Joko kaikilla on kevätvaatteet lapsille?
Minä en ole vieläkään löytänyt meidän lapsille kevätvaatteita! Ei vaan yksinkertaisesti mikään mallisto miellytä silmääni. En oikein itsekään tiedä mitä väriä haluaisin, ehkä ihan tummanruskeaa?! Tai tummansinistä? Jotain sellaista, mitä ei tarvitse joka päivä pestä!
Kommentit (24)
Viime vuoden JOnathanin ja lennen puvut mahtuu vielä, joten en ole mitään kiirettä pitänyt. On vähän sama ongelma, etten oikein tiedä mitä ostaisi. Toisaalta ajattelin ottaa seuraavalla kerralla pojan mukaan ostoksille, että saisi itse valita mistä tykkää.
POPin yksiväriset ja ruudulliset kiinnostaa, mutta täytyy näyttää vielä poitsulle enne kuin lyö kaupat lukkoon.
Nyt en meinaa laittaa ajatustakaan enää noihin, huoh...
Keväällä aika turkoosi-painotteista, syksyksi hiekkaa ja oranssia pääasiassa.
Kerran aikaisemmin luulin jo että kaikki olisi kasassa mutta, kas kummaa, mieli muuttui matkalla ja puolet meni uusiksi ;)
Esikoiselle 5 v on muistaakseni yksi Reimatecin takki ja casual-malliston takki sekä erinäinen määrä housuja. Nyt sitten minua houkuttaisi ostaa se Reiman casual-takki ja housut (oranssia ja jännää ruskeaa).
Pojan uusi (laput kiinni) 110 cm haalari taitaa lähteä myyntiin/vaihtoon, sillä se on liian sopiva ts. se ei mene syksyllä. Tosin harkinnassa on, tarvitseeko hän enää haalaria lainkaan.
Tytölle 1 v on välikausihaalari odottamassa ja paljon erilaisia takkeja, huppareita sun muita.
Niin, Ticketin kumipukuja myös odotellaan vielä.
Eli vastaus kysymykseen: hyvällä mallilla ovat hankinnat, mutta pientä täydennystä pitäisi hankkia!
Välikausihaalari näyttää vielä mahtuvan, välikausikengät myös, mutta niissä ei ole yhtään kasvunvaraa. Yksi ohut pipo mahtuu, mutta muut hatut olivat jääneet pieniksi. Vk-hanskat sopivat vielä hyvin. En aio ostaa uusia ennen kuin vanhat ovat jääneet pieniksi. Toki on sitten eri asia, mitä kaupasta enää siinä vaiheessa löytää...
Jostain syystä kevät mallistot tökkineet pahasti.Tytölle kuitenkin hommattu pinkkiä ja omppuvihreää,mutta en nyt sanoisi niiden olevan ihan lemppareita.
Ehkä odotukset mieleisten viime syysmallistojen jälkeen olivat liian korkealla .
Mutta ,mutta-kävin taas eilen Gapissä ,ja kesä mallistossa oli paljon tummansinistä tytöillä,yhdistetty valkoisen kanssa-näytti IHANALTA,ruskeaa ja ihanaa hempeää keltaista,jonkin verran oranssia ja turkoosia.
Mutta tummansininen-ah !
mikä on 110 cm haalarin väri? voisin olla kiinnostunut.
kyllä kenkiä pienemmälle ja housut molemmille kaksiosaiseen..Takit on hommattuna ja isommalle on jotain viime syksyltäkin vielä sopivaa tallessa. Pienemmälle haalari ja asusteet on kyllä hommattuna jo.
alkuun mennään viime syksyisillä ja katsotaan sitten mitä on tarvis hankkia eli paljonko on tullut kasvua... ostan yleensä käytettyjä, joten ihan kiire ei sen puoleen ole, kun en tarvi vimpan päälle viimeistä huutoa eikä tarvi olla uusinta väriäkään ;-). suosin kestovärejä muutenkin, niin pääsee mm. asusteilla vähemmällä ostamisella ja saa kierrätettyä sisarusparven läpi paremmin.
mutta jotain on silti. Kuopus saa käyttää päiväkodissa isonsiskon vanhaa suojapukua (kuin uusi, en tainnut itse pitää siitä aiemminkaan ;o): Lenne, t.sin alaosa, roosa yläosa. Siihen on roosa pipo. Tarjouksesta ostin pinkin takin,johon tuo pipo näyttäisi myös sopivan. Joku toinen lakki tarvitaan ja sitten käsineitä.
Kurahousut pitää kaivaa päiväkotia varten, mutta niitä on ennestään. Kumisaappaat ja kengät pitää ostaa, katsottuna jo Eccolta kävelykg.
Esikoisella ei ole takkia, sitä olen ihan etsinytkin. Vaaleanpunaisia löytyisi, mutta haluaisi jo tuosta väristä eroon. Kivatin raitapipo on valmiina, mutta mennee palautukseen, jos ei löydy pian samansävyistä (v.sin) takkia. Ja sitten joku halpis/kevyttakki lisäksi. Ja kengät.
ei minuakaan mikään oikein miellytä tämän kevään mallistosta... pojille olisi hakusessa, mutta kun ei niin ei. Tytöille mielestäni on ihan kivasti tarjolla ja meillä juuri tyttö onkin jo omansa saanut. Pojat on sitten tosiaan asia erikseen. Liian vaaleita en halua, mutta en sitten taas mustaakaan. No, ei kai auta kun jatkaa etsimistä...ei vaan oikein jaksaisi enää...
Pojalle olisi tarve vielä vedenpitävälle takille (puvulle), mutta sopivaa ei löydy. Haluaisin mieluiten turkoosin tai jonkun muun säpäkämmän värisen, mutta vedenpitävänä ei ole. Lähinnä olen nettikauppojen varassa. Ticketin Hardy löytyi turkoosina, mutta sepä ei taida olla kuin kostettahylkivä. Pitää miettiä ostaakko sitten vihreä reimatec vai vähemmän vettäpitävä ticket tai ruudullinen Minymo. Kun joku osais ennustaa, sataako syksyllä paljon =0)
Molemmille tytöille viimevuotiset reimatecit menee vielä. Niihin on hankittuna uudet pipot. Esikoiselle ( 4,5v ) ostin käytettynä reimatecin haalarin, oma on siis 2 - osainen. Siihenkin sain pipon hankittua. Yhdet välikausihanskat vielä hankinnassa. Niin, ja kaapista löytyy vanha jonathanin haalari, joka ei kyllä äitiä miellytä yhtään...Kengiksi ostin superfitin varrelliset kengät. Niin ja sitten on vielä exitin irtotakki.
Nuoremmalle on eccon nahkaiset kävelykengät ostettuna. Samoin ticketin punainen rain drop ja seppälän 2 - osainen ulkoilupuku. Niin ja se viimevuotinen reimatecin haalari menee vielä. Siihen pipo ja hanskat ostettuna. Ja irtotakkeja löytyy kanssa.
Hyvällä mallilla on hankinnat. Tytöille oli todella vaikea löytää kivaa ulkovaatetta. Tuo yksivärinen punainen oli ihan super-ihana!
Hamsteriäitinä olen edellisistä aleista ja kirpputoreilta hankkinut sen verran tavaraa ja lapsen kasvukin hiukan tasaantunut, että mitään uutta ei tarvita esikoiselle. Kuopus saa käyttää esikoisen vanhoja, ne kyllä miellyttävätkin minun silmää yhä edelleen ja ovat hyväkuntoisia. Yhden takin olen kuopustytölle hankkinut, kun veljen 2-osainen on vielä auttamattoman iso ainakin keväällä ja kesällä, syksyllä ehkä sopiva.
Molemmilla lapsilla siis kosteussuojatut haalarit x2 (perättäiset koot, mutta voi käyttää kumpiakin, ja kun toinen jää pieneksi, niin toinen vielä menee) ja 2-osaiset, joiden takkia voi käyttää muutenkin farkkujen kanssa. Lisäksi kosteussuojatut lakit sekä hanskat, kuravaatteet ja erinäinen määrä pipoja ja lapasia/sormikkaita.
Minä siis tarkistan tilanteen kesän alessa, nyt käyn jo vähän vilkuilemassa, mitä kivaa on tarjolla.
- tiukkis
Niin, ulkovaatteet siis on kunnossa, mutta yhtä takkia lukuunottamatta mitään ei ole hankittu :-)
Esikoiselle menee viime syksynä hankittu Peakin kaksiosainen puku. Housut tosin pitäisi hankkia uudet, koska noissa vanhoissa on muutama reikä muistona partioleireiltä... Siistimmät takit kouluun ja kaupungille pitää myös hankkia.
Keskimmäiselle hankittiin viime viikolla Legon haalari. Asusteet tosin puuttuu vielä ihan kokonaan. Varmaan jotain pinkkiä pitäisi löytää... Siis rukkaset ja hattu... Vielä pitäisi jaksaa etsiä toinen kaksiosainen puku jota voisi sitten käyttää kuivemmilla keleillä. Samoin haussa on nuo siistimmät takit.
Kuopus saa Lennen haalarin " perinnöksi" isosiskolta. Uusin asustein tosin. Ruskeita rukkasia ja hattua olen ajatellut pojalle. Niin ja sitten myös se kuivempien kelien kaksiosainen puku. Uskoisin, että viime keväänä hankittu Timberin " siisti" takki menee ainakin vielä hetken. Pitää sitten myöhemmin katsoa jotain uutta. Ihana oli mm. Armanin " ihan perus" (tylsän :)) tummansininen takki.
Kaikki kengät, saappaat ja veneilyvarusteet puuttuu vielä ainakin kaikilta...
Meillä on ja on jo syksyksikin, mutta olenkin taloudellisten " huonojen aikojen" (mies ilmoitti tänään töissä, että jää syksyksi kotiin) takia hamstrannut. Pienemmälle on Remu 80, Pop 80 (tämä edellistä huomattavasti suurempi, selkämitta 4 cm pidempi ja koko haalari 7 cm pidempi) ja Jonathan 86.
Isommalle on odottamassa kaksi IcePeakin takkia (toinen tämän kevään vihreä, toinen aikasempaa mallia kirkkaansininen), Seppälän avaruusoliotakki ja siistimpään käyttöön Reimatecin vaalea takki ja Timben vaalea takki. Housuiksi on Reiman Casual 2x (tosin toiset vielä reilut) ja Motionin parit housut.
Kengätkin on isommalle, pienempi saa kun oppii kävelemään.
Meillä talvi vielä täydessä teräss, joten ei tuo välikausiasia vielä aiheellinen. Tosin hieman olen katsellut mallistoja, josko vain 2-osaisen puvun hankkisi, uudet kumpparit, tarralenkkarit (Viking ?), verkkapuvun. Tietenkin pipot ja haskat uudet. Mitään älytöntä vaatemäärää en aio hankkia, sillä kokemuksesta tiedät ettei niitä sitten loppupeleissä tarvita.
Vanhoista vk-vaatteista osa menee mutta jotain ajattelin vielä hankkia.
Esikoiselle ajattelin sitä Sokoksen kanta-asiakas Reimaa (takkia+housuja).En tiedä...en oikein ole jaksanut innostua.Ei ole nykyään energiaa laukata kaupoissa.Toisaalta Hullut Päivät on kohta ja siellä on yleensä ollut vk-vaatteita.Ihastelin PO.Pin takkeja- ja housuja mutta ne hinnat hirvittää!! Sitten vielä kengät on hankkimatta kaikille kolmelle...
omenan- tai limenvihreitä yksivärisiä housuja, koossa 134 cm.
melba:
Isommalle on odottamassa kaksi IcePeakin takkia (toinen tämän kevään vihreä, toinen aikasempaa mallia kirkkaansininen), Seppälän avaruusoliotakki ja siistimpään käyttöön Reimatecin vaalea takki ja Timben vaalea takki. Housuiksi on Reiman Casual 2x (tosin toiset vielä reilut) ja Motionin parit housut.Kengätkin on isommalle, pienempi saa kun oppii kävelemään.
juuri tajusin ettäpitää tehdä inventaario. Olen nyt kotiäitinä joten ensimmäsitä kertaa oikeastaan elämässäni täytyy alkaa miettimään minkä hintaiseen on varaa vai ostanko käytetyn. kun olin töissä ei 100 euron hinta niin paljoa mietityttänyt, nyt se lohkaisee 1/3 kotihoidon tuen netosta....mutta siis vastaus oli että ei ole ainakaan meillä.