Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kirja henkiseen kasvuun?

Vierailija
01.09.2014 |

Aikoinaan hyvin hankalassa elämäntilanteessa luin Anthony de Mellon kirjan Havahtuminen ja sain siitä todella paljon voimaa ja rauhaa. 

Nyt kaikki on hyvin, ehkä liian hyvin. On jotenkin vaikea päästä kosketuksiin itsensä kanssa samalla tavalla kuin ollessaan heikko ja paljas. Ajatukset pyörivät liikaa arkisissa ja materiaan liittyvissä asioissa, vaikka todellisuudessa kaipaisin henkisyyttä.

Olisi kauhean kiva saada sitä elämään muutenkin kuin niinä huonoina aikoina! Kaipaan siis jonkinlaista henkistä kasvua ja siihen liittyvää henkisempää sisältöä elämääni, vaikka en sitä nyt selviytyäkseni tarvitsekaan. Tarve päästä miettimään niitä oikeasti tärkeitä asioita.

Ja ei kiitos, uskonnot eivät kiinnosta, eivätkä uskontojen kaltaiset henkilökultit. Enemmänkin hyviä kirjoja, jotka voisivat herätellä omaa ajattelua ja ruokkia sitä.

Olisiko teillä jotain kirjasuosituksia, jotka ovat koskettaneet teitä ja elämäänne?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The God Delusion.

Vierailija
22/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion psykologian oppikirja js siitä luvut jotka käsittelee ihmisen kehitysvaiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapinen on ainoa jonka voit lukea suhteellisen rauhallisin mielin, muutoin neuvon tyytymään kertomakirjallisuuteen. Kaikki elämäntaidonoppaat pitäisi lailla kieltää!

Vierailija
24/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Hellsten :). Esim ylläkin mainittu Saat sen mistä luovut, lisäksi Tietäjä ja Ajan takaa.

Vierailija
25/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä niin saat. Aivan ihana kirja!

Vierailija
26/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton anteeksianto on itselleni tärkeä kirja, koska olen päässyt sen avulla eteenpäin koskien menneisyyden taakkoja, ei ehkä sovi sinulle jos elämäsi on ns. balanssissa. Ehkä joku kiitollisuutta ja ymmärryksen lisäämistä koskeva teos.

Vierailija
27/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:01"]

De Mello on jesuiitta, eli ap:n sanomiset ovat vähän ristiriidassa... Ja henkisyys js usko käyvät käsi kädessä. Koska kaikki henkisyys on luottamusta ja rakkautta, ja samaan usko perustuu.

ap - kerro vähän, mistä kenkä on puristanut, niin voimme suositella. 

Minuunkin Mello teki suuren vaikutuksen. Moni tykkää Tollen läsnäolon taidosta, mutta minuun se ei niin uponnut. 

minä suosittelen Tommy Hellstenin Saat sen mistä luovut. On kyllä monia muitakin...

[/quote]

Kiitos ehdotuksista! Joku haukkui Rhonda Byrnen. Itse luin myös Salaisuuden vaikeassa elämäntilanteessa, ja mua se ainakin auttoi. Tiedostan sen naiviuden ja esim. nyt tuskin saisin siitä mitään irti. Mutta kun minä ja lähipiiri koki tosi monta isoa vastoinkäymistä (eroja, sairauksia jne.) lyhyen ajan sisällä, sain siitä jotenkin toivoa, ja se auttoi minua hylkäämään negatiivisuuden kierteen ja alkaa jälleen katsoa maailmaa niinkuin normaalisti sen kohtaan - luottaen siihen että elämä kantaa.

En ole uskoa ja uskontoja vastaan, se että joku uskossa oleva ihminen kirjoittaa hyvän kirjan ei tee kirjasta huonoa. Havahtumisessa puhutaan paljon kristinuskosta, mutta ei se ole kristinuskoa opettava teos. Pointti oli lähinnä se, että älkää tuputtako uskontoja ratkaisuksi tähän tarpeeseen.

AP

Vierailija
28/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:00"]

Don Miguel Ruiz: Neljä tietä vapauteen

Rhonda Byrnet voi polttaa kaikki. 

[/quote]

Mitä vikaa Rhondassa? En ole itse lukenut, mutta on kovasti suositeltu.

Vierailija
29/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:32"]Pyydä niin saat. Aivan ihana kirja!
[/quote]

Kenen kirjoittama tämä on? :) Onko uskonnollinen, kuulostaa siltä...?

En ole ap.

Vierailija
31/165 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika Bergman:Pientä elämää etsimässä

Chopra, Ford, Williamson: Varjominä

Jeffers:Uskalla elää - pelossa on voimaa

Hellsten:Saat sen mistä luovut

Vierailija
32/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on tosi törkeätä tuputtaa sitä raamattua, jos henkilö toivoo, ettei niin tehdä. Todella itsekästä tuputtajilta. Luuletteko, että ap nyt kääntyisi uskossaan kun te sitä tarjoatte? Minä ainakin suoraan skippaan uskiskohdat.

Ap, noi Franklinin kirjat on hyviä. Jos löydät sellaisen, mikä ei tarjoa pelkkää logoterapiateoriaa. 

Vierailija
33/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlo Mogan: Mutant Message Down Under. Suomeksi Viesti oikeiden ihmisten maailmasta.

Tämä oli minulle tajunnan täräyttävä lukukokemus. Myös Havahtuminen teki suuren vaikutuksen minuun.

Vierailija
34/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna Byrnen enkeleitä hiuksissani ja taivaallinen rakkaus ovat olleet todellisia helmiä, joita lukiessa tulee hyvä olo itselle. Ne eivät ole myöskään liian raskaita luettavaksi, mutta antavat ajattelemisen aihetta.

Vierailija
35/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu täälläkin.

J-P

Vierailija
36/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Hellstenin tietäjä.

Vierailija
37/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

William Bloom  Uuden henkisyyden voima  - tie myötätuntoon ja oman kutsumuksen toteuttamiseen

Vierailija
38/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika päättää kuolla.

Todella...

Vierailija
39/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:32"]Pyydä niin saat. Aivan ihana kirja!
[/quote]

Höpsistä, miten ihminen voi langeta mouseen?

Vierailija
40/165 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:00"]

Don Miguel Ruiz: Neljä tietä vapauteen

Rhonda Byrnet voi polttaa kaikki. 

[/quote]

Mitä vikaa Rhondassa? En ole itse lukenut, mutta on kovasti suositeltu.
[/quote]

Lorna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä