Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

✿ ✿ ✿ 2009 vauvatoiveet - viikko 11 ✿ ✿ ✿

10.03.2008 |

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 03/08, Minä 23v ♥ Muru 25v

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 02/08, minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 03/08, minä & mies molemmat (melkein) 22v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, tyttö 02/02, poika 09/03, poika 04/96 ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya 04-05/08, minä 26 & mies 27

[color=Turquoise]Walpu, poika -05, ya 04-05/08, minä ja mies n. 30 v

[color=SpringGreen]Siisa75, tytöt -03 ja -04, ya kesällä -08, minä 32 & mies 33

[color=OliveDark]Mottery, kuusi lasta ennestään, ya 06/08, minä 30 & mies vanhempi

[color=IndianRed1]Vaakku82, esikoisen ya 02/08, minä 26 & mies 28

[color=Magenta]hamasatuema, ya 06/08

[color=limegreen]Mirella07, lapset -04 ja -06, ya 04-07/08

[color=orange]Lumetta, esikoisen ya 02/09, minä vm -89 ja mies vm -82

[color=red]Lumikello-75, ya 05-06/08, minä 32v

[color=green]Pi-Ki, poika -07, ya 06/08, minä vm -82 & mies vm -79

[color=olivedrab]Sonnai, esikoisen ya 04-05/08, minä 23 & mies 24

[color=darkorchid]coocie77, kolmosen ya 05/08, minä ja mies 30v

[color=blue]-Quendi-, poika 02/95, tyttö 07/98, poika 08/04, nelosen ya 06-08/08, minä 30 v. & mies 34 v.

[color=DeepPink]bejpi, tyttö 12/06, kakkosen ya 06/08, minä 21 v ja mies 22 v

[color=Turquoise]Daim, poika 05/07, ya 05/08, minä 25 ja mies 30

[color=purple]admini78, kolme lasta ennestään, ensimmäisen yhteisen ya 03/08

[color=SpringGreen]Onnellinen78, esikoinen 02, toisen yritys alkaa loppukesällä, molemmat n. 30 v.

[color=black]+Plussanneet+

[color=salmon]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, minä 30 ja mies 31 + PLUSSASI 11.2.08

[/quote]

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui siis äskeisestä viestistä, että tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille ja onnea kovasti kaikille jo yrityksen aloittaneille =)

Vierailija
22/28 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti kaikilla noi tunteet vauvakuumessa vaihtelee. Muistan kun esikoista aloin odottaa niin aluks oli paniikki ja epäili et miten siitä selvitään ja miten se elämä sit muuttuu, mut se 9kk on niin pitkä aika et siinä ehtii sopeutua ja sit lopuksi jo ei millään malttas odottaa et sais sen oman käärön syliinsä ja et pääsee siitä mahasta eroon :D

Kovasti tekis mieli jo alkaa yrittään ja oikeestaan ollaankin oltu ilman ehkäisyä tämä mun alku kierto (nyt kp. 14) ja ollaan puhuttu et saahan se tulla jos on tullakseen mut ei olla erityisemmin päiviä laskettu tai yritetty muutenkaan. Mulla sillai hyvä et tunnen selvästi oviksen ja rytmimenetelmällä ollaan tässä oltu jo marraskuusta asti kun pillerit lopetin, eli ei mitään kauheen varmaa touhua mut lukeman perusteella muutkin harrastaa samaa et ei haittais vaik tärppäiskin jo :) Koskahan alkaa olla lisää plussanneita tuolla listalla :)

Tyttö lähti vkonlopuksi mummolaan ja mulla töitä...plääh, mut saadaan vähän kahdenkeskistä aikaa ton miehen kanssa kuitenkin...hmmm, oviskin olis luultavasti nyt vkonlopun aikana ;)

Viikonloppuja kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sekä äidillä että pojalla. Nää on just niitä hetkiä kun miettii, että miten jaksaa sitten kahden naperon kanssa. Ei järin hehkeeltä tunnu. Muistelin tuossa omia taannoisia juttujani. Kysyin joskus vuosia sitten kaveriltani jolla oli pieni vauva, että mitä oikein päivisin teet? Kun siis ihan aidosti ihmettelin, että miten sitä jaksaa vaan kotona olla vauvan kanssa!!??Siis vaan OLLA. Heh:)

No sittemmin oon viisastunnu. Mieleen ei juolahtannu, että paljonko sitä tekemistä oikeastaan lapsiperheessä onkaan. Ei tarvi miettiä, että mitähän seuraavaks tekis. Eikä se tekeminen niin liittynytkään siihen vauvaan vaan kaikkeen siihen mitä vauvasta seuraa. Esimerkiks ruuanlaittoo, loputonta pyykkiä ja siivoomista. Eikä sillä, vaikka musta ei kotitalousihmettä saa tekemälläkään niin pikkuhiljaa oon oppinnu nauttimaan siitä. Vaikeinta oli oman päivärytmin muuttuminen työelämästä kotiäitielämään. Ja huomaan myös sen, että vapaa-aikaa ei tuu, jos ei sitä itse ota.

Tän jutun ei oo tarkotus säikytellä enskertalaisia:Tikru ja kumppanit. Vaan itseasiassa päinvastoin. Aloin nimittäin ajatteleen näitä asioita taas nyt kun aihe on ajankohtanen toista kuumeillessa. Melkein joka asiassa odotusajan ajatukset heitti todellisuudessa häränpyllyä. Eikä se oikeestaan haitannu kun osas siihen asennoitua, että niin voi käydä.

Omaa esikoista odotellessani aattelin, että miten sitä pääsee vaikka vessaan kun vauvaa pitää kanniskella koko ajan....Nooh, meidän poju ei tykänny ees sylissä istua, vaan aina piti laittaa suoraan lattialle kieriskeleen. Että ajatukset on monet ja todellisuus aina jotain muuta.

Sitten tästä epämääräsestä ajatusvirrasta Galluppiin: Eli meillä lapsiluku on todennäkösesti kaksi (jos se toinen nyt on tullakseen) ja kolme mikäli vauva olis taas poika. En millään voi unohtaa ajatusta pienestä tyttövauvasta....Mutta se kolme on molemmille ehdoton katto.

Jaa-a, ja oviksesta. Se tuli ja meni. Eikä oo aavistustakaan päivästä, mutta peitot heilu siihen tahtiin, ettei arvauksia tarvita. Tulee jos on tullakseen. Pääsiäisenä pitäis sitten tietää oliko heiluttelulla seurauksia.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
24/28 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Olisko voinut lauantai enää paremmin alkaa ku menkoilla :D En oo varmaan eläessäni ollu näin ilonen tädin vierailusta, paitsi ehkä joskus nuorena tyttönä, ku pelkäsin olevani raskaana :) Voi miten pieni pöljä sillon olikaan, ihanku raskaaks noin vaan vahingossa tulis :D Tai käyhän niinkin harva se päivä, mut mitä enemmän tähän vauva-aiheeseen tutustuu, sitä mahdottomammalta tuntuu, että raskaaks voi ylipäänsä kukaan koskaan tulla :D heh...

En oo pahemmin kirjotellu tänne ehkä joulukuun tähtösiin, kun ei oo oikeen ollu mitään " asiaa" :D Tylsää vaihetta siinä elelin, kun näitä menkkoja oottelin. Työtä ja koulua vaan.. Mutta teidän muiden juttuja on kyllä tullu lueskeltuu ja myös odotuspuolella minäkin käynyt vakoilemassa, myönnän ;) Muuta moonagirliä en todellakaan bongannut mistään, vaikka kahlasin läpi lokakuisten tän ja viime viikon \" Mihinköhän meijän sanansaattaja on kadonnut...? Toivottavasti pian saadaan plussalistaan lisää nimiä moonan seuraksi. Hhansen taitaapi olla seuraavana jonossa! Ihanaa, et pääset testaamaan jo pääsiäisenä! Siihenhän ei oo enää ku viikko!! :D Eikä taida tikru.llakaan kovin kauas venyä, taidat testailla sillon jo, kun me vasta heilutellaan peittoja :P

Vielä vähän omaa napaa.. Mun piti hienosti päivittäin litkiä tota greippimehua koko tän yykoo ykkösen ajan, mutta tajusinkin tossa yks päivä, että mähän oon melki koko ens viikon pois kotoo, lähden taas synnyinseuduille sukulaisia ja ystäviä tapailemaan. Vois vähän herättää epäilyksiä, jos siellä kanniskelisin mukana jotain omaa greippimehutetraa :D Joten ostin eilen sitten noita omenaviinietikkatabletteja, ja toivon, että niillä olis jonkinlaista vaikutusta sitten tuohon raskautumiseen... Toivossa on hyvä elää :D Sitä foolihappoo mä oon tosiaankin syönyt jo puolentoista kuukauden verran joka päivä, mut se ei vissiin raskautumiseen niin vaikuta, vaan lähinnä siihen alkion kehitykseen.. Jos nyt ylipäänsä mikään mihinkään mitenkään vaikuttaa :D Kaikkein tärkeintä kuitenkin taitaapi olla se ahkera pupuilu eikä mitkään luontaistuotteet!

Silti kyselen vähän noista vitamiineista, kun joku muukin joskus tais kysellä niistä. Ku mä tosiaan oon syöny vaan sitä foolihappoo, ja ne loppuu tos parin viikon päästä, ni mikä olis sellanen hyvä vitamiinipommi, joka soveltuu tähän tarkotukseen? Syökö joku jotain sellasta hyväksi todettua? :)

Rhanna: Hyvä, että säkin olet noussut sieltä epävarmuuden suosta hyvin mielin takaisin tänne meidän joukkoon :) Toi sun teksti kuulosti siltä, että sä todellakin oot varma asiastas, HIENOA ♥ Sä oot kyllä ollu tosi onnellisessa asemassa, kun oot ollu tollasessa koulussa, jossa opettajat on joustanu, ja antanu sun suoritaa joitain viimesiä juttuja tollain etätyönä. Meijän koulu (Turun amk) ei jousta sitten missään, ainakaan meidän alan " osasto" . Ei missään. Koko homma toimii muutenkin jotenkin yyberhuonosti, ja oon kurkkuani myöten täynnä sitä laitosta, niinku moni muukin. Jos esim. meijän opettaja (kyseisen aihealueen, mun " pääaine" , AINOA opettaja) on kipeenä, ni sille ei saada hankittua sijaista! Se tarkottaa sitä sitten, että niitä tunteja joko ei pidetä, tai sit ne siirretään jonnekin hamaan tulevaisuuteen (eli ei pidetä).. Eikä mun mielestä homma vaan toimi niin! Ja mihkään " ylemmäs" asiasta on turha sanoa, kun vastaus on aina vaan, että " ei oo resursseja" . Ja sen kyllä huomaa... Se päivä kun joskus koittaa, että mulla on valmistuneen paperit kädessä, ni kukaan ei voi käsittää sitä juhlan määrää :D

Anteeks valitus, mut välillä on vaan niin vaikeeta olla sanomatta tosta asiasta... Se on niiiiiin... ...just sitä. Argh.

Mutta sitten yksi aika hauska asia, josta en oo uskaltanu kirjottaa tänne, ku toi avokas käy välillä tirkistelemässä täällä. Nyt on kuitenkin pakko, elän toivossa, ettei se eksy tänne, tai ainakaan jaksa lukea koko tätä kirjotusta alusta loppuun ;) Mä olen ajatellu (tälleen vähän ajoissa, heh :) sitten joskus tehdä tolle murulle isyyspakkauksen! Lueskelin joltain vauva-sivuilta, että mitä kaikkee ihmiset on sisällyttäny nihin, ja niis oli aika hauskoja ideoita energiajuomista korvatulppiin ja kumihanskoista sikareihin ja viskipuolloihin :D Aivan ihania juttuja, joilla yllättää oma ihana tuleva isäpuolisko ♥ Onko joku täällä jo joskus tehnyt sellasen? Entä ajatellut tekevänsä? Entä edes kuulluut moisesta? :D

Ja vielä:

bambiino

, tervetuloa meidän kyytiin kuumeilemaan :) Lisään sut listaan maanantaina, kun päivitän sen silloin muutenkin :)

Nyt hurjan kivoissa tunnelmissa lauantain pyörteisiin, hienoa viikonloppua kaikille teille, toivottaa innokas

.:Narsku:. kp1/26-27, yk1 (vähäks siistii?!? :)

Vierailija
25/28 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sanan kirjoittelen, olen harvakseltaan käynyt taustailemassa. Meillä on taas kuukausittainen riita riidelty aiheesta " eikö vauvan annettaisi jo tulla, jos on tullakseen" . Minä siis olen kärsimätön, mutta mies suuttuu aina kamalasti mun " painostuksesta" . :(

Mies kun on luvannut, että kesällä yritys alkaa, mutta kun kesäkuukausia on kolme ja jos hän suostuukin vasta elokuussa yrittämään, eikä sitten tärppääkkään moneen kuukauteen, niin... aaarg!

No, yritän taas ryhdistäytyä. Virpomisoksat täytyisi pikapikaa askarrella ja lähteä lasten kanssa sukulaisiin virpomaan! Onneksi on pääsiäinen tulossa! Hyvää jatkoa kaikille!

Vierailija
26/28 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän samanlaiset tunnelmat tällä hetkellä kuin Onnellinen78 kirjoitti. Eri syyt vähän.

Vauvakuume jotenkin laantunut, tai ei suoranaisesti laantunut mutta tuntuu kuin haluaisi siirtää aloitusta vielä toukokuustakin eteenpäin..

Mähän ehdin olla tammi-helmikuussa raskaana (sori jos jotain ärsyttää kun puhun km:stä). Eli se alkuraskauden lamaannuttava väsymys on tuoreessa muistissa (ja mähän kärsin siitä monta viikkoa turhaan..).

Joten mua on ruvennut ärsyttämään ajatus että taas joudun siihen ällöväsymykseen.. Varsinkin kesällä kun haluaisi lasten kanssa tehdä kaikkea kivaa. Mutta älkää ottako itsellenne mitään negatiivistä tästä, ihmiset ja raskaudet erilaisia!!

Lisäksi mulla lapset jo niin isoja että mm. pukevat, leikkivät ja syövät itsenäisesti. Ja ennen kaikkea nukkuvat yönsä..

Eli mulla on se aivan pikkulapsi vaihe ollut noin vuoden verran jo ohitettu, joten kysyn itseltäni haluanko HETI lähes siihen palata.

Kaiken tämän negatiivisuuden takana taitaa pohjimmiltaan olla kumminkin pelko siitä että km toistuu taas. Tai etten koskaan edes tuu raskaaksi.

Sitten asiasta keppihevoseen.

Eli vitamiineistä joku kysyi. Mä olen ostanut miehelle monivitamiinejä jo nyt (oli kai niin että siittiöiden muodostus kestää 3kk). En tosin tiedä vaikuttako siittiöiden laatuun tai onko miehellä edes mitään tarvetta " parantaa" siitiöiden laatua, mutta ei kai haittaakaan ole vitskuista.

Itse syön terveellisesti, ei taatusti ole vitamiini puutosta, eli itselleni ostin vain foolihappoa, mutta lopetin sen ja aloitan lähempänä yrityksen alkua.

Eikös A-vitamiini ollut kielletty raskauden aikana??

Ne Omega tms hyvät rasvahapot mua ehkä kiinoistais, osassa niistä oli kyllä mukana A-vit. T:Coocie

Vierailija
27/28 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, otettiin miehen kanssa varaslähtö mekin :D :D!! Mies sanoi eilen, että ei häntä haittais vaikka se vauva tuliskin, kun pupuiltiin ilman ehkäisyä;)

Paitsi että, ei meille nyt mitään vauvaa vielä tule, kun mä en ovuloi. Oon nyt 3päivää tikutellu ovista ja koko ajan näytää negaa.

En tiedä onko ovisoire, mutta vasemmalla puolella aina välillä nippasee ja jotenki vasempaan reiteen säteilee, ihan erilaista kuin kuukautiskipu.

Mulla on nyt menossa kp21, mutta koska on ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen, ei varmaan kannata odottaa ihmeitä.

Pitää katsoa tikutteleno ensi kierrossa sitten uudestaan, kun on tullut ensimmäiset luonnolliset kuukautiset.

Oliko se Naranja, joka kyseli vitamiiineista? Minä otan joka ilta sellasta ferrosan-nimistä rautajuomaa, jossa on c-vitamiinia ja kaikki B-ryhmän vitskut, myös foolihappo. Lähinnä juon sitä siksi, kun hemppa on niin matala, mutta hyvää ekstraahan tuo foolihappo ym. on :)

Nyt pitää jatkaa töitä, aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Pitää yrittää olla stressaamatta, jospa se oviskin sitten tulisi.

Kitteni

Vierailija
28/28 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on juhlat juhlittu..:) Harvoimpa minäkään missään käyn, muutaman kerran vuodessa ehkä! Nyt olis hyvä jos tämä olis se lopetus hetkeksi tällekin aiheelle..:D

Mutta eipä kai mulla tässä ihmeitä, menkkoja odotetaan alkavaksi keskiviikkona..

Huomenna uuteen viikkoon ja onnea kaikille yritykseen tai sen aloittamisen odottamiseen!