Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalkkunan täyte? + Muutakin.

Vierailija
26.11.2008 |

Eli te, jotka teette jouluksi kalkkunan, niin millainen täyte? Mielellään helppo, ja ohje tänne. Kiitos. Voiko kalkkunan myös paistaa paistopussissa, kuten kinkun, ettei tarvitse valella sitä koko ajan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan se täyte on vuokaruoka tai pyöritellään palloiksi kuin lihapullat, ei sillä juurikaan sitä lintua täytetä.

Paistoin muutamana vuonna kokonaisen kalkkunan, mutta iso, kaluttu lintu joulupöydässä on niin karsean näköinen, että olen luopunut siitä ja valmistan vain kalkkunan rintapaistin. Sen voi oikeasti täyttääkin, ei tosin stuffingilla vaan sivelen "avatun" paistin marmeladilla ja laitan aprikoosisiivuja ja mausteita. Sitten vain sidon ja uuniin.

Mutta kyllä kalkkunan voi laittaa paistopussiin, eikä sitä muutenkaan tarvitse valella, jos päällystää sen pekoniviipaleilla ja käärii folioon.

Vierailija
2/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, viimeiselle vastaajalle tämä: Ei minunkaan mielestä ihan kaikki tällä palstalla mainittu sovi joulupöytään, mutta onneksi kaikilla meillä on omat joulupöytämme. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkunanpaistajia paikalla?

Vierailija
4/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloooo, kiinnostais täälläkin, mikä olis hyvä ja helppo täyte, niin ja lintu ostettuna jo pakastimessa, joten tietoa, taitoa kehiin nyt, kiitos...

Vierailija
5/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on britti ja meillä on yleensä salviasta ja sipulista tehty täyte ja toinen muistaakseni jossa on karpaloita ja punakaalia. Osa niistä linnun sisällä ja osa sitten vuokana. Sively kuuluu asiaan, muuten siitä tulee kuiva ja mauton.

hae netistä turkey stuffing

Vierailija
6/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 onions, sliced

25 g butter

1 small Bramley apple, peeled, cored and diced

800 g meaty Cumberland sausages, removed from their skins

handful sage, leaves chopped, plus extra for topping

140 g granary breadcrumbs

Sipulia freesataan voisssa ja siten lisätään omenakuutiot ja keitetään vähän aikaa. Jäähtynyt seos yhdistetään muihin aineisiin. Seoksella täytetän linnun kaulaosa ja lopuista tehdään palloja, tai sitten koko komeus paistetaan pitkämäisessä vuoassa.

Olen käyttänyt makkaroina mitä tahansa tuoremakkaraa mitä olen saanut käsiini, usein puolet siskonmakkaraa ja puolet jotain mausteisempaa. Granary-leipää ei saa ainakaan meiltäpäin mutta siihen käy mikä tahansa vaalea sekaleipä, jossa on vähän jyviä tms. Olen jauhanut sen vähän kuivahtaneena monitoimikoneessa.

Joskus olen lisännyt alkuvaiheessa myös varsisellerikuutioita ja maustanut sitruunanmehulla. Jos olen paistanut vuoassa, olen laittanut myös yhden munan. Brittiläisellä alueella lapsuutensa jouluja viettänyt mieheni väittää, että laittamani stuffing on maistunut täysin aidolta, itse en ole koskaan maistanut "oikeaa" stuffingia enkä nähnyt kalkkunaa, joka olisi täytetty.

Vierailija
7/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tekevät sen erikseen ja laittavat tarjolle omaan vuokaan pöydälle. Tää voisi olla hyvää.

Sausage and Herb Stuffing

Ingredients

nocoupons

* 16 cups 1-inch bread cubes, white or sourdough (1 1/2 pound loaf)

* 8 tablespoons (1 stick) unsalted butter

* 2 cups medium-diced yellow onion (2 onions)

* 1 cup medium-diced celery (2 stalks)

* 2 Granny Smith apples, unpeeled, cored and large-diced

* 2 tablespoons chopped flat-leaf parsley

* 1 tablespoon kosher salt

* 1 teaspoon freshly ground black pepper

* 3/4 pound sweet or spicy Italian sausage, casings removed

* 1 cup chicken stock

* 1 cup dried cranberries

Directions

Preheat the oven to 300 degrees F.

Place the bread cubes in a single layer on a sheet pan and bake for 7 minutes. Raise the oven temperature to 350 degrees F. Remove the bread cubes to a very large bowl.

Meanwhile, in a large saute pan, melt the butter and add the onions, celery, apples, parsley, salt and pepper. Saute over medium heat for 10 minutes, until the vegetables are softened. Add to the bread cubes.

In the same saute pan, cook the sausage over medium heat for about 10 minutes, until browned and cooked through, breaking up the sausage with a fork while cooking. Add to the bread cubes and vegetables.

Add the chicken stock and cranberries to the mixture, mix well, and pour into a 9 by 12-inch baking dish. Bake for 30 minutes, until browned on top and hot in the middle. Serve warm.

Vierailija
8/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivataan paperilla ja hierotaan merisuolaa sinne nahan alle. Antaa makua. Suolattu kalkkuna laitetaan paistopussiin , joka on ensin jauhotettu sisältä yhdellä ruokalusikallisella vehnäjauhoja. Pussi kiinni ja muutamia viiltoja ylöspussiin. Mittari kiinni paksumpaan kohtaan ja paistumaan. Ei tarvitse voidella välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan