Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKAT viikolla 11***

10.03.2008 |

Tässä viime viikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12587544&p=2&tmo…

Uusi viikko ja uudet kujeet.

Mulla on tänään tärkeetä tekemistä, aloitan vihdoinkin uusimman Harry Potterin lukemisen. Ostin sen jo perjantaina enkä oo ehtinyt aloittakaan :( kai mä en raski aloittaa kun tiedän että se on viimeinen ja päättää koko tarinan.

Eetu nukku taas ihanasti. Illalla nukahti klo20, nukku 8h, söi neljän maissa ja jatkoi uniaan vaille seiskaan :D Kiinteiden kokeilut on meillä ollut tauolla loman aikaan, yöunet meni ähinäksi joten annattiin lomaviikko olla ilman mitään ylimääräistä. Tänään jatketaan kokeilua kun ollaan rauhassa kotona. Oltiin siis viikko mun kotona pohjoisessa ja siellä oli mun siskon vauvan ristiäiset sekä samalla niiden häät viime lauantaina.

Lukaisin pinot läpi mut on liian kova homma alkaa kommentoimaan joten aloitan ihan puhtaalta pöydältä. Jäi mieleen ainakin että Hennalla synnytys lähestyy, suppareita sinne kovasti!!! Ja Tipulla taitaa olla mies kotona, nautihan olostasi =) Ilona oli tainnut mua kaivatakin ja kyllä mieltä lämmitti!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

hermione ja Eetu 5,5kk

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos vain kaikille kyselyistä.. Oonalla pamahti aamulla kuumemittariin +40c pepusta mitattuna, joten mentiin aamupäivällä lääkäriin. Verikokeet & kaikki tutkittiin ja kaikki viittaa influenssaan.. Höh. Vaikka rokotuskin otettiin. Saatiin vähän tujumpaa kuumelääkettä, toivottavasti saataisiin nyt neiti pian terveeksi. On niin kurja katsoa pientä kun on niin raasu.. :( Itsellänikin on maha kipeä ja meinaan mennä aamulla uudestaan lääkäriin, kun kipua on jatkunut jo viikon. Plääh. Tästä tuli sit tällanen viikko.. Pysykää te muut terveenä, jookos! :) Nyt on mentävä nukkumaan! Öitä!

Mammis + Oona huomenna tasan 11kk

P.S. Eddie-äidille & Edwinalle tervetulotoivotukset porukkaan![/color]

Vierailija
22/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi sairasteleva perhe. Viime viikolla tuli itse sairastettua oksutauti ja viikonloppuna tauti iski sitten pikku mieheen. Nyt raukka sitten sairastaakin jo kohta viidettä päivää. Kuumetta ei onneksi enää ole mutta voi tuota p...an määrää. Sitä on riittänyt.

Onneksi pikku mies juo ja syö hedelmäsoseita aivan mielellään, joten kuivumista ei ehken näyttäisi olevan mutta kovasti sitä silti koko ajan juomaa tarjoaa vain lisää.

Mammiksen Oonalle toivotaan pikaista paranemista ja samoin kaikille muillekin ketkä nyt ovat ikävän taudin kourissa..

- Ninca ja Joona 10½kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti yritän jotain, tänään on vauvavoikka ja aamuhommat seisoo vielä täällä.

Ilona, Riituhan osaa jo paljon hienoja taitoja. Eetu on kyllä ton liikkeelle lähdön kanssa hitaansorttinen, muuten on kyllä virkeä ja reipas poika. Noista Pottereista taitaa monella olla harhaluulo että ne olis jotenki lastenkirjoja. Musta ne on parhaiten kirjoitettuja kirjoja mitä olen ikinä lukenut ja mä oon ikäni tykännyt lukea paljon. Mut eihän kaikki tykkää fantasia-kirjallisuudesta, mun vanhimmat Potter-fanikaverit on liki 6-kymppisiä =) Et ei oo iästä kiinni.

heltsy, sielläkin Kiia osaa jo vaikka mitä. Mä ootan kovasti millon Eetu hoksais noi omat varpaansa mutta taitaa sillä olla mahaa sen verran ettei ne suuhun yltäsikään =)

Se terkka sanoi itse että on ollut koulutuksessa ja UUSIMMAT suositukset jne.. Se on kyllä aika turhantärkeä nainen. Hyvä että kouluttavat noita vanhempiakin terkkoja . En mä viitsinyt alkaa sanomaan mitään siitä sen edell.suosituksesta. Tuskin se olis muistanut mitä meille sanoi ja siitä olis tullut varmaan 5min puolusteleva luento et miks hän on niin suositellut. No onneks pidin oman pääni enkä silloin vielä alkanut kiinteitä antamaan. Ja se piikki oli ihan se normi 5kk piikki. Eetulla oli 3kk neuvola+piikki vuodenvaihteen+joulun pyhien takia myöhässä (yli 3,5kk) joten kai siinä pitää olla aikaa jonkin verran enneku se tehoste laitetaan?? niin ainakin ajattelin, meillä on sen vuodenvaihteen jälkeen olleet noi neuvolakäynnit aina sen pari viikkoa myöhässä. Tai nyt on enempikin kun Eetuhan täyttää jo 10päivän päästä 6kk.

Mammiksen ja Nincan perheille paranemisia!!!

Buuffan Neea oli tainnut täyttää 6kk mun loman aikana joten myöhästyneet onnittelut puolivuotiaaalle!!

Nyt aamuhommiin!

hermione ja Eetu 5.5kk+

Vierailija
24/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa räkätauti tuli takaisin :(

Höpis yskii,onneksi " märkää" yskää ja räkä valuu. Lämpöä en mitannut yöllä,mutta kuumalta tuntui lapsi-suppo auttoi.

Juuri kun saatiin nauttia viikko koko yön nukkumisista, alkaa tämä tuolissa nukkuminen taas. Blaah, ei jaksais enään! Mutta Höpis leikkii innoissaan, ja kävelee lujaa äitin sormesta kiinni pitäen....eipä näytä tauti kaatavan.

Miten teillä muilla, jos lapsella flunssaa oletteko menneet ulos silti?

Me kun ei olla totuttu olemaan koko päivää sisällä, vaan vaulenkeillä silti vaikka flunssaa pukkaisikin. Ja nukkuu ulkona vaunuissa kuitenkin, paremminkin siellä kun sisällä.

MAMMIS Isoja paranemis toivotuksia sinne Oonalle ja sulle. Mikä sun masua vaivaa????

Ja kaikille muillekkin kipeilijöille tsemppiä!!

Ja uusille tulokkaille moikkarit, ja tasapuolisesti kaikille moikka! =)

Lycka joka jatkaa Höpiksen paijailua :)

Vierailija
25/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi äiti ja vauva ilmoittautuu mukaan, osan kanssa jo tavattiinkin odotus-enskoissa ja maalismussukoissa, olin silloin mama030308 la:n mukaan.

justus (tekonimi vieläkin) syntyi täsmällisesti 3.3. ja viime torstaina kotiuduttiin. eilen kävi th ja painoa oli tullut 450 g, olin ollut vähän huolissani syömisistä mutta turhaan. poika nimittäin syö aika lyhyitä pätkiä kerrallaan. välillä tankkaileekin pitkin iltaa mutta välillä yli 3 tuntiakin nukkuu. meillä oli ensimmäisinä päivinä sairaalassa imetysvaikeuksia ja rintakumi jäi käyttöön, mikä välillä minua harmittaa kovastikin (välillä ajattelen että pääasia kun syö), oisko vieroitusideoita? ongelmana on sekä mun rinnanpään muoto että pojan hieman laiska imuteho vaikka ote onkin löytynyt..

ollaan just ekaa kertaa kahdestaan kotona, mies lähti kauppaan. tässä yhdellä kädellä naputtelen. saa nähdä miten mies pärjää, kun listalla on mm. siteitä.. :)

huomenna saadaankin jo aloitella ulkoilua pojan kanssa, tekee kyllä hyvää päästä vähän haukkaamaan happea.. postilaatikolla oon vaan käynyt.

sori vaan omaa napaa, enköhän vähitellen opi teidät kaikki tuntemaan, parantumisia sairastuneille!

mama & justus 9 päivää

Vierailija
26/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinakumista piti tulla sanomaan. Meillä oli käytössä n. reilun kuukauden pojalla rintakumi imemis laiskuuden takia. Kerran sitten vain unohdin yöllä sen pöydältä ottaa ja laittaa, sen jälkeen ei enää tarvittu :) Välillä aina kokeiltiin ilman jo tätä aikasemmin, mutta poika ei suostunut. Kannatta vaikka joka toinen päivä/muutamia kertoja viikossa kokeilla ilman, luulisin, että helpoiten onnistuu kun asiaa ei itse jännitä (mikä on helpommin sanottu kun tehty) ja vauva on juuri herännyt. Ajan kanssa, älä ota siitä mitään stressiä! Itse muistan kun pelkäsin kovasti rintakumin käyttöä, meille kun joku kamala kätilö synnärillä sanoi ettei lapsi saa sitä kautta tarpeeksi ruokaa (!!!!). Ei päästänyt meitä rintakumin käytöstä johtuen kotiinkaan vasta kun muutamaa päivää myöhemmin kun piti. Hyvin sai poika kuitenkin ruokaa, kahdessa päivässä oli jo syntymäpainon saavuttanut :)

Nyt ei muuta, pitää kiiruhtaa neuvolaan verenpainetta mittailemaan....

Henna, Joel 1v ja Ninni 39+5 (ja loppu sen kun lähenee...)

Vierailija
27/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti tosta rintakumista tulla kommentoimaan, aika lailla samaa kun Henna joten en muutakun lisää että tuota vierotusta kannattaa kokeilla alkuun yöaikaan kun vauva ei ole virkeimmillään. Samoin voi yrittää ottaa sen kesken syötön pois, kun suurin nälkä on jo tyydytetty. Kyllä se siitä aikanaan onnistuu. Ja tervetuloa MamajaJustus joukkoon turisemaan! Ja onnea tietysti kanssa. Oliko millanen synnytys?

Hennalle supareita kovasti. Toivottavasti paineet oli neuvolassa maltilliset.

Mammis: mikä on sairastuvan tilanne? Ootko joutunut sinne puolelle itse kanssa?

Ja Lyckalla ja Nincalla sairastellaan myös. Harmitus. Paranemisia sinne.

Hermione: jaa että Eetulla kohta 6kk synttärit!!! Eikä, miten tää aika menee niin lujaa? Mites vauvavoikka, menikö hyvin?

Ja sitten vielä omat kuulumiset. Yö meni loistavasti, Kiia nukahti kasin jälkeen, kahen aikaan tarjosin tuttia ja puoli viis syötiin jonka jälkeen nukuttiin vielä reilu kaks tuntia. Mukavaa.

Mutta ei sitten vielä päästykkään porkkanan kimppuun heti aamusta, kun en ehtinyt käymään kaupassa eli pysyttiin vielä pelkässä potussa. Tosin pakkasessa olisi ollut miniporkkanapussi, mutta epäröin sen kanssa, voiko niistä tehdä samanlailla sosetta? Kokemuksia? Kun ihan pieniä perunoitahan ei suositella esim. ollenkaan. No, joka tapauksessa tänään maistui jo paremmin, jopa jonkinlaista maiskuttelua oli havaittavissa. Ehkä meidänkin neiti suostuu myös tähän perinteiseen suomalaiseen ruokaan taipumaan.

Aamulla poikkesin jo kuntosalilla kun mies meni opiskelujen pariin vasta puolille päivillä, oli ihana aloittaa päivä reippailulla. Voi kun pystyis useemmin meneen kuntoileen aamupäivisin, iltasin toi sohva on ollut aika vahvoilla;)

Nyt mansikkarahkapiirakan kimppuun (leivoin eilen vieraille) ja hetkeksi sohvalle kun Kiia vielä päikyillä.

heltsy ja kiia

Vierailija
28/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Meilä mies sais pitää vanhempainvapaata 60 ylimäärästä päivää mut pitää siitä vissii viikon kun ei ole varaa enempää pitää. Eli huhtikuu ensimmäinen päivä siis töihin. iik

Hermione: En saanu Potterii ostettua:( Tuli 800 euron sairaalamaksut niin aattelin et parempi säästää sekin raha niihin maksuihin.

Ilona: Tsemppiä sinne rikkonaisiin öihin!=)

Lycka: paranemisia sinne:)

Tervetuloa Mamalle ja Justukselle:)

Neuvolakuulumisia siis=) Eli A:n mitat 46 cm ja 2355g ja pipo 33. B:n mitat 50,5 cm ja 3240 g ja pipo 34,4. Hyvin meillä siis kasvetaan. Muutenkin kaikki olo ihan ok eikä ensi viikolla tarvitse käydä enää neuvolassa.

Meillä on ilmeisesti A pojalla koliikki vaivana. Hän huutaa illalla yhdeksästä kahteentoista suoraa huutoa eikä mikään auta:( Saatiin jotain hieronta ohjeita tänään terkalta mut saa nähdä auttaako. Ainakin pieruja tuli kunnolla kun terkka näytti mulle miten se hieronta tehdään. Toivottavasti jotain helpotusta tois pikkusen vaivaan.

Tänää oli ihana aamulla kun miehen pomo soitti et tultaisko näyttää poikia sinne. Tosi hassua silleen ku ei mies ja sen pomo oo kavereita tai mitään. Ihan normaali alainen-työnantaja suhde heillä on. Tosi kiva kyllä että muistavat meitä:)

Äsken leivoin mokkapaloja kun huomenna tulee vieraita. Tai vielä pitäs kuorrutus tehdä valmiiks jahka pohja jäähtyy. Nyt pitää mennä ruokkii A kun tuolla itkeskelee jo=) Halit enskoille=)

-Butterfly & pojat-

Vierailija
29/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja paineet oli edelleen vähän koholla. Perjantaina siis joutuu käymään uudestaan vielä ja maanantaiksi varasivat ajan myös. Vähän oli matalammat kun viime maanantaina, mutta koholla vieläkin. Synnärille en kuitekaan joutunu tarkastukseen. Laiskasti Ninni masussa liikkuu edelleen ja kovasti terkka ihmetteli kun eivät silloin kättärillä käydessä ultranneet ja kattoneet istukan toimintaa. Kuulemma jos ei ihan hyvin toimi, vähenee vauvan liikkeetkin ja se saattaa myös paineita nostaa. Eipä lähetettä sinne kuitenkaan laittanut. Kahdessa päivässä tullut painoa melkeen puol kiloa eli turvotusta on ihan mielettömän paljon. Paineiden kohoamisesta johtuen oon jo kolme päivää kärsinyt kamalan kovasta pään särystä. Eikä loppua näy...

Viime yönä tapeltiin miehen kanssa, miks tuntuu että suutun nyt kaikesta? Varmaan johtuu tästä ihan loppu vaiheesta, kovasti jo haluisin tytön syliin.

Toisaalta hirvittää et miten sitä jaksaa, alkaa tää toinen raskaus olla melkeen heti ensimmäisen perään jo tosi raskasta. Mitenhän sitä tulee pärjäämään vuoden ikäisen pojan ja tän pienen tytön kanssa? Esikoinen on ollut koko ajan tosi helppo ja vähän hirvittää et mitä jos tämä onkin sit tosi hankala lapsi. Tämä toinenhan ei ihan suunniteltu ollut, imetin vielä Joelia ja söin tositosi säännöllisesti pillereitäkin. Tyttö nyt vaan päätti että tähän maailmaan haluaa :) Eikä yhtään harmita, oman jaksamisen takia vaan pelkään. Mies kun tekee lähinnä ilta/yö työtä, nukkuu melkeen siihen asti kun töihin lähtee ja tulee töistä kun ollaan jo nukkumassa. Melkeenpä mun hoidossa on siis lapset, ainakin siihen asti kun mies on nykyisessä paikassa töissä.

Synnytyskin on ruvennut ihan toden teolla pelottamaan. Viimeksi sain epiduraalia kolmesti ja se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa enkä enää oikeestaan mitään kipuja sillon tuntenut. Nyt pelottaa, että mitä jos kohdalle sattuukin kamala ja hankala kätilö, mitä jos en saakaan kipuihin tarpeeksi apua. Aina on se JOS mut mitä jos kuitenkin... Ihan tosissaan oon ruvennut pelkäämään sitä synnytystä.

Kamalasti tuntuu pyörivän mielessä kaikki mahdollinen, ihan ajatukset solmussa. Ja nyt siirryn takaisin lepäilemään, alkaa särkemään liikaa.

Henna, Joel 1v ja Ninni 39+5

Vierailija
30/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa eddie ja MAMAjaJUSTUS! Onnittelut vauvoista! :)

Iida-linnea: Kiitos kahvitteluseurasta! Piristi mua ainaki päästä jutskaileen. Terkut ja onnittelut tyttöselle 10kk täyttymisestä!

Dajmin pätkiksellä komeat mitat! Toivottavasti rokotteista ei tuu mitään oireota!

hermione ja eetu käyny myös neuvolassa. Hienot mitat. Hyvä et luotit vaistoos kiinteiden kans. Luulis et neuvoloissa olisi yhteiset ohjeet kiinteiden kans eikä niin et ohjeet riippuu terkkarin lisäkurssien käynnistä.

Ilona ja Riitu: Kiva et matka meni hyvin! Ehkä mun ny pitää pääsiäisenä lukea potteri ku pääsen pikku veljen kirjahyllyn luo. :)

Heltsyn kiia saanu jo pottua, toivottavasti porkkana mielyttäisi pientä enemmän!

mammikselle ja oonalle pikaista paranemista! samoin nincan joonalle ja lyckan höpikselle! Kylläpäs on monta sairaspedissä. :(

MAMAjaJUSTUS: rintakumista en osaa kommentoida mutta ei kannata olla huolissaan lyhkäsistä syömisistä kun paino nousee. Meillä Saaga on ollu pienestä pitäen aika nopea syömään, välillä tankannut useammin mut nukkunu jo pienenä pidempiä pätkiä. annat vain rintaa kun tuntuu että poika sitä haluaa.

Butterfly käyny poikien kans neuvolassa. hienosti on kasvettu. joko saitte ulkoiluluvan? :)

vilkutuksia muillekin enskoille!

Susanna ja Saaga 2kk

Vierailija
31/40 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipshei kaikille!

Henna, voimia ja jaksamista sinulle! Jos yhtään mietityttää Ninnin vointi niin vaadi neuvolasta lähete eteenpäin. Ei varmasti yhtään helpota olo, jos täytyy miettiä miten vauva jaksaa. Ninnille lähettelen täältä haluja tulla maailmaan pian!! =) Onko teillä sukulaisia/ystäviä lähellä, joilta saat apua jos/kun sitä tarttet, kun olet lasten kanssa paljon kahdestaan? Jos vaikka jo valmiiksi pystyisit sopimaan kuka tulee avuksi. Halauksia lähettelen.

Susanna, kiitokset onnitteluista ja seurasta! Mukavaa oli nähdä ja voi että Saaga oli suloinen ja niiiin pieni. Juttelin miehelle illalla, että meillä on oikeasti jo tosi iso tyttö eikä mikään vauva, kun vertaa noin pieneen... Otetaan treffit uusiksi joskus. =)

Heltsy, kiitokset onnitteluista! Niin vain aika humahtanut etiäpäin ja kohta vietetään ekoja synttäreitä...

Mammikselle, Lyckalle ja Nincalle perheineen paranemisia! Lycka, me kyllä ulkoiltiin syksyllä kun neidillä oli räkis. Tosin kuumeista lasta en vienyt ulos, mutta tuntui että kosteassa säässä ulkona tytön oli jopa helpompi hengittää kuin sisällä...

Mammiksen Oonalle onnittelut 11 kk:n iän saavuttamisesta! Tytöillä tosiaan on päivälleen kuukausi ikäeroa.

MamajaJustus, tervetuloa ja paljon onnea!

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta nyt ei pysty. Mulla on meinaan aivan karmea päänsärky. Ja syykin selvisi alkuillasta: ekat menkat synnytyksen jälkeen alkoi tänään. Täytyisi kai olla tyytyväinen, että hormonitoiminta on palautumassa, mutta kun aikaisemmin mulla liittyi kuukautisiin karmeat migreenit, niin pelottaa miten pärjää nyt kun on lapsi hoidettavana... Huomenna kiireesti mentävä hakemaan migrenilääkkeet apteekista.

Meillä oli mukava päivä tänään. Aamupäivästä oli äiti-vauvaseuraa ja tyttösellä riittikin ihmettelemistä, kun isommat näyttivät mallia kuinka kävellä tepsutellaan eteenpäin. Päikkäreitä neiti nukkui 2 x 2 h, mikä on ihan outoa. Toisten unien jälkeen tytön kummitäti tuli kyläilemään. Oli kiva nähdä pikkusiskoa ja saada seuraa, koska mies tulee kotiin vasta joskus kymmenen maissa.

Taitaa vaan hampaat kiusata tyttöstä tosi paljon. Ollut illan itkuinen ja nukahtaminen hankalaa... Kun nyt vaan ei mikään tauti olisi tulossa. No, annoin särkylääkkeen jotta yö ei menisi ihan pipariksi.

Tänään tosiaan neiti täytti 10 kk. =)

Nyt pitää lopettaa kirjottaminen. Pullot odottaa tiskaamista ja sitten on pakko mennä peiton alle. Jos vaikka auttaisi päänsärkyyn.

Pirtsakkaa loppuviikkoa kaikille!

T. iida-linnea ja tyttönen 10 kk

Vierailija
32/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terkut lumisateen keskeltä.. Olen ollut vähän palstapimennossa, mutta nyt hetki aikaa koneella, ennenkuin piiperö alkaa ruokahuutelunsa.

Tervetuloa juttelemaan eddie ja MamajaJustus! Ja ennenkaikkea ONNEA nyyteistä!

Ja toipumista kaikille flunssasta, oksutaudista ja muusta kärsiville! Joko mammiksen Oona on parempana?

Hennalle kasapäin suppareita ja tsemppiä lähestyvään koitokseen. Kyllä kaikki hyvin menee, toivottavasti et enää kauaa joudu kärvistelemään, kun olo on jo noin tukala!

Potteria täällä on jo lueskeltu urakalla, olis kiva saada se itsellekin hankittua. Vaan millon ehtii lukemaan ja keskittymään... Jotenkin nyt on meikäläisellä ajankäyttö ihan hukassa.. Potterit on kyllä hyviä, oon tähän mennessä kaikki kirjat hankkinu, eli tarttee ostaa uusinkin.

Paljon oli uusia opittuja taitoja monilla! Onnea niistä kaikille!

Meille ei ihmeempää kuulu. Piiperöllä on ollut vähän rikkonaisempia öitä tällä viikolla. On heräillyt useita kertoja yössä, tosin rauhoittunut heti kun on sanut tutin, ja pitää unissaan kamalaa meteliä. Olen itsekin sitten nukkunut vähän rikkonaisesti, kun kuulostelen toisella korvalla koko ajan pinniksen tapahtumia. Lisäksi piiperö on lisännyt syömistään ihan selkeästi, syö pitempään ja enemmän melkein joka syötöllä. ja michelin-renkaat senkun kasvavat komeasti :)

Mitkäs on enskojen pääsiäissuunnitelmat? Me ollaan lähdössä sukuloimaan pääsiäiseksi toiselle puolelle Suomea, eka kertaa reissussa pienen kanssa ja heti viikko kerralla! Toivottavasti menee hyvin..

Yritän kommentoida enempi seuraavalla kerralla, siihen asti adios amigas!

Gaijis ja piiperö 2,5 kk

Vierailija
33/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hetki aikaa päivässä istua koneellakin, joten heti piti tulla lukemaan kuulumisia ja kirjottamaan. Mun vanhemmat on ollu kyläilemässä, eikä oo sen takia tullu konetta paljon avattua. Itelle on ollut jokseenkin helpompaa ku on saanut ruuan valmiiks laitettuna ja vauvaakin on mukavasti hoidettu. Kivaa kuitenkin, että nyt päästään taas jatkamaan normaalia arkea.

Dajm: pätkis oli kivasti kasvanut ja viikonloppuna oli opittu uusia taitoa :)

eddie ja edwina tervetuloa tänne puolelle ja onnittelut tyttösestä.

hermonie eetu oli saanut kivat mitat neuvolakäynnillä. Outoa jos saman terkan mielipiteet kiinteiden alottamisesta muuttuu. Sen jotenkin ymmärtää että jos olis eri terkka niin neuvotkin vois erota.

mama ja justus: Onnittelut vielä kerran poitsusta ja tervetuloa tänne puolelle. Mulla on kanssa tuo rintakumi ollut käytössä sairaalasta saakka, enkä oo mitään paniikkia pitänyt sen pois jättämisen kanssa. Ei kannata sitä murehtia. Vierotukseen en osaa sanoa vielä mitään, koska meillä se on kanssa edessä lähipäivinä.

ilonan riitu oli oppinut kääntyilemään lisää, hienoa ja matkakin oli sujunut mukavasti. Meidän perheestä tosiaan löytyy tuollanen parinvuoden ikäinen hoffi neiti. Ja tällä viikolla on vaunulenkit koiran kanssakin mennyt ihan mukavasti. Eiköhän tuo oppine vaunujen vieressä nätisti kulkemaan.

mammikselle ja oonalle ja nincalle ja joonalle paranemisia

Butterfly: Teillä siellä poitsut kasvaa kivasti :) Toivottavasti teidän A poitsun koliikki helpottaa. Ikävän laskun ne sieltä sairaalasta lähetti. Mä yllätyin, kun sairaalasta lähetettiin poitsulle lasku kahdesta vuorokaudesta jotka se vietti lastenosastolla tarkkailussa. En jotenkin osannut odottaa että sille tulee erikseen lasku noista päivistä ja sitten on vielä tietenkin odotettavissa tuo oma sairaalalasku.

Henna: Tsemppiä sinne raskauden viime metreillä. Varmasti kaikki sujuu hyvin sitten kun pikkuinenkin on syntynyt :)

iida-linnean tyttöselle 10 kk onnittelut :)

Gaiole kyseli pääsiäissuunnitelmista. Meillä oli ajatuksena mennä toiseen mummolaan kyläileen ja varmaan ollaan siellä ainakin yksi yö. Se onkin sitten ensimmäinen matka ja yö poissa kotoa poitsun kanssa. Saa nähä miten sujuu.

Huomenna meillä on taas neuvolakäynti edessä. Toivon mukaan tällä kertaa säät suosii ja voitas mennä sinne vaunuilla. Sateettomina päivinä ollaan nyt käytyi tekemässä vaunulenkkejä vauvan ja koiran kanssa. Nätisti poitsu nukkuu ku vaunut liikkuu, mutta melkein heti ku pysähdytään niin alkaa itku. Millähän sen sais jatkaan unia vaikka vaunut ei liiku?

Nyt on pakko lopettaa, että kerkeen vielä pakastamaan ruokaa ja hiukan lepäämäänkin ennenkuin poitsu herää.

-Sara-Maria ja poitsu 3 vko-

Vierailija
34/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinas olla lähtö lähellä viime yönä. Yhtäkkiä, ihan kun tyhjästä alko kamalan kipeet ja aika säännölliset supistukset. Tuli ihan parin minuutin välein parhaimmillaan ja teki ihan mielettömän kipeetä. Supistuksia ei siis oo moneen viikkoon tullut ja olin jo ihan riemuissani et nyt me päästään lähtemään, mut kun menin lämpimään suihkuun (teki niin kipeetä et alko tuntumaan ja mahdottomalta maata vaan sängyssä) se vesi vei supistukset viemäristä alas. Edellisessä raskaudessa vesi vaan lisäs supistuksia, ajattelin ehkä hulluna että olis vähän tehostanut nytkin. Koko ajan supistelee pikkasen, muttei enää kipeesti. Onneks saan esikoisen nyt mummille hoitoon päiväks ni saan vähän nukuttua. Josko tää tyttö syntyiski vaikka huomenna kun on neidillä toi eräpäiväkin.

Taidan mennä kuulostelemaan näitä pieniä supistuksia, josko vaikka kovenisivat...

Henna, Joel ja Ninni 39+6

Vierailija
35/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Heipat kaikille!

Mutta MAMMIKSELLE piti tulla kysymään/sanomaan: kauanko, eli montako päivää Oonan kuume on kestänyt? Ettei ole vauvarokko, niinkuin Artulla? Nostaa kolmeksi päiväksi sen kovan kuumeen, ja sitten tulee sellasta ihottumaa/pientä näppyä, joka ainakin Artulla hävisi sitten yhtä nopesti kuin tulikin. Eli mitään muuta oiretta ei ollut, kuin kova kuume. Ei nuhaa tms. Oliko Oonalla? En ehtinyt lukea pinoa kunnolla...

HENNALLE jaksuja kovasti!!! Kyllä sä pärjäät Joelin ja Ninnin kanssa. Rankkaa tulee olemaan, etenkin jos mies ilta-/yötöissä, mutta pidät mielessä, että ekan vuoden jälkeen helpottaa!!! Sitten pääset varmasti helpommalla kuin me yhden lapsen äidit ;) Ainakin Artusta on tullut sellainen " lahkeessa roikkuja" , että koko ajan pitäisi vaan pitää seuraa ja leikkiä =) Joten vuoden päästä kiittelet, kun ovat leikkitovereina!

Ja BUTTERFLY: laitoin just postia tulemaan :)

Nyt mentävä lukemaan taapero-pinokin (Arttu herää kohta...)!

Pi-Ki ja Arttu 1v

Vierailija
36/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin toivottamaan Hennalle suppareita ja tsemppiä!!!!

Yritän illalla ehti kertomaan kuulumisia, sain Harryn nyt luettua niin luulis jäävän aikaa palstailuun. Kohta lähden jumppaan

hermione ja Eetu

Vierailija
37/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitokset tsemppaukseta imetyksen kanssa. pitäis vaan nyt osata nauttia tästä ajasta eikä turhaan stressata tuota rintakumia, pääasia että maito maistuu. ja jos sitä nyt joutuis vaikka puoli vuottakin käyttämään, niin haitanneeko tuokaan..

tänään käytiin ekan kerran vaunuttelemassa ulkona 15 min, kun saatiin terkalta kotikäynnillä lupa, teki kyllä hyvää äidille ainakin päästä ulos.

onpa kiva lukea teidän vauva-arkien kuulumisia, vaikka se varmasti välillä on rankkaakin. tietää vähän mitä meilläkin tuleman pitää kun poika kasvaa. potter tekisi mieli täälläkin käydä ostamassa, vaikka luin sen jo englanniksi. nyt imetellessä olisi välillä aikaa lukeakin, jos mies kävisi hakemassa.

hennalle suppareita ja tsemiä synnytykseen! yhden synnytyksen kokeneena tiedät mitä haluat, joten vaadi rohkeasti tarvitsemasi puudutukset yms.

mama & justus 10 päivää

Vierailija
38/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan taas ¿sinkkuäitinä¿, mies lähti takaisin töihin aikaisin eilen aamulla. Ikävä on kova, 5 viikkoa pitää odottaa ja sittenkin tulee vain pariksi päiväksi takaisin. No, eiköhän se tästä.

Täällä on ollut oikea neuvolabuumi, kaikki enskavauvat kasvavat hienosti! Meillä on huomenna neuvola, tulen sitten kertomaan 6kk-mitat. Eilen käytiin lastenklinikalla lonkkakontrollissa ja kaikki oli ihan ok, eli se lastahoito silloin pienenä sitten oikeasti auttoi. 1,5 vuoden iässä on seuraava kontrolli.

Ilonalla oli rikkonaisia öitä, tsemppiä sinne. Meillä on nukuttu vähän vaihtelevia öitä, välillä Sienna on heräillyt yhtenään ja ollut tosi itkuinen, kun taas viime yö meni loistavasti, tyttö söi klo 00 ja 06 ja nukkui vielä kasiin. Näitä lisää, kiitos!

Heltsyn Kiia on alkanut maistella kiinteitä. Eikö olekin aika hauskaa puuhaa tuo syöttäminen¿ Meillä kesti sellainen 3 viikkoa kunnes yhtäkkiä se lusikan idea avautui Siennalle. Nyt sitten kiinteät maistuvat tosi hyvin, tänään meni jo se kukkakaalikin, joka oli vielä vähän aikaa sitten inhokki.

Vierastamisesta oli puhetta. Sienna tekee sitä samaa mitä Buuffan Neeakin, eli uusille ihmisille (ja välillä ihan tutuillekin) alkaa alahuuli väpättämään ja saattaa tulla itkukin. Ihme kyllä tyttö muistaa isänsä vaikka on välillä 5 viikkoa näkemättä.

Eddielle ja Mamalle tervetuloa tänne jutustelemaan ja onnittelut vauvoista!

Potterin lukijoita täällä oli muutama (Hermione ja Bianco ainakin). Mä luin sen jo kesällä kun se ilmestyi alkuperäiskielellä.

Uusia taitoja on myös moni vauva oppinut. Sienna oppi eilen kääntymään myös oikealle kyljelleen, tähän asti kääntyi vain vasemmalle. Kiire ei ole silti vielä mihinkään, kokonaan ympäri kääntymiset ovat ihan satunnaisia. Sanavarastossa uusin keksintö on paa-paa-paa.

Mitenkäs sairastupalaiset jakselevat? Mammis, Ninca ja Lycka lapsineen?

Hennalle tsemppiä kun lähtö lähenee¿

Voi ei, Sienna heräsi. Nukkui vain 30min. Täytyy mennä.

Tipu & Sienna himpun vaille 6kk

Vierailija
39/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpassa tuli käytyä ja kamala väsy iski. Eetu heräs tänä aamuna jo klo5.30 =( On nyt muutaman yön nukkunut katkonaisemmin, viime yönä rysäytti hirmu kakat kahden aikaan. Uskoisin että porkkana aiheuttaa jonkin verran vääntöjä mahaan.

Tipulle jaksamista taas kun mies lähti! Hyvä että Siennan lonkat on kunnossa!

Butterflyn pojat kasvaa kovasti, mukava kuulla! Toivottavasti ei tule koliikkia.. Ja mukavalta kuulostaa se sun miehes työnantaja =)

Iida-linnean tyttöselle myöhästyneet 10kk onnittelut! Hellittikö se sun migreeni? mulla kiinnostais kans tietää millon menkat mahdollisesti alkaa, imetän kyllä vielä niin kaipa ne sit joskus tulee..

Gaiole kyselit pääsiäissuunnitelmia. Me ollaan kotona vaan, varmaan käydään anoppilassa syömässä. Vasta oltiiin pitkällä reissulla niin ei ihan heti jaksa uudestaan (eikä oo rahaakaan). Hyvä että Piiperölle ruoka maistuu!!

Sara-maria, meillä oli alkuun sama ongelma, että Eetu heräs heti ku vaunut pysähty, Sitten aloin kokeileen laittaa sitä nukkumaan liikkumattomiin vaunuihin ja yks kaunis päivä se nukahti sinne nätisti ja siitä lähtien ei oo tarvinnut vaunujen olla liikkeessä. Mä teen silleen että lähden lenkille vasta sitten kun Eetu on jo nukkunut jonkin aikaa, eli vaikka se lenkin jälkeen heräiskin niin on kuitenkin jo ehtinyt nukkua sitä ennen. Höh, olipas vaikeesti selitetty =/ Tulehan kertomaan neuvolakuulumiset huomenna.

heltsy, joko kokeilitte porkkanaa? vauvavoikka meni kivasti, kiitos kysymästä =)

MamajaJustus, tervetuloa tänne ja onnittelut vauvasta!! Rintakumista sen verran että mä olen sen avulla imettänyt tänne asti eli kohta 6kk. Alkuun otin paineita siitä että pitäis eroon päästä yms. Sitten ajattelin että paskan marjat, pääasia että poika saa hyvin evästä. Välillä syödään ilman kumia mutta edelleen Eetulla pysyy tissi paremmin suussa kumin kans, ilman sitä kumia ote heltiää ja mä saan olla kokoajan antamassa tissiä uudestaan suuhun. Älä suotta murehdi jos et pääse siitä eroon, loppujen lopuksi ei siitä niin paljoa vaivaa ole. Sen kun huuhtelee joka käytön jälkeen ja kerran päivässä pesee kunnolla ja kiehauttaa. Tsemppiä paljon sulle!!

Susannalle ja Saagalle vilkutuksia!! se meidän neuvolan terkka on kyllä hieman outo..

Nyt hampaiden pesulle ja nukkumaan. Hyviä öitä kaikille!!

hermione ja Eetu

Vierailija
40/40 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paranemis toivotuksista. Täällä alkaa olla jo parempaan suuntaan *kop,kop,kop*. Joonallakin tauti alkoi ensin oksentelulla ja muutui sit ripuloinniksi. Sitä kesti sellaiset viisi päivää. Toissa yönä vielä oksenteli, mutta tänään ei ole ainakaan toistaiseksi tullut kumpaakaan. Muutoin kyllä ei ole vieläkään oikein yksin viihtynyt vaan pitänyt koko ajan olla vieressä viihdyttämässä. No, sallittakoon kun toinen on hiukan pipi. Nyt taitaa sitten mies olla sairastumassa :-(

MAMAjaJUSTUkselle rintakumista minäkin kommentoin. Täällä rintakumi oli käytössä hieman yli puolivuotiaaksi, kunnes imetys alkoikin jostakin syystä sujumaan kunnolla. Aluksi tietysti itsekin harmittelin, mutta kuten Hermione77 totesi niin tärkeintähän on lapsi saa ruokaa oli se sitten normaalisti imettämällä, rintakumin kanssa tai vaikka korviketta.

Pääsiäissuunnitelmia ei tarvitse kovin paljoa tehdä, kun töissä menee koko aika. Onneksi tuleva viikonloppu on vapaa niin saa vähän järjesteltyä paikkoja kuntoon muuton jäljiltä. Nyt kun poitsu on ollut sairas niin ei ole voinut tehdä mitään järjestelyjä, kun muuten toinen vain koko ajan itkee.

Hennalle kovasti toivotan, että supparit kovenisivat ja olisivat niitä oikeita..

Jahas pitäisköhän kerrankin lähteä ajoissa nukkumaan. Eli jos nyt alan valmistelemaan nukkumaanmenoa olen sängyssä puolen yön kieppeillä..huoh.

-Ninca ja pikku mies-