Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiksi pyytämisestä

09.03.2008 |

Hei!

Missä vaiheessa odotusta olette pyytäneet / aiotte pyytää syntyvälle lapsellenne kummit? Itsellä nyt rv 12 ja mietin että onkohan vielä ihan liian aikaista kysyä...

Toinen kysymys on sellainen, että muistan nähneeni jokunen kuukausi sitten täällä sellaisen ketjun jossa oli tosi kivoja runoja kummiksi pyytämisestä mutta en löytänyt sitä enää. Jos joku muistaa niin voisitko nostaa?

Kiitoksia paljon jo etukäteen! :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä oonko vanhanaikainen mutta mä meinasin kysyä vasta sitten kun vauva on syntynyt. Samalla voi sitten kysyä tarkemmin (jos kummiehdokkaat suostuu) mitkä viikonloput kävis ristiäisille parhaiten. Ihmisillä kun tuppaa olemaan viikonloppuisin aina kaikenlaisia menoja.

cotine 40+3

Vierailija
2/11 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kolmannessa raskaudessa vihjaisin ystävälleni jo ihan alkuraskaudessa, että voisin haluta hänet sylikummiksi :) Tosin virallisesti kysyin ja annoin miettimisaikaa vasta vauvan synnyttyä. Muut kummit pyydettiin itse asiassa just eilen, vauva on nyt n. 2½vk ikäinen.

Mutta mikäpä estää pyytämästä kummeja jo raskausaikana, sittenhän he ovat varmasti ihan eri tavalla odotuksessakin jo mukana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin kummeja jo raskauden puolivälissä kun olin itselleni varmistanut ja miehen kanssa puhunut ketä pyydetään. Paljon kivempi niin koska nyt he ovat entistä innokkaammin mukana tässä raskausasiassa, ovat ostelleet jo vauvalle vaatteita ym vaikka pikku kaveri ei oo vielä syntynytkään.:)

Vierailija
4/11 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvissä ajoin ilmoitettiin kummeille.

Tässä raskaudessa ollaan pyydetty kummeiksi kaksi henkilöä jo.

Ristiäispäivästä en meinaa nyt myöskään kysellä mikä heille sopii.

Ajoissa ilmoitus ristiäispäivästä. Aikataulut on silloin helpompi heidän katsoa sopivaksi.

Itse olen kahden lapsen kummi. Molempien ristiäiset ovat menneet kyllä kaiken muun menon edelle! Eli ei mieleenikään tullut olla menemättä vaikka olisi ollutkin jo etukäteen sovittua menoa.

Vierailija
5/11 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetettiin sellaiset kummiksipyytämiskirjeet. Ja kaikki kummit suostuivat! Ristiäiset on vasta tulossa...

Itse en oikein ymmärrä miksi pyytää jo raskausaikana, kun lapsi ei vielä ole syntynyt. Itse saimme kutsun kummiksi muutamia viikkoja sitten (n.2kk sitten) (ja kuulemma pian pitäs ilmoittaa että suostutaanko), vaikka laskettu aika on vasta elokuussa!!! mielestäni jotenkin koomista..

jonttu ja prinsessa 5vkoa

Vierailija
6/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisen kirjeen lähetitte? itsellä on aikeissa myös lähettää " kutsu" kummiksi ja nyt haenkin vinkkejä et miten sen parhaiten tai kivoiten tekis :)

Vierailija
7/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi mielessä juttu jo aamulla varhain, sinusta tulisi kummeista parhain.

Päätätkö pikku ihmisestä huolta kantaa, ehtisitkö vastauksesi tänään jo antaa.

Kummia odottaa nyt, perheemme vastasyntynyt.

Vaippaa ei ole pakko vaihtaa, mutta lapsellisuuksia et saisi kaihtaa.

Lopulta muksu kun teininä luokses kurvaa, olisi hienoa, jos hän sinulta saisi tukea ja turvaa.

Kävi mielessä juttu

jo aamulla varhain.

Sinusta tulisi

kummeista parhain.

Jos päätät pikkuihmisestä

huolta kantaa,

ehtisitkö tänään

vastauksesi antaa?

Vierailija
8/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin ollaan pyydetty. Kahvipöydässä ollaan istuttu ja siinä sitten kysytty asiaa. On se vaan jännää se kysyminen, mutta molemmilla kerroilla on tuntunut jotenkin liikuttavalta. meidän lapsilla on kaksi kummia.

Vierailija
9/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä copypastella suoraan koneellani olevat " kummiksipyytämisrunot" ja kirjeen " muotoilua" , jonka olen joskus näiltä sivuilta kopioinut. Muokkaamalla tekstiä ja lisäämällä " omia juttuja" siitä saa hyvän! =] Oma kummikirjeemme oli sellainen, että alussa oli runo (noista kaikista vähän sekoitusversio) ja sen perään " kirje" . Ja mukana myös pienokaisen kuva. Valitettavasti en nyt kerkiä tekstejä muokkaamaan enempää, näyttää siinä olevan osa runoista pariinkin kertaan..

jonttu

pieni ystävä odottaa syliä, lämmintä mieltä.

Suostuisitko kummiksi, pitämään pienokaisen poissa huonolta tieltä? Vaippaa ei ole ihan pakko vaihtaa, mutta lapsellisuuksia et saisi kaihtaa. Tässä siis tarjolla olisi iloa ja säpinää, tulevan kummin elämään.

Pieni ystävä

odottaa syliä,

lämmintä mieltä.

Suostuisitko

kummiksi,

pitämään pienokaisen

poissa huonolta tieltä?

Kummia odottaa nyt

perheemme vastasyntynyt.

Vaippaa ei ole

ihan pakko vaihtaa,

mutta lapsellisuuksia

et saisi kaihtaa.

Lopulta muksu kun teininä

luokses kurvaa, olisi hienoa,

jos hän yhä sinulta saisi

tukea ja turvaa.

Kävi mielessä juttu

jo aamulla varhain.

Sinusta tulisi

kummeista parhain.

Jos päätät pikkuihmisestä

huolta kantaa,

ehtisitkö tänään

vastauksesi antaa?

Hyvät ystävät ovat kuin lyhtyjä tiellä

- ne eivät suinkaan lyhennä matkaa,

mutta tekevät sen valoisammaksi kulkea.

Lähtisitkö pienokaisemme kummiksi valaisemaan hänen matkaansa?

" Kummikirjeiden" sisältö oli jotakuinkin seuraavanlainen: ...Kuten tiedätte, on meille syntymässä / syntynyt (riippuen kummiksi pyytämisen ajoittamisesta) uusi perheenjäsen. Koska olet / olette meille tärkeitä ihmisiä ja mielestämme luotettavia aikuisia, pyydämme teitä lapsemme kummiksi. Odotamme kummilta osallisuutta lapsemme elämään. Emme etsi lahja-automaattia, vaan turvallista aikuista ihmistä, joka kulkee lapsemme rinnalla aikuisystävänä läpi hänen lapsuus- ja nuoruusvuosiensa. Kummin tehtävänä on olla mukana lapsen elämässä niin iloissa kuin suruissa ja silloin, kun me vanhemmat nuoruuden myrskyissä " emme ymmärrä" ja tukea meitä vanhempia kasvatus- ja kasvutehtävässä. Lapselle annettua aikaa ja rakkautta ei mikään tavara voita.

Haluatko ottaa vastaan tämän vastuullisen ja sitovan tehtävän?

Vierailija
10/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni taas on aika tarkka visio siitä kenet halutaan kummeiksi ja ollaan jo pyydetty, itse en jaksaisi alkaa etsiä sitten uusia ehdokkaita jos jostain syystä ei suostuisikaan.

Nazuli, tyttö 06/06 ja rv 19+1

Vierailija
11/11 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kummeina hyviä ystäviä ja omia siskoja niin on ollut osa kummeista sovittuna jo sillon kun vauva oli vasta suunnitteilla.