa katsotaan kuin oisit narkkari ja vankilasta karannut etkä saa edes puhelinliittymää. Lisäksi asuinpaikkasi on narkkareiden keskuudessa
[/quote]
Voitha sie taas lähteä matkalle ja "unohtaa" laskut ja asuntohuolet ..
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:07"]
ei se yhteiskunta kauaa sillä pyöri, ettei kukaan töissä käy.. kohta ei ole mitään järkeä ahertaa, kun käteen ei jää mitään, mutta elätettäviä piisaa. Vaikka omaa perhettä ei olisi, niin kaikenmaailman uppo-outoa hampparia, työtöntä, alkoholistia, mamua, jne riittää jakamaan työntekijän ansioita ylikorkean verotuksen kautta.
[/quote]
Töissä olisi kiva käydä, jos saisi työpaikan. Kymmeniä hakemuksia lähettäneenä, itken kun tajuan miten kylmää ja julmaa ajattelua on olemassa. Köyden ostoon sitten tästä, ei muu auta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:04"]
Heille jotka nyt täällä kitisevät siitä että "yhyy mun palkat" ja "menkää töihin": Ihan tosissaanko te uskotte että kaikki työttömät ja asunnottomat ovat omasta tahdostaan vailla kämppää ja duunia? Jos itse vaikka sairastuisit vakavasti, päätyisit työkyvyttömäksi, rahat ei yhtäkkiä riitäkkään vuokraan, joudut vaihtamaan asuntoa mutta ei löydy kun töitä ei ole.. Itse olen ollut sairas jo monta vuotta ja kuntoutuksen perässä jouduin muuttamaan Helsinkiin ja olin asunnoton 8 kuukautta kun jonot on pitkät eikä yksityiset vuokraa työttömälle.
[/quote]
Enemmistö porukasta vaan on näitä " mene töihin " tyhjäpäitä jotka ei tiedä normaalimaailman menosta ja kelasta mitään. yleensä oleskevat suhdetyöpaikoissa ja perivät suvulta kaiken valmiina. Ei niistä kannata välittää. Eläkööt omassa muumimaailmassaan
[/quote]
Niin, tai sitten ovat niitä jotka ovat edes yrittäneet hoitaa asiansa. Avuttomat ne täällä itkee, kun ei ruokaa tuoda suuhun, p*rsettä pyyhitä ja paijata päätä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:35"]
Mä olen asunnoton. En juo, en käytä huumeita, en polta edes tupakkaa ja käyn töissä. Mulla vaan on luottotiedot mennyt ja sossu ei auta koska on tuloja. En pääse asumaan minnekkään.
[/quote]
Höpö höpö.
[/quote]
Höpsistä.. trolli.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:07"]
ei se yhteiskunta kauaa sillä pyöri, ettei kukaan töissä käy.. kohta ei ole mitään järkeä ahertaa, kun käteen ei jää mitään, mutta elätettäviä piisaa. Vaikka omaa perhettä ei olisi, niin kaikenmaailman uppo-outoa hampparia, työtöntä, alkoholistia, mamua, jne riittää jakamaan työntekijän ansioita ylikorkean verotuksen kautta.
[/quote]
Töissä olisi kiva käydä, jos saisi työpaikan. Kymmeniä hakemuksia lähettäneenä, itken kun tajuan miten kylmää ja julmaa ajattelua on olemassa. Köyden ostoon sitten tästä, ei muu auta.
[/quote]
Teepä näin. Säästyy yhteiskunnalta rahaa.
Ps. Käytä plussa-korttia, niin jää pisteet perinnöksi.
HEI KERMAPERSEET!!!
Joku teidänkin perseenne pyyhkii, kun joudutte vanhoina ja raihnaisina (viimeistään) toisten armoille ja hoidettavaksi, ellei päänne pehmene syystä tai toisesta ennen sitä ja sairaus ajaa teidät siihen asemaan jo ennenaikaisesti. Ei paljon enää silloin työtulonne, suhdetyöpaikkanne ja suvulta saatu alkupääoma helppoon elämään enää paina missään. Paskannatte hosuun siinä missä kukatahansa muu rahvas kansa. Mitään omaisuutta ette mukananne hautaan saa. Työkykyisenä maksamanne veroeurot eivät kata sitä kustannusta, joka tulee syöttämisestänne, juottamisestanne ja paskaperseen pesuista yhteiskunnalle. Teidän hoitonne kustantaa senhetkinen työtätekevä ikäpolvi, joten elättejä olette silloin myös itse ja iso menoerä valtiolle. Joten ei paljon kannata haukkua ketään yhetiskunnan elätiksi, pummiksi tai luuseriksi, sillä sama kohtalo on edessä teilläkin, ennemmin tai myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:44"]
Mä olen asunnoton. En juo, en käytä huumeita, en polta edes tupakkaa ja käyn töissä. Mulla vaan on luottotiedot mennyt ja sossu ei auta koska on tuloja. En pääse asumaan minnekkään.
[/quote]
Höpö höpö.
[/quote]
Höpsistä.. trolli.
[/quote]
Olen itse ihan vastaavassa tilanteessa, että ei välttämättä ollut trolli. Maksukykyä löytyy, mutta kukaan ei halua vuokrata. Vähän on rankkaa käydä vuorotöissä milloin miltäkin sohvalta nousten. Onneksi on sentään läheisiä kenen nurkissa notkua, kaikilla ei välttämättä ole.
Jos henkilöllä ei ole tuloja mitä nyt joku kela-tuki muutama satanen/kk niin miten ne maksaa sillä vuokran ja takuut ym? Miten niille siis tulottomana annetaan asunto vai onko kunnan pakko osoittaa ja maksaa asunto?
Asunnottomia ei lain mukaan saa olla, käytäntö toki toinen. Sossu kyllä ne kämpät maksaa.
Sosiaalihuolto hommaa kaupungilta/kunnalta asunnon ja lainaa takuuvuokran ja kela antaa asumistuen
Joku asuntola kyllä löytyy, niissä on yleensä paljon alkoholisteja, mutta haittaako se?
[/quote]
Ikävä kyllä. Ja me maksamme:(
Kokemuksesta voin kertoa että ainakin Helsingissä sellaiset majoitetaan asuntolaan.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:15"]
[/quote]
[/quote]
Että mieluummin katselisit kodittomia kaduilla? Vai nappi otsaan jokaiselle sossu"pummille"?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:15"]
[/quote]
[/quote]
Yhteiskunta on tasan niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. Mä maksan ilolla siitä, että heikommassa asemassa olevista pidetään huolta. Sun laisten ihmisp*ereikien toivoisin saavan viisautta, älyä ja empatiakykyä lahjaksi vaikka joulupukilta.
Missä Helsingissä on sellaisia asuntoloita? Ovatko ne niinkuin elokuvissa, että sinne mennään joka yöksi eri paikkaan ja alkoholistit makaa vieressä isossa salissa?
miten sieltä kukaan enää pystyy ponnistamaan muualle, jos on vaikka nuori vielä, mutta töitä tai kykyä työhön ei ole?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:31"]Missä Helsingissä on sellaisia asuntoloita? Ovatko ne niinkuin elokuvissa, että sinne mennään joka yöksi eri paikkaan ja alkoholistit makaa vieressä isossa salissa?
miten sieltä kukaan enää pystyy ponnistamaan muualle, jos on vaikka nuori vielä, mutta töitä tai kykyä työhön ei ole?
[/quote]
Siten että antaa sosiaalityöntekijöiden auttaa, sitoutuu päihteettömyyteen jolla pääsee tukiasuntoon. Yleensä tosin eivät sitoudu, jolloin saavat pyöriä asuntoloissa ja yömajoissa (esim. Hietaniemenkatu 5 taitaa sijaita pulsujen yömaja, Töölössä Ruusulankadulla on sellainen harvinaisuus kuin ei-päihteetön tukiasuntomesta).
Mutta pulsuilla ja narkeilla aikalailla ainoa vaihtoehto on sitoutua päihteettömyyteen ja sitä kautta tukiasuntoon.
Päihteettömille sossu kyllä yrittää järjestää jotain hätämajoitusta.
Kaupungilta ja alle 30-vuotiaat voi saada nuorisoasunnon. Molempiin on pitkät jonot, joten kyllä asunnottomia löytyy. Onneksi osalla on mahdollisuus asua väliaikaisesti kavereiden ja sukulaisten luona. Sossu myöntää takuuvuokran yleensä vain maksusitoumuksena, ja sitä ei monet vuokranantajat hyväksy.
[/quote]
Höpö höpö.